Täällä ei ole juhannuksen aikana tk-päivystystä lainkaan
Seuraavan kerran lääkäriin pääsee vasta maanantaina. Tässä mietin, pitääkö lähteä viemään lähes 100 kilometrin päähän lasta, jolla on kurkunpääntulehdus. Viime yönä piti kutsua ambulanssa antamaan avaavaa lääkettä ja kehottivat menemään tänään päivystykseen, mutta eihän se lapsi nyt tukossa ole. Päivystyksessä on sitten tuntien odotus.
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:11"]
No kai terveydenhuoltohenkilöstölläkin on oikeus juhannukseen, eikä vain sinulla??
[/quote]
Mutta esim kaupan kassoilla ei ole niin väliä, kyllähän sitä kaljaa ja makkaraa on saatava kellon ympäri..
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:07"]
Uhhuh, ap, en ihmettele vaikka istutkin siinä etkä juhannusta viettämässä. Jos oot oikeasti noin HULLU en haluais todellakaan olla sun tuttavasi! Ei nyt ole enään päivä. Ja sairaanhoitaja päivystyksessä ei voi sanoa, onko siellä illalla enemmän vai vähemmän ruuhkaa. Mutta jos lapsella ei ole hätää mitä sinä sinne menet istumaan? Mutta elä soita sitten ambulanssi yöllä kun olisit voinut tänään asian hoitaa kuntoon ja hakea lääkkeen niin että saisi lapsi raukka seuraavan yönsä nukkua rauhassa. Jos minä tiedän, että lapseni tarvitsee lääkärin hoitoa samalle päivälle, minä en soita päivystykseen ja kysele vaan menen sinne ja vaadin hoitoa.
Ja ap, itse aloituksessa kyselit, pitäisikö lähteä päivytyskeen vai ei.
T: juhannuksen viettoon menossa.
[/quote]
1) Minä olen sairas, molemmat lapset ovat sairaita, vietäpä siinä sitten juhannusta.
2) En lähtisi muuten sairaalaan, mutta lastenlääkäri käski lähteä näytille. Ehkä et osaa lukea?
3) Sairaanhoitaja voi sanoa, että myöhemmin tulee toinen lääkäri, kun nyt on vain yksi.
4) Soitin päivystykseen ja kysyin neuvoa. Ei mun tarvitse mitenkään siellä vaatia lapselleni hoitoa, riittää, että menen sinne lapsen kanssa.
5) Mä en aloituksessani kysynyt, pitääkö lähteä päivystykseen vai ei.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:01"]
Vaikket lapsesi oireita maininnut, niin kyllä ammattilainen osaa poimia tekstistä tai puheesta ne asiat mitkä ovat oleellisia. Ja on totta etten voi diagnoosia ruudun toidelta puolelta tehdä, mutta puheet "lievästä, pitäisikö lähteä vai ei lähteä, sanoivat ettei tulla vielä, ei akuutti asia" -puheet kertoivat jo tarpeeksi. Hengitä itse välillä ja tee jotain järkevää lapsesi hyväksi, äläkä jauha täällä.
[/quote]
1) Ambulanssi kävi YÖLLÄ, jolloin lapsella oli tosi pahat oireet, joihin sai hoidon.
2) Lapselle ei ole nyt kummenpia oireita, en ole soittamassa ambulanssia NYT, kyse oli viime yöstä.
3) LASTENLÄÄKÄRI ohjeisti, että näytille seuraavana päivänä. Tänään on se seuraava päivä.
Onko nyt ammattihenkilöillekin sopivan painokkaasti yksinkertaistettu?
Ap
[/quote]
Miksi et ole lähtenyt sinne näytille koska niin ohjeistettiin? Lapsi on herännyt, sinä olet herännyt ja sairaanhoitaja ei voi tietää onko siellä vielä kohta ruuhkaa vai väljempää, varmaan on koko jussin ruuhkaa päivystyksessä.
[/quote]
Olen lähdössä, mistä keksit, etten ole? Mutta en voi nyt juuri tällä hetkellä lähteä, kun mies laittaa tuossa ruokaa ja minä edelleen imetän, kun vauvakin on sairaana ja roikkuu tissillä. Sairaanhoitaja sanoi, että myöhemmin tulee toinen lääkäri.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:07"]
Uhhuh, ap, en ihmettele vaikka istutkin siinä etkä juhannusta viettämässä. Jos oot oikeasti noin HULLU en haluais todellakaan olla sun tuttavasi! Ei nyt ole enään päivä. Ja sairaanhoitaja päivystyksessä ei voi sanoa, onko siellä illalla enemmän vai vähemmän ruuhkaa. Mutta jos lapsella ei ole hätää mitä sinä sinne menet istumaan? Mutta elä soita sitten ambulanssi yöllä kun olisit voinut tänään asian hoitaa kuntoon ja hakea lääkkeen niin että saisi lapsi raukka seuraavan yönsä nukkua rauhassa. Jos minä tiedän, että lapseni tarvitsee lääkärin hoitoa samalle päivälle, minä en soita päivystykseen ja kysele vaan menen sinne ja vaadin hoitoa.
Ja ap, itse aloituksessa kyselit, pitäisikö lähteä päivytyskeen vai ei.
T: juhannuksen viettoon menossa.
[/quote]
1) Minä olen sairas, molemmat lapset ovat sairaita, vietäpä siinä sitten juhannusta.
2) En lähtisi muuten sairaalaan, mutta lastenlääkäri käski lähteä näytille. Ehkä et osaa lukea?
3) Sairaanhoitaja voi sanoa, että myöhemmin tulee toinen lääkäri, kun nyt on vain yksi.
4) Soitin päivystykseen ja kysyin neuvoa. Ei mun tarvitse mitenkään siellä vaatia lapselleni hoitoa, riittää, että menen sinne lapsen kanssa.
5) Mä en aloituksessani kysynyt, pitääkö lähteä päivystykseen vai ei.
Ap
[/quote]
"Tässä mietin, pitääkö lähteä viemään lähes 100 kilometrin päähän lasta, jolla on kurkunpääntulehdus."
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:01"]
Vaikket lapsesi oireita maininnut, niin kyllä ammattilainen osaa poimia tekstistä tai puheesta ne asiat mitkä ovat oleellisia. Ja on totta etten voi diagnoosia ruudun toidelta puolelta tehdä, mutta puheet "lievästä, pitäisikö lähteä vai ei lähteä, sanoivat ettei tulla vielä, ei akuutti asia" -puheet kertoivat jo tarpeeksi. Hengitä itse välillä ja tee jotain järkevää lapsesi hyväksi, äläkä jauha täällä.
[/quote]
1) Ambulanssi kävi YÖLLÄ, jolloin lapsella oli tosi pahat oireet, joihin sai hoidon.
2) Lapselle ei ole nyt kummenpia oireita, en ole soittamassa ambulanssia NYT, kyse oli viime yöstä.
3) LASTENLÄÄKÄRI ohjeisti, että näytille seuraavana päivänä. Tänään on se seuraava päivä.
Ap
[/quote]
Sinun kaltaisia ihmisiä varten pitäisi olla terveysneuvontapuhelin tai vaikka ihan kiertävä ambulanssin kaltainen yksikkö joka tulee antamaan valistusta ihmisille, jotka eivät osaa itsenäisesti käyttää kaikkia viittä aistia sairauden/tilan toteamiseen.
Miten sitä ennen onkaan pärjätty ilman Vauva.fi palstaa, naapuriltako sitä kyseltiin??
Jatkossa meillä pitää ensin soittaa ja kertoa mikä vikana ja sitten kertovat ottavatko edes sisään yöpäivystykseen. Eli hengenlähtö pitä olla lähellä että yöpäivystykseen edes pääsee. Tämä siis HUSissa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:11"]No kai terveydenhuoltohenkilöstölläkin on oikeus juhannukseen, eikä vain sinulla?? [/quote] No tää oliskin jos koko terveydenhoitohenkilökunta lähtis viettämään juhannusta..
[/quote]
Jos sunnuntailisät poistuu, onkin varmaan aika vaikeaa löytää juhannukseksi henkilökuntaa
Vai oikein lastenlääkäri vaati tulla näytille. No sittenhän se on mentävä, jos herra iso herra vaatii.
Voin jo kuitenkin kertoa miten 200km ja useita tunteja vievä päivystysreissunne menee. Lääkäri toteaa että pahin on mennyt ohi, joten seuratkaa vointia kotona.
t. Se viisykkönen
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:14"]Jatkossa meillä pitää ensin soittaa ja kertoa mikä vikana ja sitten kertovat ottavatko edes sisään yöpäivystykseen. Eli hengenlähtö pitä olla lähellä että yöpäivystykseen edes pääsee. Tämä siis HUSissa.
[/quote]
Tämä kuulostaa hyvältä! Ehkä sitten ruuhkat helpottavat, ja vakavasti sairaat eivät joudu odottamaan tuntikausia. Mutta jos henkilökunnan määrää vastaavasti vähennetään, niin sitten tietysti huono juttu.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:09"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Miksi et ole lähtenyt sinne näytille koska niin ohjeistettiin? Lapsi on herännyt, sinä olet herännyt ja sairaanhoitaja ei voi tietää onko siellä vielä kohta ruuhkaa vai väljempää, varmaan on koko jussin ruuhkaa päivystyksessä.
[/quote]
Olen lähdössä, mistä keksit, etten ole? Mutta en voi nyt juuri tällä hetkellä lähteä, kun mies laittaa tuossa ruokaa ja minä edelleen imetän, kun vauvakin on sairaana ja roikkuu tissillä. Sairaanhoitaja sanoi, että myöhemmin tulee toinen lääkäri.
Ap
[/quote]
Minkä ikäinen vauva? Ethän ole se, joka kirjoitti eilen 8 pv ikäisestä vauvasta jolla nuha?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:09"]
Viet sen nyt sinne päivystykseen. Mieluummin ruuhkautat sitä kuin yöllä taas hätäkeskusta ja ambulanssia. Varmaan järki jopa sullakin pelaa sen verran että jos jussiksi päivystyksen resursseja on vähennetty niin tod. näk. on myös ambulanssien ja häken.
[/quote]
Se on kyllä totta. Mutta ensisijainen hoito täällä on tämmöisissä tapauksissa tuo ambulanssi, vaikka olisi suht lieväkin laryngiitti, olen nimittäin aiemmin soittanut yöllä päivystykseen samasta syystä, ja aina on sanottu, että jos pahenee, tilaa ambulanssi, älä lähde päivystykseen. Tällä kertaa en edes soittanut päivystykseen.
Mä en usko, että ne voi kauheasti tinkiä ambulanssista pyhinä, koska tk-päivystystä ei ole.
Ap
[/quote]
Kyllä niistä ambulansseista tingintään ja jussina on paljon enemmän hälytyksiä muutenkin kuin tavallisena yönä.!
[/quote]
No niinpä. Päättäjien logiikalla just silloin on hyvä hetki pistää paikalliset terveysasemat kiinni.. Ja todnäk myös normaalia perjantaita vähemmän lansseja ajossa.
Ap on niitä kusipäisiä ihmisiä, joiden pitää ns. "päästä sanomaan se viimeinen sana"--- vaikka olisivatkin väärässä. eli lakatkaa vastaamasta tuolle oliolle, niin se ei jaksa täällä kauan yksin rääkyä.
Ap älä välitä näistä valittajista täällä. Eli mistään ei saa valittaa, kun joillain menee vielä huonommin? Mistä ap olisi voinut tietää, että päivystys on kiinni? Varmasti ikävää muille paikkakuntalaisille myös, jotka eivät ole hankkineet ajokorttia sen takia, että päivystys on lähellä. Eli se siitä "mitäs muutit perseeseen-huutelusta." 100 kilsaa on aika paljon. Jos se ei teille ole ongelma, joillekin se voi olla. Ja oikeasti, älkää purkako pahaa oloanne aloittajaan ja syytelkö juopoksi ilman perusteita. Huh huh.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:25"]
Ap älä välitä näistä valittajista täällä. Eli mistään ei saa valittaa, kun joillain menee vielä huonommin? Mistä ap olisi voinut tietää, että päivystys on kiinni? Varmasti ikävää muille paikkakuntalaisille myös, jotka eivät ole hankkineet ajokorttia sen takia, että päivystys on lähellä. Eli se siitä "mitäs muutit perseeseen-huutelusta." 100 kilsaa on aika paljon. Jos se ei teille ole ongelma, joillekin se voi olla. Ja oikeasti, älkää purkako pahaa oloanne aloittajaan ja syytelkö juopoksi ilman perusteita. Huh huh.
[/quote]
AP vastailee jo itse itselleen:))
Ei se satakilometriä, tai kaksisataa oo matka eikä mikään jos oikesti lapsi hoitoa tarvii.
Itsehän sinä ap sen parhaiten tiedän tarviiko lähteä vai ei. Ja tiedät miten on ennen mennyt. onko mennyt yhdessä yössä ohitse vai ootko käynyt silloinkin lääkärissä ja saanut lisä lääkkeitä vai ootko soittanut useampana yönä lanssin?
Eikö siellä ole sairaalaa? Ensiapu?
Ap älä välitä näistä sairaista tyypeistä täällä. Niillä on oikeasti ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:37"]
Eikö siellä ole sairaalaa? Ensiapu?
[/quote]
Tottakai on. Ap on ihan vaan huvikseen lähdössä päivystykseen 100 kilsan päähän.
[/quote]
Ap
[/quote]