Kutsuisitteko häihinne sukulaista johon näennäiset välit?
Lähisukulainen kyseessä ja molemminpuoliset näennäiset välit.
Kommentit (14)
Sukulaisuussuhteen perusteella kutsuisin, jos muitakin olen kutsumassa. Esimerkiksi kaikki sedät tai tädit riippumatta siitä, kuinka paljon ollaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisuussuhteen perusteella kutsuisin, jos muitakin olen kutsumassa. Esimerkiksi kaikki sedät tai tädit riippumatta siitä, kuinka paljon ollaan tekemisissä.
Omat vanhemmat ja veli saavat kutsun, mutta muut jäävät ulkopuolelle. Miehellä on tiiviimpi suku joten sieltä tulee enemmän kutsuvieraita.
En, kutsun vaan ne oikeasti läheiset sukulaiset, joiden kanssa olen tekemisissä. Ei sukulaisuus velvoita mihinkään, ja tuskin niitä etäisempiä sukulaisia edes kiinnostaisi tulla häihin.
Vierailija kirjoitti:
En, kutsun vaan ne oikeasti läheiset sukulaiset, joiden kanssa olen tekemisissä. Ei sukulaisuus velvoita mihinkään, ja tuskin niitä etäisempiä sukulaisia edes kiinnostaisi tulla häihin.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat ja veli saavat kutsun, mutta muut jäävät ulkopuolelle. Miehellä on tiiviimpi suku joten sieltä tulee enemmän kutsuvieraita.
Niin, mutta tarkoitinkin sitä, että kutsuisit omalta puoleltasi vaikkapa Kylli-tädin, mutta et Anneli-tätiä. Jos välit on totaalisesti poikki jonkun asian takia, niin se on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta tarkoitinkin sitä, että kutsuisit omalta puoleltasi vaikkapa Kylli-tädin, mutta et Anneli-tätiä. Jos välit on totaalisesti poikki jonkun asian takia, niin se on sitten eri juttu.
Lähisukulaisen kanssa on näennäiset välit ja yhteydessä olemme kerran tai joka toinen vuosi.
Mulla on pari tällaista sukulaista, joiden kanssa ei edes puhuta, kiusaantuneet välit ja molemmat tietysti juoruavat selän takana minkä kerkeät. En kutsuisi koska ei olla tekemisissä. Jos välit on etäisemmät kuin omaan naapuriinsa, niin en näe järkeä. Tuntuis vaan tosi kummalliselta kutsua lähes tuntematon omiin häihin.. Mutta sitten ei vois heidän sisaruksiaankaan kutsua koska se olis epäkohteliasta ja muut ihmettelis sitä :/
Ei pidetty häitä. Tämä on meidän tarina, eikä haluttu tehdä siitä mitään sukudraamaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika lailla samaa mieltä. Eihän ne sukulaiset tule hoitamaan lapsiakaan, kun haluaa parisuhdeaikaa, ystävät sen sijaan ovat kaikki kilvan tulossa apuun.
Minulla on neljä sisarusta: kaksi siskoa ja kaksi veljeä. Siskojen kanssa pidetään yhteyttä, toinen veljistä ei pidä keneenkään yhteyttä, toisenkaan kanssa en ole oikein ikinä tullut juttuun ja ikäeroakin on melkein 15 vuotta. Varsinaisesti riidoissa ei olla, mutta viimeksi nähty joskus 5 vuotta sitten eikä välissäkään pidetty yhteyttä.
Kutsuisin siskot, mutta en veljiä. Tuskinpa veljiäni edes kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lähimmät esim perheet ja sitten ystävät. Perustelis muille että kutsuu vain kaikista lähimmät.
En kutsu häihini ketään, josta en pidä. En ole muutenkaan tekemisissä ikävien ihmisten kanssa.
Tasapuolisesti saman verran sukua olevat molemmilta puolilta