Anoppi kiukuttelee kun ei saa olla mamma :D
Ihan uskomaton tilanne, en tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa! Odotamme ensimmäistä lastamme, ja kerroimme viime viikonloppuna asiasta anopille ja apelle. Anoppi sitten siinä ilmoitti, että ihanaa, he ovatkin sitten lapsen mamma ja pappa. Minä tähän sitten totesin, että voisivatko kuitenkin olla vaikka mummi ja vaari, meillä kun puhutaan kotona sekä suomea että ruotsia, ja siksi minä ja mieheni olemme lapsen mamma ja pappa, eli äiti ja isä. Tämähän ei sitten anopille kelvannut... Vaan alkoi kiukutella että heidän suvussaan isovanhemmat ovat olleet aina mamma ja pappa, ja hän aikoo jatkossakin jatkaa tätä perinnettä, vaikka olisimme mitä mieltä. Totesin siihen ihan kylmästi että valitettavasti tämä on asia josta en aio keskustella, ja heillä on tässä nyt vielä lähemmäs 30 viikkoa aikaa miettiä itselleen jotain muuta nimitystä.
No, ei siinä mitään. Mutta tänään anoppi olikin sitten heti aamulla soittanut miehelle, ja sanonut että hän nyt loukkaantui tästä asiasta niin kovasti, että me emme ole ollenkaan tervetulleita viettämään juhannusjuhlia suvun mökille. Mutta jos annamme tässä asiassa periksi, niin sitten olemme tervetulleita :D
Mies onneksi oli todennut äidilleen vaan että ei sitten tulla, mukavaa juhannusta.
Että tällainen anoppi meillä...
Kommentit (22)
Minusta on perinteinen isovanhempien oikeus päättää se, miksi heitä kutsutaan. Toki ymmärrän tuon äiti-isä asian ruotsin kielellä, mutta en tiedä, miksi siitä ei voi joustaa. Lapset ovat fiksuja, ja kaksikieliset lapset oppivat pian tuon jutun. Eikä lapsesi luule anoppia äidiksi.
Mun äiti halusi olla itsepäisesti mummi vaikka anoppi ja appi oli jo aikaisemmille lap.lapsille mummi ja ukki. Nyt on sitte anoppi vääntyny lasten suussa ukin-mummiksi. Ja toinen on vaa mummi. Äitienpvä korttiinkin kirjoittavat ukin-mummille.
Eipä tuosta kannata nyt suurta asiaa tehdä. Voihan olla vaikka Raija-mamma ja äiti olla vaan mamma.