Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaksisuuntaista sairastavan ihmisen tunnistaa?

Vierailija
18.06.2015 |

Siis sellaisen jota ei tunne niin hyvin että tietäisi asiasta. Mitä piirteitä tällaisilla tyypeillä on?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ailahtelevuus

Vierailija
2/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa valehdella. Kaikki mun tuntemat kaksisuuntaiset on biseksuaaleja, mutta tämä voi olla sattumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:08"]Saattaa valehdella. Kaikki mun tuntemat kaksisuuntaiset on biseksuaaleja, mutta tämä voi olla sattumaa.
[/quote]

Biseksuaalisuus osui minuunkin!

Vierailija
4/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä näy ulospäin mitenkään jos tauti on hyvässä hoidossa.

Vierailija
5/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkitys kohdallaan, eipä juuri mistään.

Vierailija
6/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain näkee jo katseesta.

Vierailija
7/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:13"]Joistain näkee jo katseesta.
[/quote]

Millainen katse?

Vierailija
8/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:13"]Joistain näkee jo katseesta.
[/quote]

Millainen katse?
[/quote]

Toinen silmä katsoo ylös, toinen alaspäin.

Vierailija
9/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei tarvitse tunnistaa, nämä ihmiset tuppaavat huudattamaan diagnoosinsa heti kättelyssä, mikäli ovat semmoisen saaneet.

Vierailija
10/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset, jotka jakavat diagnooseja muille. Voi olla jokin muukin diagnoosi... mutta sairas sairaaksi haukkuu ja tiedustelee pillerien syömisestä.

Vierailija
11/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden kaksisuuntaista sairastavan ihan läheisesti (oma sisarus).

Bipolaarikoilla on kaksi vaihetta, jotka vaihtelevat. Jos potilas ottaa lääkkeensä, ei eroja yleensä huomaa. Jos taas lääkkeet jää ottamatta, niin vaiheet erottaa kyllä.

1) Maaninen vaihe: hyperaktiivinen, ei juuri nuku, kaikki onnistuu, rahaa palaa, innostuu koulussa tai töissä ahkeroimaan selkeästi enemmän kuin muulloin.

2) Depressiovaihe: koulut jää kesken, ei mene kouluun/töihin/tapaamisiin, ei jaksa tehdä mitään, hyvä jos pääsee ylös sängystä, ei käy juuri ulkona.

Tässä nuo mitä olen itse huomannut silloin ennen kuin tauti sisaruksella diagnosoitiin, ja silloin kun ei ottanut lääkkeitään. Nyt ottaa, eikä eroa normaaliin huomaa.

Vierailija
12/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:27"]

Yleensä sellaiset, jotka jakavat diagnooseja muille. Voi olla jokin muukin diagnoosi... mutta sairas sairaaksi haukkuu ja tiedustelee pillerien syömisestä.

[/quote]

Mjaa, sisarukseni ei diagnoosistaan kyllä hiisku edes kysyttäessä...

T:12

Vierailija
13/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:08"]Saattaa valehdella. Kaikki mun tuntemat kaksisuuntaiset on biseksuaaleja, mutta tämä voi olla sattumaa. [/quote] Biseksuaalisuus osui minuunkin!

[/quote] jJa minuunkin osui. 

Vierailija
14/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä sekä ap että kaikki vastaajat jotain alaikäisiä tai muuten vaan älyllisesti jälkeenjääneitä? 

(lLukuunottamatta numeroa 12, jolla ainoa oikea ja asiallinen vastaus)

Vierailija
15/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks entinen kaveri on just tuollainen. EI ota lääkkeitä, kun ei ole muka rahaa. Ja sitten valvotaan viisikin päivää putkeen ja naristaan, kun ei saa nukuttua jne. 

Ja sitten välillä nukutaan kolme päivää putkeen eikä edes käytetä koiraa pissalla. KYLLÄ, luitte oikein! Koira voi olla kaksikin päivää pissamaatta ja kolmantenä päivänä sitten raahaudutaan pihalle. Monta kertaa meinannut tehdä eläinsuojeluilmoituksen, mutta siitähän se riemu repeäisi.. Tuosta on kyll moni huomauttanut, et ei tee koiralle todellakaan hyvää, mutta kun ei sillä kuulemma ole pissahätä.. ARGH.

Tuo on myös todella räjähdysherkkä, räjähtää kaikesta, jos erehtyy sanomaan jotain "väärin" ja se onkin suurin syy miksi tuo on ENTINEN kaveri. En todellakaan enää jaksanut sitä, että koko ajan saa olla varpaillaan mitä sanoo ja koko ajan saa kuulostella, että milläs tuulella neiti tänään mahtaa olla.. Ja jos oli paska päivä, niin yrittää leikkiä näkymätöntä.

Vierailija
16/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. jatkaa vielä.

Kyseessä on n. 23 vuotias tyyppi, jolla ei ole koulutusta. Työkkäristä on tarjottu kuntoutusta ym. toimintaa, samoin harjoittelupaikkaa ja neuvottu menemään ammatinvalinnan psykologille tms. EI kelpaa, kun työkkäri on perseestä ja plaaaa plaaap. Ja sossukin on perseestä, kun ei anna ollenkaan rahaa ja kaupunginosan pullo mummot ja papat on perseestä, kun HÄNELLÄ olisi enemmän tarvetta niille pullorahoille jne. 

Ja jos joku yrittää neuvoa, että laita esim. Toriin jotain myyntiin tms. Niin EI, EI voi laittaa! Ja kaikki neuvot lytätään.

Vierailija
17/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle on todettu. Hänellä ei ole lääkitystä siihen, koska mitkään lääkkeet ei ole hänelle sopineet. Mies ei kyllä kerro siitä kenellekkään eikä puhu munkaan kanssa siitä ikinä paitsi kun puolustelee sillä jotain sanomisiaan. Normaalisti on Ihana, oikein rakastava, hellä herrasmies mulle, ostelee yllätyksiä (tosin itselleen enemmän) mutta usein on jättämässä, vihaa sydämmestään, loukkaa kamalalla tavalla, läpsii, lyö tai uhkailee, saattaa ottaa mun lompakosta noin vain rahaa niin että nään sen (mä saan vain minimi äp rahan hän saa paljon enemmän tukia), vaatii minua osallistumaan rahallisesti shoppailuunsa, on erittäin ilkeä. Aina kuitenkin pyytää anteeksi ja vakuuttelee, ettei tarkoittanut. Antaa lopulta ottamansa rahat takaisin. Saattaa tosiaan mieli muuttua ääripäästä toiseen. Nyt on menossa kausi jolloin kuuntelee päivät ja yöt kuulokkeilla musiikkia ja nukkuu päivällä.

Vierailija
18/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:08"]

Saattaa valehdella. Kaikki mun tuntemat kaksisuuntaiset on biseksuaaleja, mutta tämä voi olla sattumaa.

[/quote]

Vierailija
19/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Mjaa, sisarukseni ei diagnoosistaan kyllä hiisku edes kysyttäessä...

T:12

[/quote]Minäkin tunnen valitettavasti- sellaisia kaksisuuntaisia jotka todella kertovat heti ja sillä vapauttavat itsensä (muka) kaikesta vastuusta kun eivät voi itselleen mitään :(

Siskosi taitaa olla heitä fiksumpi.

Vierailija
20/28 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:54"]

Ailahtelevuus

[/quote]

Olen ailahtelevainen, eikä minulla ole kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Lääkkeistä ei ollut apua tuohon ailahtelevaisuuteen, vaan ainoastaan pahensivat sitä.

Menin terapiaan, enkä enää ailahtele niin paljoa. 

Kummallista tuollainen tunnistelu. Minua on pyskopaatiksikin haukuttu, kun pidin puoliani. Tosin sairas jollain tapaa tämä haukkuja itse, kuten taitaa olla kaikki jotka tahtoo toiselle jonkun tietyn diagnoosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä