Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa, miten blondi ja mustatukkainen ovat saaneet punapäisen lapsen.

Vierailija
18.06.2015 |

Olin ajatellut, ettei voisi olla mahdollista.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä kyse meidän perheestä? :D

Vierailija
2/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kaksi blondia ja sinisilmäistä saivat lapsen jolla tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa hyvinkin mahdollista. Serkkuni on täysi ginger, äiti vaalea ja isä maantienvärinen hiuksineen ja ripsineen. Isästä ei huomaa mitään gingeriyteen viittaavaa mutta parta kasvaisi punaisena jos antaisi kasvaa. Miehen eno on myös punapää. Eli kyllä se saattaa kauempaakin hypätä!

Vierailija
4/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondeilla on hyvin usein sitä punapikmenttiä, vaikkei punaiset hiukset olisikaan.

Vierailija
5/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:31"]

Onkohan tässä kyse meidän perheestä? :D

[/quote]

Ei voi tietää :)

Ja tosiaan ymmärrän että muilla väreillä onnistuu punapää, mutta mustatukkaiselta ja blondilta.

Kunhan hämmästelin taas. ap

Vierailija
6/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mustatukkaisilla voi olla tuo punageeni? Tiedän muutaman tummahiuksisen, joilla punapäisiä lapsia, vaikka puoliso on brunette tai vaalea.

Vierailija
7/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha mulle ja poikaystävälle vois hyvinki tulla ginger vaikka itse olen hyvin vaalea ja poikaystävä näyttää lähinnä intiaanilta. Poikaystävällä kuitenkin parran kasvaessa tulee punaisia partakarvoja sekaan ja mulla kesä tuo vaaleisiin hiuksiin punertavaa sävyä ja pisamat levähtää kasvoille liiasta auringossa olosta. Eli jos meille tulee muksu nii hyvinkin voi ihmiset luulla että postimies käyny kyläilemässä.

Vierailija
8/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita tapahtuu. Joskus lapsi näyttää enemmän naapurin matilta ;)

Vierailija
9/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juurikin näin, ihanat kuparinpunaiset hiukset tytöllä.

Niin isän kuin äidinkin suvusta löytyy punahiuksisia.

Vierailija
10/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Kaverini on ihan elovenatyttö ja miehensä mustahiuksinen. Kumpikin lapsi on pisamaisia ja punatukkaisia. Hauskannäköinen perhe.

Vierailija
11/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneissä lukematon määrä kombinaatioita, joten ei ole ollenkaan ihmeellistä.

Vierailija
12/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikös koulussa opetettu perinnöllisyystiedettä?

Ihmisen havaittavat ominaisuudet ei ole sama kuin kaikki perityt ominaisuudet. Se miltä ihminen näyttää, on vain yksi vaihtoehto siitä mihin hänellä on perimässään mahdollisuus. Tuon monimuotoisen perimän hän siirtää lapselleen, joka vielä saa toisen mokoman toiselta vanhemmaltaan. Lapsen ominaisuudet ovat myös uniikki valikoima tarjolla olevista ominaisuuksista.

Lapsen hiusten väri taas muuttuu useankin kerran, joten tuostakin lapsesta voi isona tulla tummatukkaisempi tms.

Vierailija
13/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:37"]No meillä kaksi blondia ja sinisilmäistä saivat lapsen jolla tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät
[/quote]
No sinisilmäistä tosiaan.

Vierailija
14/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini oli aito blondi ja isäni hyvin tumma yli 70v saakka. Minulla on paljon punapigmenttiä hiuksissa ja sellaiset kupariin vivahtavan sävyiset hiukset.

Vierailija
15/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:37"]No meillä kaksi blondia ja sinisilmäistä saivat lapsen jolla tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät [/quote] No sinisilmäistä tosiaan.

[/quote]

Miksi noin sanot? Onhan tuo mahdollista.

Vierailija
16/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aivan blondi, mieheni mustahiuksinen. Meillä tyttö ja poika (kaksoset), joista pojalla musta suora tukka, tytöllä tulenpunainen ja todella paksu, vähän kihartuvakin.  Esikoinen tyttö, mustat hiukset. Anopilla on pisamia, mutta musta tukka.

Kyllä meitä kaupoissa tuijotetaan, etenkin kun tajutaan, että kaksi lapsista ovat kaksoset. :)

Vierailija
17/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tumma, mies ginger, lapset ihan blondeja. Ei ikinä uskota mun omiksi. 

Vierailija
18/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:37"]No meillä kaksi blondia ja sinisilmäistä saivat lapsen jolla tummanruskeat hiukset ja vihreät silmät [/quote] No sinisilmäistä tosiaan.

[/quote]

[/quote]

Onhan se juu kun tuossa vieressä tuo lapsi vipeltää =) 

Peri anoppini ulkonäön (hän on siis tummatukkainen ja vihreäsilmäinen). On ihan kopio hänestä.

Vierailija
19/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Siniset ja vihreät silmät on periaatteessa sama asia. Kyseessä vain sävyero. Sinisilmäiset eivät sen sijaan voi ruskeasilmäistä lasta saada

Vierailija
20/33 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:29"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Siniset ja vihreät silmät on periaatteessa sama asia. Kyseessä vain sävyero. Sinisilmäiset eivät sen sijaan voi ruskeasilmäistä lasta saada

[/quote]

Kyllä voivat. Nämä eivät mene ihan niin yksiselitteisesti kuin ennen opetettiin. Kaikki esivanhempien geenit ovat käytettävissä. Jopa mustaihoiset voivat saada valkoisen lapsen, jos suvussa valkoisia on joskus ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme