Finnair! Kuinka tarkkaa on sen 158cm kanssa?
matkalaukun mitat saavat olla tuon 158cm, meidän laukku on pari senttiä enemmän. Haittaakohan se?
Kommentit (28)
Joo ette ole, mutta jospa joku sattuisi silti tietämään ja haluaisi auttaa.
No montako kertaa olet nähnyt, että laukkuja siellä mittaillaan?
Se on jo aika pirun iso laukku jos menee jopa yli sen 158cm... Omalla kohdalla ei matkalaukkuja ole koskaan mitattu, punnittu kyllä, ja Finnair on sallivimmasta päästä, mutta tietysti noin isossa laukussa satunnaisen tarkastuksen riskikin kasvaa... Ruumaan meneviä laukkukokoja ei syynätä niin paljon kuin käsimatkatavaroiden, mutta säännöt on säännöt, ja jos jäät kiinni niin oma moka.
Mikä helvetin laukku noin pitkä on?!
Niin kai se on. Meillä on vain tuo yksi iso laukku, uutta emme ehdi nyt ostamaan. Tuleekohan siitä sakkomaksu, jos jää kiinni?
Leveys ja korkeus ja syvyys yhteenlaskettuna maks 158cm.
Mä aloin miettimään, että oon ite 162cm pitkä enkä ole koskaan missään, edes elokuvissa, nähnyt melkein itseni kokoista laukkua :D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:36"]
Leveys ja korkeus ja syvyys yhteenlaskettuna maks 158cm.
[/quote]Mä oikeesti luulin et joku lähdössä reissuun puoltoista metrisen laukun kans... :D
Ei siellä joka laukkua mittailla, mutta itse en uskaltaisi ottaa riskiä koko (?) loman peruuntumisesta yhden laukun takia!
Tarkoittaa vaan, että jos heistä laukku ylittää normaalit mitat, eikä sovi sen takia niihin kontteihin, se laitetaan erikoisempien hihnalle, josta saattaa tulla lisämaksu. Ryanairilla et pääsisi eteenpäin.
Tietääkö kukaan, paljonko se lisämaksu on Finnairilla?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:14"]
Finnairin asiakaspalvelunumero 0600140140 vastaa 24/7. Kannattaa kysyä sieltä eikä av-palstalta.
[/quote]
Mitä kuvittelet Finnarin vastaavan? Totta kai siellä sanotaan, että sääntö on sääntö ja ylityksestä menee lisämaksu. Jos mitta saisi oikeasti olla 2 cm isompi, niin kirjallisissa säännöissä sanoittaisiin sama.
Käsimatkatavan koossa ja painossa kirjoittamaton sääntö näyttäisi olevan, että jos laukku on silmämääräisesti selvästi isompi tai painavampi kuin saa olla, niin sitten siihen puututaan. Rajatapauksia ei mittailla varmuuden vuoksi.
En ole ikinä nähnyt, että kenenkään laukkuja mitattaisiin!
Laukku on isompi kuin minä :D t. 152cm
Leveys, pituus ja syvyys yhteensä 158cm. Paljonko sulla on? :D
Avasin ketjun kun luulin että täällä keskulteltaisiin lentoemokoulutuksesta. Pöh :)
Finnairin asiakaspalvelunumero 0600140140 vastaa 24/7. Kannattaa kysyä sieltä eikä av-palstalta.