Inflaatio tulossa. Kuinka kauan luulet sen kestävän?
Kommentit (11)
Talouselämässä on pääsääntöisesti nousun ja laskun väli 7 vuotta!
Saatana ku juhla mokkaki maksaa nykyään hunajaa.
Reipas inflaatio lähti käyntiin jo viime kesänä, on kiihtynyt rajusti 2021 lopulla. Varsinkin ruuan osalta jo vähintään 10-15% ja joissakin tuotteissa helposti 25-30%. Huomaa kauppalaskusta, näkyykö missään "virallisissa" luvuissa on eri juttu?
Tulossa?
Kyllä se jo ihan täysillä laukkaa.
Inflaatio on laukannut jo pitkään ainakin Suomessa (kiitos vihreän siirtymän), mutta EKP pitää korot negatiivisina. En usko että tilanne muuttuu muutamaan vuoteen, ainakin viisi vuotta mennään näin ja sitten ehkä aletaan varovasti nostaa korkoa. Vihreälle siirtymälle, eli kovalle inflaatiolle sen sijaan ei ole loppua näköpiirissä vuosikymmeniin.
Oli lehtijuttu, että korot nousevat, vaikka EKP ei niitä nostaisi.
Minne se inflaatio tulee? Ei näy mun kotona eikä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sun ruokalaskuun, lämmityskuluihin, vuokraan/vastikkeeseen, bensaan, sähkölaskuun ja yleensäkin kaikkiin menoihin.
Työpaikan osalta olet oikeassa: palkkaasi se ei tule - siinä pysyvät numeror paikoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sun ruokalaskuun, lämmityskuluihin, vuokraan/vastikkeeseen, bensaan, sähkölaskuun ja yleensäkin kaikkiin menoihin.
Työpaikan osalta olet oikeassa: palkkaasi se ei tule - siinä pysyvät numeror paikoillaan.
Ei välttämättä tule vuokraan, koska vuokra-asuntoja on niin paljon tyhjillään ja vuokralaisesta halutaan pitää kiinni.
Kaksi vuotta ja yksi kuukausi.