Sain jo toisen kerran potkut koeajalla
Ja pahinta tässä on se, että kummallakaan kerralla minulla ei ollut aavistustakaan siitä, että olin tehnyt jotain väärin. En saanut minkäänlaista palautetta tai muuta vastaavaa, että nyt menee huonosti. Enkä myöskään ollut vaikkapa myöhässä töistä tai muuta tällaista itsestäänselvää. (Ainakaan sellaista,minkä itse olisin huomannut)
Eihän tässä uskalla enää mennä töihin, jos siellä aletaan jo tarvitsemaan ajatustenluvun taitoa,että tietäisi tehneensä virheen, mistä kukaan ei vaivaudu sanomaan yhtään mitään
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap edes pääsit töihin, jos sun työtodistuksessasi lukee, että sinut potkaistiin edellisestä työpaikasta pois kesken koeajan?
Ainakaan itse työnantajana miettisin pitkään, että mikähän on ollut syynä, kun kesken koeaikaa on edellinen työnantaja näyttänyt ovea?
Pakkokos se on sellaisia todistuksia näyttää.
Ja vieläpä kahdesta edellisestä. Ei olekaan, mutta vielä erikoisempaa/huomiotaherättävämpää on aukot cv:ssä. Jos taas lyhyet työsuhteet sinne kirjaa, niin jokaisella vähänkään järkevällä rekrytoijalla kyllä hälytyskellot kilkattaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jankkaatte puhelimen käytöstä? Oliko siitä jossain maininta, että se olisi ollut syynä tässä? Ei kannata tehdä oletuksia.
Toisekseen olen nähnyt läheltä, miten nuoria työelämään tulijoita suorastaan kusetetaan. Varsinkin pienissä hikipajoissa palkan ja lisien maksu saattaa olla vähän sinne päin. Vuorot mitä sattuu, ja jos kyselet perään, työ loppuu siihen. Silti näille ns. työnantajille kelpaa kaikki yhteiskunnan palkka- ym. tuki.
Hakekaa nuoret isoihin konserneihin töihin. Suuri osa niistä käyttää rekry- tai vuokratyöfirmoja uuden työvoiman valinnassa, mutta jos on hyvä tekijä, se on hyvä reitti vakituiseen työhön.
Tämä on niin totta. Suomalainen pienyrittäjä on ehkä pahin sika ikinä työnantajana. Itse ei tehdä mitään, mutt amuilta odotetaan vaikka ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Räpläätkö puhelinta työpäivän aikana?
Ei puhelimen räplääminen ole kiellettyä ja kunhan noudattaa työpaikan yleistä politiikkaa puhelimen suhteen, niin kaiken pitäisi olla okei. Joissakin töissä on vaatimuksena olla jatkuvasti tavoitettavissa ja osa työstä myös hoidetaan puhelimelle. Kunhan omaa sen verran pelisilmää, että huomioi milloin on okei käyttää puhelinta.
Esimerkiksi minulla on muistiinpanoja kännykässä, samoin työhön liittyviä keskusteluja joista tarkistan sovittuja juttuja, joten ei puhelimen katsominen palaverissa tai keskustelussa ole kiellettyä, vaan osa työtä. Samoin tiedonhakeminen yms. puhelimella on täysin pätevä syy räplätä luuria. Toki riippuu työpaikasta ja työtehtävistä. Pointtina se, että samat säännöt puhelimen käytöstä jokaiselle, niin ei pitäisi tulla ongelmia.
Työnantajan täytyy kertoa syy koeajan purkuun, koska sillä on merkitystä saako työntekijä karenssin vai ei.
Just kannaakin muuttaa heti lähemmäksi uutta työpaikkaa. Lähdöt voi tulla milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap edes pääsit töihin, jos sun työtodistuksessasi lukee, että sinut potkaistiin edellisestä työpaikasta pois kesken koeajan?
Ainakaan itse työnantajana miettisin pitkään, että mikähän on ollut syynä, kun kesken koeaikaa on edellinen työnantaja näyttänyt ovea?
Ei kai nyt sellaisia työtodistuksia esitellä kenellekään.
Pelkäävät, että tulet raskaaksi?