Montako runebergintorttua olette syöneet tämän vuoden puolella?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Hävettää myöntää, mutta en ole ikinä edes maistanut. En tiedä miten näin on päässyt käymään. Voisi olla jo aika.
T:42v
Alkaa olla kiire, runeberginpäivä oli lauantaina. Kaupassa saattaa vielä olla niitä, minä ainakin ostin tänään. Käypä kaupassa ja korjaa asia!! ap
Vierailija kirjoitti:
Olen siis runebergintorttufani ja odotan aina etukäteen, että niitä saa taas kaupasta. Siksi ostin tänäänkin, kun niitä myytiin tarjouksessa pois. ap
Kaupasta ole ostanut tasoan nolla kpl. Ei kiitos enää niitä halvan palmurasvan fazer-tuotteita Latviasta!
Kolmisen. Parhaimmillaan sopivan maksuisia, etenkin kun kosteita. Olisko ollut Rostenin runski joka eilen tuntui hyvin kostealta ja punssiselta. Runeberg oli hyvin viinaan menevä ja Fredrika yritti lihottaa häntä syöttämällä punssin makuista pullaa. Toimi.
Mutta runskin tortut on vain esimakua kauden todelliselle herkulle: LASKIAISPULLALLE - luonnollisesti mantelipullalle.
En ainakaan 20 vuoteen ole syönyt yhtään. Paremmassakin muodossa niitä ylimääräisiä kaloreita voi nauttia, kuin kuivassa korppujauhopullassa.
0 kpl,joskus monia vuosia sitten söin yhden, enkä tykännyt. Muistelen että siinä oli karvasmanteliöljyä tai jotain muuta inhottavan makuista ainetta.
Teen runebergit itse, niistä tulee ihanan meheviä. Olen syönyt kolme. Eivät ole niin isoja kuin kaupan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää myöntää, mutta en ole ikinä edes maistanut. En tiedä miten näin on päässyt käymään. Voisi olla jo aika.
T:42vAlkaa olla kiire, runeberginpäivä oli lauantaina. Kaupassa saattaa vielä olla niitä, minä ainakin ostin tänään. Käypä kaupassa ja korjaa asia!! ap
Apua. Juuri totesin puolisollekin, etten ole ikinä sellaista syönyt. Hän on kuulemma syönyt töissä jo useamman. Pitänee alelaarista alkaa katsomaan tai sitten se jää tänäkin vuonna.
Yhden, hain leipomon myymälästä silloin 5.2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin viisi ellen enemmän. Sitten tajusin että on tullut joulukuun jälkeen useampi kilo ylimääräistä jotka ei olekaan kadonneet alkuvuoden aikana ja on ollut pakko jättää tortut kauppaan. Aion kyllä tehdä vielä itse jonkun pienen satsin, on ne sen verran hyviä.
Ei viisi runebergintorttua kuukaudessa lihota. Ongelma on muussa syömisessä.
Hienoa että osaat kertoa täysin tuntemattoman ihmisen enerigantarpeen yhden viestin perusteella! Rostenin yksi torttu taitaa sisältää lähes 400 kaloria. Se on melkein kolmannes mun energiantarpeesta, olen 152 cm pitkä ja voin syödä n. 1500 kaloria päivässä niin että paino ei liiku suuntaan tai toiseen. Yksi torttu nostaa siis energiansaannin melkein 2000 kaloriin, joka on minulle iso määrä.
Täytyy tosin myöntää että kaunistelin varmaan vähän totuutta, torttuja on voinut mennä tammikuun aikana ehkä kuusi tai seitsemänkin - muistan että jossain kohtaa olin niin hullaantunut niihin, että söin useammankin tortun viikossa. Tietysti ruokavalio on aina kokonaisuus johon vaikuttaa monet asiat, mutta syön muuten todella terveellisest ja voin kertoa että tämän pituisena pitää katsoa tarkkaan kuinka paljon herkkuja syö, sillä ne näkyvät todella nopeasti vyötäröllä. Ihan joku muutama Digestive-keksi päivässä riittää siihen, että energiamäärä nousee liialliseksi, montaa kertaa viikossa ei yksinkertaisesti voi syödä herkkuja, varsinkin kun liikunta on jäänyt viime aikoina vähemmälle.
Noin 25. Jäävät yli baarissa. Vapaaehtoisesti en kuitenkaan vaan joku aina tarjoaa.
Kolme. Paikallisen konditorian rommilla ja arrakilla maustettuja, älyttömän hyviä ja suussasulavia.
0. Ei ole ollut varaa ostaa, mutta aattelin parin viikon päästä ehkä leipoa kun aikaa tulee.
0 kappaletta. Jostain syystä lähikaupoissa ei ollut ainuttakaan Treella, mutta ei sen väliä. Aikas kalliita oli aiemmin ja maku muuttunut mauttomammaksi.
0. Ei ole sattunut silmään kaupassa gluteenittomia versioita.
5 kpl, yhden paketin jaioin miehen kanssa lauantaina :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin viisi ellen enemmän. Sitten tajusin että on tullut joulukuun jälkeen useampi kilo ylimääräistä jotka ei olekaan kadonneet alkuvuoden aikana ja on ollut pakko jättää tortut kauppaan. Aion kyllä tehdä vielä itse jonkun pienen satsin, on ne sen verran hyviä.
Ei viisi runebergintorttua kuukaudessa lihota. Ongelma on muussa syömisessä.
Hienoa että osaat kertoa täysin tuntemattoman ihmisen enerigantarpeen yhden viestin perusteella! Rostenin yksi torttu taitaa sisältää lähes 400 kaloria. Se on melkein kolmannes mun energiantarpeesta, olen 152 cm pitkä ja voin syödä n. 1500 kaloria päivässä niin että paino ei liiku suuntaan tai toiseen. Yksi torttu nostaa siis energiansaannin melkein 2000 kaloriin, joka on minulle iso määrä.
Täytyy tosin myöntää että kaunistelin varmaan vähän totuutta, torttuja on voinut mennä tammikuun aikana ehkä kuusi tai seitsemänkin - muistan että jossain kohtaa olin niin hullaantunut niihin, että söin useammankin tortun viikossa. Tietysti ruokavalio on aina kokonaisuus johon vaikuttaa monet asiat, mutta syön muuten todella terveellisest ja voin kertoa että tämän pituisena pitää katsoa tarkkaan kuinka paljon herkkuja syö, sillä ne näkyvät todella nopeasti vyötäröllä. Ihan joku muutama Digestive-keksi päivässä riittää siihen, että energiamäärä nousee liialliseksi, montaa kertaa viikossa ei yksinkertaisesti voi syödä herkkuja, varsinkin kun liikunta on jäänyt viime aikoina vähemmälle.
Eli saat syödä n.9,9 kaloria/1cm. eli minä 185cm pitkänä voin syödä n.1800kcal.
T:42v