Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa automatkalla

Vierailija
18.06.2015 |

Meillä on sellainen tilanne, että ajamme tänään noin 350km. matkan ystäviemme mökille juhannusta viettämään. Meillä on 9kk., vanha vauva, joka ei oikein viihdy autossa, mutta sinne olisi kuitenkin päästävä.

Juttelin asiasta duunissa eilen vanhemman työkaverini kanssa, joka antoi vinkiksi, että laittaisin pieneen määrään maitoa teelusikallisen konjakkia tai liuottaisin melatoniinia. Kuulemma ovat tehneet konjakin kanssa niin omien lastensa kanssa aikoinaan. Mitä ihmettä?! Onko jollakin muulla kokemusta moisesta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin... NEXT! Liian huono yritys..

Vierailija
2/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt kukaan tervejärkinen lääkitse lasta tajuttomaksi automatkan ajaksi! Meillä on toiminut se, että automatka ajoitetaan pisimpien päiväunien kohdalle, jolloin matkasta suuri osa saattaa mennä ihan kivuttomasti vauvan nukkuessa. Ja tarpeeksi pysähdyksiä, jos vauva tuntuu kovin kiukkuiseksi muuttuvan auttoi ainakin meillä. Sitten viimeiset kilometrit ehkä joutu kuuntelemaan pientä kitinää/kiukkua, mutta näillä nikseillä on meillä onnistunut suurinpiirtein saman pituinen matka. Ja pari jotain lelua vauvalle tutkittavaksi, niin silläkin saa vähäksi aikaa mielenkiintoa pois automatkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi totta niin toki jokainen järkevä vanhempi huumaa lapsensa automatkan ajaksi...NOT!

Jos vaikka lapselle tuleekin huono olo niin tukehtuu omaan oksennukseen huumattuna. No sittenhän ensi juhannuksena voipi ajella vaikka 1350km kun ei ole lasta riesana...

Vierailija
4/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin höpöhöpö. Osta pari uutta lelua joita lapsi jaksaa tutkia sitten kun on ne pitkät päikkärit nukkunut, tyhjä karkkipussi on hyvä rapisteltava.. Mene itse takapenkille ja syötä jotain sosetta jos ei muu auta. Muuten kannattaa istua edessä niin vauva ei näe sinua ja hoksaa itkeä syliin.

Vierailija
5/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vanhankansan peruja noi.. Isäni mummo oli aikoinaan kertonut kuinka isäni (n. 3kk koliikkivauvana) oli itkenyt kaksi päivää putkeen, ja pienellä määrällä konjamiinia, maitoon sekoitettuna tietysti, olivat saaneet vauvan nukkumaan ja rauhoittumaan ja näin sitä koliikkia sitten hoidettiin loppuaika. Ja mainitaan nyt vielä että isäni on nyt vielä 60 vuotiaana terve kuin pukki, että kai se määrä on ollut niin vähäinen ettei pysyvää haittaa jäänyt tai ole ainakaan vielä ilmennyt.

Vierailija
6/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:29"]Taitaa olla vanhankansan peruja noi.. Isäni mummo oli aikoinaan kertonut kuinka isäni (n. 3kk koliikkivauvana) oli itkenyt kaksi päivää putkeen, ja pienellä määrällä konjamiinia, maitoon sekoitettuna tietysti, olivat saaneet vauvan nukkumaan ja rauhoittumaan ja näin sitä koliikkia sitten hoidettiin loppuaika. Ja mainitaan nyt vielä että isäni on nyt vielä 60 vuotiaana terve kuin pukki, että kai se määrä on ollut niin vähäinen ettei pysyvää haittaa jäänyt tai ole ainakaan vielä ilmennyt.
[/quote]

Olen kuullut samasta ja tiedän ylipäätäänkin että ennenvanhaan juotettiin lapsille alkoholia, ja esimerkiksi heroiinipohjaisia lääkkeitä, jotka ilman muuta huumaavuudellaan rauhoittivat lapsen. Mutta että joku vielä käyttäisi näitä keinoja, hmmm. Tiedän että tuttavaperheessäni 70 luvulla juotettiin lapsille olutta lääkkeeksi, kun olivat kipeänä, mutta siihen tietoni rajoittuukin. Mutta yleisessä käytössä tuo on ollut joskus viime vuosisadan alussa, kun viinaa poltettiin joka kylässä, eikä mahdollisuutta lääkkeiden hankkimiseen ollut.

Vierailija
7/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:29"]Taitaa olla vanhankansan peruja noi.. Isäni mummo oli aikoinaan kertonut kuinka isäni (n. 3kk koliikkivauvana) oli itkenyt kaksi päivää putkeen, ja pienellä määrällä konjamiinia, maitoon sekoitettuna tietysti, olivat saaneet vauvan nukkumaan ja rauhoittumaan ja näin sitä koliikkia sitten hoidettiin loppuaika. Ja mainitaan nyt vielä että isäni on nyt vielä 60 vuotiaana terve kuin pukki, että kai se määrä on ollut niin vähäinen ettei pysyvää haittaa jäänyt tai ole ainakaan vielä ilmennyt.
[/quote]

Ah, perinteinen "tiedän yhden tapauksen, jossa kävi hyvin, vaikka riskit olivatkin todelliset > oikeasti ei ole lainkaan haitallista, koska MINÄ tunnen sen yhden".

Vierailija
8/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On virolainen tämä mun työkaveri, joten yhtään ihmettelisi vaikka olisivat näin tehneetkin. Ajattelinkin, että ei varmasti ole kovin yleistä tuollainen toiminta. Olen kuullut kuitenkin, että jotkut laittavat vauvan ikeniin viskiä tai konjakkia kun tulee hampaita, niin ajattelin että on samanlaisista jutuista kyse. Lisäksi useissa homeopaattisissa lääkkeissä on hieman alkoholia, jota tulee kyllä annettua lapsellemme. ap.

Vierailija
9/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:37"]

On virolainen tämä mun työkaveri, joten yhtään ihmettelisi vaikka olisivat näin tehneetkin. Ajattelinkin, että ei varmasti ole kovin yleistä tuollainen toiminta. Olen kuullut kuitenkin, että jotkut laittavat vauvan ikeniin viskiä tai konjakkia kun tulee hampaita, niin ajattelin että on samanlaisista jutuista kyse. Lisäksi useissa homeopaattisissa lääkkeissä on hieman alkoholia, jota tulee kyllä annettua lapsellemme. ap.

[/quote]

Tuo pikkaisen tilkan alkoholia hierominen ikeniin on ihan eri juttu kuin kokonaninen lusikallinen maidon seassa! Meillä on hierottu alkoholiin kastetulla pikkurillinpäällä jokaisen vauvamme ikenet aina hampaiden tulon aikaan ja se on kyllä toiminut.

Vierailija
10/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:37"]

[/quote]

Tuo pikkaisen tilkan alkoholia hierominen ikeniin on ihan eri juttu kuin kokonaninen lusikallinen maidon seassa! Meillä on hierottu alkoholiin kastetulla pikkurillinpäällä jokaisen vauvamme ikenet aina hampaiden tulon aikaan ja se on kyllä toiminut.
[/quote]
Joo on eri asia mutta minä en ihan PERIAATTEESTAKAAN hieroisi vauvan suuhun alkoholia. Voi helvetti ootte hulluja. Miksi ei voi vaikka kylmällä vedellä kastettua harsonkulmaa antaa pureskeltavaksi tai jos kovin kipeä niin ihan panadolia? -ohis

Vierailija
11/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös te annatte lapsillenne niitä pirtupohjaisia D-vitamiinitippoja ;) En tietenkään kannata alkoholia lapsille, mutta harsonkulmalla alkoholia hampaan kohdalle ei kyllä sisällä niin paljon alkoholia kuin nuo tipat. Näin sivuhuomiona.

Vierailija
12/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:37"] On virolainen tämä mun työkaveri, joten yhtään ihmettelisi vaikka olisivat näin tehneetkin. Ajattelinkin, että ei varmasti ole kovin yleistä tuollainen toiminta. Olen kuullut kuitenkin, että jotkut laittavat vauvan ikeniin viskiä tai konjakkia kun tulee hampaita, niin ajattelin että on samanlaisista jutuista kyse. Lisäksi useissa homeopaattisissa lääkkeissä on hieman alkoholia, jota tulee kyllä annettua lapsellemme. ap. [/quote] Tuo pikkaisen tilkan alkoholia hierominen ikeniin on ihan eri juttu kuin kokonaninen lusikallinen maidon seassa! Meillä on hierottu alkoholiin kastetulla pikkurillinpäällä jokaisen vauvamme ikenet aina hampaiden tulon aikaan ja se on kyllä toiminut. [/quote] Joo on eri asia mutta minä en ihan PERIAATTEESTAKAAN hieroisi vauvan suuhun alkoholia. Voi helvetti ootte hulluja. Miksi ei voi vaikka kylmällä vedellä kastettua harsonkulmaa antaa pureskeltavaksi tai jos kovin kipeä niin ihan panadolia? -ohis

[/quote]

Arvon ohis, kaikilla on omat tapansa mitä lasten hoitoon tulee. Ei tippa tai pari alkoholia vaikuta lapseen mitenkään ja jos se auttaa kipeisiin ikeniin ja yöhuutoihin, niin miksi ei. Mielestäni Sinä olet hullu, koska haukut muita hulluiksi. Sinä voit käyttää harsoa, minä käytän tilkkaa viskiä.

Vierailija
13/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:04"]

Vieläkös te annatte lapsillenne niitä pirtupohjaisia D-vitamiinitippoja ;) En tietenkään kannata alkoholia lapsille, mutta harsonkulmalla alkoholia hampaan kohdalle ei kyllä sisällä niin paljon alkoholia kuin nuo tipat. Näin sivuhuomiona.

[/quote]

Hyvä pointti! Joissakin maissa annetaan lapsille yöksi kannabisöljyä. Eiköhän tuollaisiin huumeisiin verrattuna pieni tippa viskiä ole aika pikku juttu?

Vierailija
14/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Oletteko tosissanne?

Mitä sekopäitä täällä taas kokoontuu?

Vierailija
15/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:44"]

Siis mitä helvettiä? Oletteko tosissanne? Mitä sekopäitä täällä taas kokoontuu?

[/quote]

Mikä osuus on sun mielestä sekopäistä? Itse tarkoitan vain, että jokaisella on omat lapsenkasvatus tapansa.

Vierailija
16/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:44"]

Siis mitä helvettiä? Oletteko tosissanne? Mitä sekopäitä täällä taas kokoontuu?

[/quote]

Mikä osuus on sun mielestä sekopäistä? Itse tarkoitan vain, että jokaisella on omat lapsenkasvatus tapansa.
[/quote]

Itse vetelen penskoja aina turpaan, kun eivät ole hiljaa. Mutta sehän on minun tapani. Eiku...

Vierailija
17/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näitä juttuja. :D

Vierailija
18/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää päiväuniaikaan tai vasta illalla. Me ollaan aina tehty niin lasten kanssa, että pitkille automatkoille on lähdetty illalla. Ovat nukkuneet kuin tukit lähes koko matkan. Pienin oli 3kk ikäinen kun lähdettiin kuusamoon. Kerran piti vaippa vaihtaa, mutta muuten taisi nukkua koko matkan. No niin pieni on tietysti muutenkin tosi helppo, mutta isompienkin kanssa on toiminut tosi hyvin yöaikaan ajamiset.

Vierailija
19/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:44"] Siis mitä helvettiä? Oletteko tosissanne? Mitä sekopäitä täällä taas kokoontuu? [/quote] Mikä osuus on sun mielestä sekopäistä? Itse tarkoitan vain, että jokaisella on omat lapsenkasvatus tapansa. [/quote] Itse vetelen penskoja aina turpaan, kun eivät ole hiljaa. Mutta sehän on minun tapani. Eiku...

[/quote]

Vain ääliö lyö lastaan. Sitä ei voi verrata vaikka nyt esim. tähän viskitupolla ikenien hieromiseen. Ennen vanhaan laitettiin ruisleivällä täytetty harsotuppo joka oli kastettu viinaan lapselle tutiksi. En nyt niin tekisi, mutta pieni tilkka ei mitään haittaa.

Vierailija
20/25 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni sIlloin 19v laittoi lapsensa (9-10kk) iltamaitoon korkillisen kossua. Lapsi ei koskaan heräillyt öisin, nukkui kuin tukki ja oli muutenkin iloinen ja helppo lapsi, en voinut ymmärtää miksi hän juotti alkoholia vauvalleen. Siis myös ennen alkoholin antamisen alkamista. Sekopää... No, onneksi oli isällään vain joka toinen vklp joten ei päässyt kokoajan lastansa saastuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä