Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahaa menee laskuihin, mitä ne laskut ovat?

Vierailija
18.06.2015 |

Moni sanoo että jää niin ja niin vähän rahaa elämiseen kun on eka maksanut vuokran ja laskut.
Mitä nämä laskut on ne keillä niitä tulee? Ja miksi niitä ei lasketa elämisen menoksi?
Itselleni tulee sähkö, vakuutus ja puhelin ja kerran vuodessa yksi lehtilasku. Ja pidän noita elämisen kuluina.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, selvensi asiaa itselleni. Olen itse niin kauan ollut ilman osamaksukauppoja, tai tilannut netistä laskulle mitään, eikä ole päivähoitomaksuja eikä terveyskeskus/hammaslääkärimaksuja tai montaa muutakaan mitä muilla ollut vuosiin, että en edes osannut ajatella osaa ko. menoista. Ja kun asiaa aloin miettimään, niin tosiaan tulee suurin osa maksettua heti kun sen hankkii/käyttää palvelun.

Vierailija
2/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö, kesämökin sähkö, auto-henki-koti-urheilu-matkavakuutukset, kiinteistövero, vuokra, puhelimet, lehdet, lasten harrastukset, leirit, turnaukset, auton maksut, satunnaiset nettiostot, yleensä kirjoja. Enkä valita, ihan iloisesti makselen nuo. t.yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra, autopaikka, vakuutukset, autolaina, muu pankkilaina (eron jälkeen oli pakko lainata), puhelinlasku, päivähoitomaksut, sähkölasku. Siinähän ne olikin. 1950e menee noihin kuussa keskimäärin.

Vierailija
4/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:44"]Vuokra, autopaikka, vakuutukset, autolaina, muu pankkilaina (eron jälkeen oli pakko lainata), puhelinlasku, päivähoitomaksut, sähkölasku. Siinähän ne olikin. 1950e menee noihin kuussa keskimäärin.
[/quote]
ja autovero ehkä kympin kuussa kun jakaa koko vuodelle. 1 aikuinen 2 lasta. Elämiseen eli ruokaan ja vapaa-aikaan ym. Menee noin 900e/kk

Vierailija
5/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki on vaikkapa vakuutusmaksut. Monella on vain kotivakuutus ja mahdollisesti liikennevakuutus. Meillä perheessä on kaikilla sairauskuluvakuutukset ja lapsilla jopa kahdet (no tää on oma juttunsa), tapaturmavakuutukset, metsävakuutus jne. Joillakin niitä laskuja on vaan aika paljon enemmän. Sama juttu vaikka nettiliittymissä. Joku pärjää yhdellä, kun saa töistä vielä vaikka puhelimen netillä, toisen taas tarvitsee ostaa nettiliittymä 5 x ihan itse.

Vierailija
6/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotivakuutus, puhelin, netti, sähkö, satunnaiset vaatetilaukset. Ei se määrä vaan se.. määrä. Ennen liittymän vaihtoa tuli aina mukavia ylläreitä; 80-100 euron puhelinlaskuja, kunnes sain tarpeekseni siitä, että kaikki rahani palavat puhelimen käyttöön ja vaihdoin liittymän. Nykyään puhlasku on luokkaa 20-30 e, vakuutus ~ 20 e, sähkö ~ 30-40, vaatteet luokkaa 30-70 e silloin kun tilaan... netti on halpa (ja paska), mutta tosiaan kyllä sitä rahaa saa palamaan laskuihin. Ja jos
rahaa ei ole kuin roskaa niin tiukkaa tekee. Ennen piti myös käyttää lemmikkiä lääkärissä, ostaa lääkkeitä (pahimmillaan 50 e yksi pieni pilleripurkki), vaikka ne eivät LASKUJA olleetkaan niin olkvatjan ne pois minun rahoistani ja tarpeistani. Ai niin, aikoinaam ostin tuon tv:n ja pesukoneen osamaksuilla ja lakanoitakin on pakko ostaa/tilata silloin tällöin. Nämä ovat näitä pakollisia ostoksia. Sitten päästäänkin ekstroihin... En jaksa edes luetella.

Vierailija
7/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkvatjan xd OLIVATHAN

Vierailija
8/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut= asunnon hoitovastike, puhelin ja netti, sähkö, lehtitilaukset, satunnaiset vaatetilaukset netistä.

Vierailija
9/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksuja, pikavippejä ja lainoja, joiden takasinmaksaminen tulee yllätyksenä. Mä vähän shoppailin vaatteita ja uuen puhelimen nettikaupoista ja ne hävyttömät kehtas lähettää mulle laskuja, siis tajuuxte????!!!!???? Mun kaikki rahat menee noihin laskuihin eikä mulle jää rahaa elämiseen, auttakaaaa!!!!11111!!!!!!! Mun täytyy mennä sossuun et saan rahaa ruokaan. NYYH!!!!!

Vierailija
10/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 02:04"]Osamaksuja, pikavippejä ja lainoja, joiden takasinmaksaminen tulee yllätyksenä. Mä vähän shoppailin vaatteita ja uuen puhelimen nettikaupoista ja ne hävyttömät kehtas lähettää mulle laskuja, siis tajuuxte????!!!!???? Mun kaikki rahat menee noihin laskuihin eikä mulle jää rahaa elämiseen, auttakaaaa!!!!11111!!!!!!! Mun täytyy mennä sossuun et saan rahaa ruokaan. NYYH!!!!!
[/quote]

Ööö... Pikavippejä en ole ikinä ottanut enkä ota. Vastasin vain kysymykseen, että mihin laskuihin palaa rahaa? Pesukoneen ja telkkarin maksoin ajat sitten ja vaatteita on joskus pakko hankkia. Ongelma?
Puhelimen järjettömiä laskuja en voinut mitenkään ennakoida, kunnes vaihdoin liittymään, jossa homma toimii.

Vierailija
11/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 02:04"]Osamaksuja, pikavippejä ja lainoja, joiden takasinmaksaminen tulee yllätyksenä. Mä vähän shoppailin vaatteita ja uuen puhelimen nettikaupoista ja ne hävyttömät kehtas lähettää mulle laskuja, siis tajuuxte????!!!!???? Mun kaikki rahat menee noihin laskuihin eikä mulle jää rahaa elämiseen, auttakaaaa!!!!11111!!!!!!! Mun täytyy mennä sossuun et saan rahaa ruokaan. NYYH!!!!!
[/quote]

Ööö... Pikavippejä en ole ikinä ottanut enkä ota. Vastasin vain kysymykseen, että mihin laskuihin palaa rahaa? Pesukoneen ja telkkarin maksoin ajat sitten ja vaatteita on joskus pakko hankkia. Ongelma?
Puhelimen järjettömiä laskuja en voinut mitenkään ennakoida, kunnes vaihdoin liittymään, jossa homma toimii.
[/quote]

Ja jos ymmärrät yhtään lukemaasi, niin pointti oli PUHELINLASKUT, jotka menivät täysin kohtuuttomiksi ja haukkasivat suurimman osan rahoistani. Nykyään kun minulla on hyvä liittymä niin rahaa menee kohtuullisesti kaikkiin tarpeisiin. On sinullakin jotain ongelmia elämässäsi kun vittuilet ilman syytä tajuamatta mistään mitään :D

Vierailija
12/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mainitsemien lisäksi ainakin työttömyyskassan lasku, netti, päiväkotimaksu ja välillä lääkärimaksuja (poliklinikkamaksuja sairaalasta).

Vierailija
13/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen myös itse miettinyt. Vakuutuksista tulee yksi lasku vuodessa ja luottokortti käytön mukaan nutta en laskisi tätä mukaan kun kyse ilmeisesti kiinteistä kuluista. Tosin minulle ei tule laskua puhista tai netistä niin helpottaa vähän.

Vierailija
14/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuja on ne jotka tulee postissa ja eläminen tarkoittaa ruokaa.

Vierailija
15/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan lyhennykset, sähkö, vesi, kotivakuutus, henkivakuutukset, autovakuutukset, liikennevakuutukset, diesel-vero, jätemaksu, tontin vuokra, kiinteistövero, päiväkotimaksut, nuohousmaksu, lehtitilaukset, puhelinlaskut, nettilasku, suoraveloitukset hyväntekeväisyyteen... Nämä ovat meillä niitä säännöllisiä laskuja. Sitten satunnaisesti muitakin esim. terveydenhuoltoon liittyviä laskuja.

Vierailija
16/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina, puhelinlaskut (oma ja lasten), kotivakuutus, henkivakuutus, tapaturmavakuutukset, koiran vakuutus, autovakuutukset, autolainat sekä autoverot, kahden lapsen leirikoulumaksut (yht 100€/kk tällä hetkellä), harrastusten kausimaksut, kiinteistövero, nuohoojan lasku. likokaivon tyhjennyksen lasku, siivouspalvelun lasku, satunnaisia luottokorttilaskuja, vaatetilauksia tms.

Tulot ovat suht hyvät, mutta niin ovat menotkin. Laskuihin menee kuussa 3000-4000 euroa.

2 aikuista, 3 teiniä, koira

Vierailija
17/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:49"]

Asuntolaina, puhelinlaskut (oma ja lasten), kotivakuutus, henkivakuutus, tapaturmavakuutukset, koiran vakuutus, autovakuutukset, autolainat sekä autoverot, kahden lapsen leirikoulumaksut (yht 100€/kk tällä hetkellä), harrastusten kausimaksut, kiinteistövero, nuohoojan lasku. likokaivon tyhjennyksen lasku, siivouspalvelun lasku, satunnaisia luottokorttilaskuja, vaatetilauksia tms.

Tulot ovat suht hyvät, mutta niin ovat menotkin. Laskuihin menee kuussa 3000-4000 euroa.

[/quote]

Ja tosiaan ym. listaan lisää vielä ainakin sähkö, vesi ja netti.

Vierailija
18/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:49"]

[/quote]

Ja tosiaan ym. listaan lisää vielä ainakin sähkö, vesi ja netti.
[/quote]meille suunnilleen samat. Kuukausittain myös lasten harrastusmaksuja n.500 euroa

Vierailija
19/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä:

- kiinteistövakuutus /kk

- henkivakuutukset /kk, yksi osa 3kk välein

- matkavakuutukset /kk

- autovakuutukset 3kk välein

- auton yksityisleasingmaksu //kk

- ajoneuvovero 3kk välein

- lapsen puhelin /kk

- 1 viikkolehti 3kk välein

- asumiskulut: sähkö, vesi, jäte, security  osa per kk osa 3kk välein

- sekalaiset: nuohous (1x/v), siivous (1x/kk), lääkärimaksut, pilatesmaksu, lentolippuja, hotellimaksuja yms matkakuluja, kodin hankintoja, YTK 2 hengelle, lapsen harrastukset

- visa - vaikkei mitään tarvita aina tulee ostettua jotain. Parkkimaksut menee tänne, apteekkikulut, pienet vaatekulut, miehellä työmatkan ostokset yms. N tonni kuukaudessa

Oliskohan tuossa suurin osa?

Vierailija
20/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä tilataan vaatteita niin raha menee laskuihin? Tuleehan niistäkin lasku mutta itse miellän että kun sanotaan "raha menee laskuihin" niin valitellaan että kiinteät pakolliset kustannukset ovat niin isot, esim. vakuutukset, puhelimet, sähkö, vesi yms, että ei jää rahaa enää satunnaisiin asioihin kuten vaatteiden nettitilauksiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi