Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällisyys vs. töykeys/häijyys tuntemattomille

Vierailija
17.06.2015 |

Minulle aina ollut itsestäänselvää olla mukava ja kohtelias kaikille kohtaamilleni tuntemattomille, oli ne sitten taviksia, kehitysvammaisia, nörttejä, rumia, kauniita, köyhiä, rikkaita, ruotsalaisia, manneja somaleita etc.

Se ei vaadi mitään ja itsestäkin voi tuntua hyvältä.

Exäni ja usean muunkin olen silti elämäni varrella huomannut olevan jopa pääsääntöisesti tyly ja ilkeä "randomeille", varsinkin, jos niissä on ollut jotain lievääkin erikoisuutta havaittavissa.

Osaako joku kertoa mihin tuollainen käytös perustuu ja mitä kiksejä siitä saa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:40"]

Exäni ja usean muunkin olen silti elämäni varrella huomannut olevan jopa pääsääntöisesti tyly ja ilkeä "randomeille", varsinkin, jos niissä on ollut jotain lievääkin erikoisuutta havaittavissa.

[/quote]

Minua on ainakin itseäni kiusattu ja syrjitty niin, että ihmiskohtaamiset pelottavat. Pelkoon on helpointa vastata aggressiolla (ainakin omalla kohdallani). Tylyys suojelee itseä eikä jätä haavoittuvaista pintaa, johon toinen voisi hyökätä. Kun positiivisia kokemuksia toisista ihmisistä on vähän, on varminta suhtautua kaikkiin vieraisiin epäileväisesti. Hyökkäys on paras puolustus ja se voittaa joka ehtii ensin. Siksi.

Vierailija
2/4 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:40"]

[/quote]

Minua on ainakin itseäni kiusattu ja syrjitty niin, että ihmiskohtaamiset pelottavat. Pelkoon on helpointa vastata aggressiolla (ainakin omalla kohdallani). Tylyys suojelee itseä eikä jätä haavoittuvaista pintaa, johon toinen voisi hyökätä. Kun positiivisia kokemuksia toisista ihmisistä on vähän, on varminta suhtautua kaikkiin vieraisiin epäileväisesti. Hyökkäys on paras puolustus ja se voittaa joka ehtii ensin. Siksi.
[/quote]

Ohjaudut ulkoapäin. Orja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kotikasvatus?

Vierailija
4/4 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkos he sen tyyppisiä, että pyrkivät karsimaan itsestään tarkasti kaikki "normista" poikkeavat piirteet eli eivät pysty antamaan itselleen lupaa olla oma todellinen itsensä (pelottaa)? Esittävät sitten jotakuta toista henkilöä, jota tuhannet muutkin esittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi