Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini/nuori vihjasi ongelmista

Vierailija
08.02.2022 |

En ole voinut olla mieheni lasten kanssa kovin läheinen heidän äitinsä asenteen vuoksi. Äitinsä ei ole minua kuvioihin hyväksynyt ja on mustamaalannut myös lapsille. Olemme kuitenkin lasten kanssa ihan hyvissä väleissä, normaaleissa.

Vanhimman, lähes täysi-ikäisen nuoren kanssa olemme joskus harvoin, päätyneet keskustelemaan syvällisesti. Pääsääntöisesti hän kuitenkin käyttäytyy minua kohtaan hyvin viileästi, eikä juuri koskaan puhu toisen kodin asioista minulle.

Käydessään meillä tänä viikonloppuna, nuori yllättäen ääneen arvosteli äitiään muutamaankin kertaan, sanoi, että hän tuntee opinnoista painetta ja kokee, että häntä toisessa uusperheessä kohdellaan eriarvoisesti kuin muita lapsia. En yllättyneenä sanomisistaan alkanut kyselemään enempää. Jäi mietityttämään, miksi hän nyt kertoi minulle noista asioista.

Ainahan nuoret eivät vain puhu äidilleen ja ”äiti aina huutaa”. En takerru siihen tai epäile, että äitinsä tahallaan kohtelisi huonosti. Hakeeko eroa äidistään vain kauttani? Vai olisiko oikeasti vihje, että väsyy, kuten moni nuori nykyään. Vai olisiko ehkä jo niin vanha, ettei halua äitinsä mielipiteen vaikuttavan meidän väleihimme ja koittaa luoda nyt minuun suhdetta kuvitellen, että äitinsä ja elämänsä mustamaalaaminen toisi meitä lähemmäs toisiamme?

Olen vähän ymmälläni, mitenköhän pitäisi reagoida vai pitäisikö edes. Jos äitinsä kuulisi minun sotkeutuneen heidän asioihinsa, saattaisi meidän välit nuoren kanssa etääntyä entisestään. Sitä en halua, joten haluaisin ensin ruotia asiaa kanssanne. Mikä saattaa kyllä olla myös virhe. ;)

Isälleen en ole vielä maininnut pohdinnoistani. Halusin koota ensin omat ajatukseni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet vaan, älä sekaannu

Vierailija
2/2 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näitä exä juttuja, vain idiootit eroavat ja sitten syntyy erilaisia idioottien tekemisä idioottimaisia ratkaisuja, sitä saa mitä tilaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi