Helil kyläs -että on ärsyttävä ohjelma
Ihmisessä ei varmasti mitään vikaa mutta tuo murteella temppuilu ärsyttää.
Kommentit (50)
Tosi ällöttävä ohjelma. Ekan jakson katsoin Lauri Tähkän vuoksi. Miten yle osaakin löytää kaikki paikat juontajat.
Ei muutakuin kanavan vaihto.
Täällä toinen tamperelainen, joka ei oikein voi kestää tuota murretta. Puhutaanko sitä tuolla tavalla ihan oikeasti jossain?
Minusta Heli Laaksonen ei ole koskaan ollut viehättävä ja aidon positiivisen oloinen nainen. Teennäinen vaikutelma tulee. Tiedän, tämä on vain ja ainoastaan minun vaikutelmani ja mielipiteeni, mutta tälät minusta tuntuu. Runotkin tekonokkelia.
Vaihtakaa kanavaa senki hölmöt jos ei kiinnosta :D first world problems
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:13"]
Täällä toinen tamperelainen, joka ei oikein voi kestää tuota murretta. Puhutaanko sitä tuolla tavalla ihan oikeasti jossain?
[/quote]Onneksi edes jossain. Junttitamperetta ei jaksa kukaan kuunnella.
Joillain voi olla toisenlaisia kokemuksia mutta olen työn puolesta joutunut olemaan kanssaan tekemisissä enkä kuvailisi häntä viehättäväksi tai kaikille ystävälliseksi "nöyräksi" ihmiseksi.
Julkisuuskuva saattaa olla ihan muuta kuin se todellinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:13"]
[/quote]
Mieluummin katson [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:22"]Eikös tuo nyt ole vähän tekopirteää murteenvääntämistä pikkutyttöasussa. Kenen pitää hankkia leipä milläkin tavalla.
[/quote]
Kiteytit ajatukseni hyvin tästä ohjelmasta. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:29"]
[/quote]Tampereella on paljon ihmisiä -jopa syntyperäisiä- jotka eivät pidä junttitampereesta eivätkä tosiaan puhu sellaista.
Mukavaa katseltavaa ja kuunneltavaa minun mielestä, ja olen stadilainen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:29"]
[/quote]Tampereella on paljon ihmisiä -jopa syntyperäisiä- jotka eivät pidä junttitampereesta eivätkä tosiaan puhu sellaista.
[/quote] Kas kun Turussakaan suurin osa ihmisistä ei puhu kuin Heli. Ja tiedän kyllä, kun olen liki Tamperetta kotoisin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:13"] Täällä toinen tamperelainen, joka ei oikein voi kestää tuota murretta. Puhutaanko sitä tuolla tavalla ihan oikeasti jossain? [/quote]Onneksi edes jossain. Junttitamperetta ei jaksa kukaan kuunnella. [/quote] Mieluummin katson [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:22"]Eikös tuo nyt ole vähän tekopirteää murteenvääntämistä pikkutyttöasussa. Kenen pitää hankkia leipä milläkin tavalla. [/quote] Kiteytit ajatukseni hyvin tästä ohjelmasta. Ap
[/quote] Mieluummin juu katson minäkin.
Hei kertokaa nyt oikeasti missäpäin suomea noin puhutaan?
T. Tietämätön
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]
Hei kertokaa nyt oikeasti missäpäin suomea noin puhutaan? T. Tietämätön
[/quote]
Heli Pauliina Laaksonen (s. 28. syyskuuta 1972 Turku)[1] on Raumalla[2] asuva Lounais-Suomen murteella kirjoittava runoilija ja murteen käytöstä puhuva esiintyjä.
Laaksosen teoksissaan käyttämä murre on lähellä uusikaupunkilaista, Vakka-Suomen alueella puhuttavaa murretta, mutta siinä on piirteitä muistakin lounaissuomalaisista aluemurteista. Murreilmaisua on tuotannossa hieman yleiskielistetty.[3]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:37"]Hei kertokaa nyt oikeasti missäpäin suomea noin puhutaan?
T. Tietämätön
[/quote]
Uudenkaupugin ja Rauman seutu.
Okei. Kiitos tiedosta. Ja oikeastiko siellä jotkut puhuu noin?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:41"]
Okei. Kiitos tiedosta. Ja oikeastiko siellä jotkut puhuu noin?
[/quote]
Ei puhu.
Heli on ilmeisesti "kehittänyt murteensa" jostakin, mutta täkäläisittäin ei mene aitona.
Itselleni, joka asun keskellä aluetta jossa ko. murretta pitäisi puhua, Helin vääntö kuulostaa samanlaiselta kuin helsinkiläinen yrittäisi matkia turun murretta.
Okei, siksi se on niin hölmön kuuloista. Ei kai missään murteessa jokaista sanaa "väännetä"
Luen paljon kirjallisuutta.
Tuon naisen kirjoja en koskaan. Ikinä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:56"]Temppuilu? Mä en jaksa tätä suomalaista murreviha-asennetta.
[/quote]
No jotenkin vain ärsyttää. Ehkä syynä se että kyseisen alueen murre kamalaa. Runokirjojaan en ole lukenut. Itse ton ohjelman sisältö on aika tyhjä.
[/quote]
Hölmö savolainen, etkö tiedä, että äidinkielemme perusta on länsi/lounaismurteissa?
Kiennä, viennä sinä vain savvoo ja tahkoo!
Heli Laaksonen on viehättävä ja juttunsa hauskoja.
[/quote]
No mää oon tampereelta joten savoo en osaa vääntää. Ap
[/quote] Hahaa, Tampereelta. Nyt ymmärretään.