Malliesimerkki suomalaisen virkamiehen typeryydestä: Väylävirasto ja tasoristeykset
https://yle.fi/uutiset/3-12301954
Uskomatonta ylimielisyyttä ja todellisuudentajun puutetta. Taas kuritetaan maaseutua.
T:kaupunkilainen
Kommentit (11)
Tämä on tätä operaatio maaseudun-tyhjentäminen/kaupungistumisen autuus.
Helpompi kontrolloida ihmisiä.
Virkamiesviisaus asuu Helsingissä ja heidän mielestään kehäkolmosen ulkopuolella on muutama susi, jotka eivät tasoristeyksiä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
"Lähialueiden asukkaille ja yrittäjille sulut tarkoittavat lisäkilometrejä päivittäiseen kulkemiseen. Esimerkiksi Villin tasoristeyksen sulkeminen katkaisisi käytännössä kylän kahtia. Muutaman sadan metrin matka lähimpään naapuriin muuttuisi pahimmillaan yli seitsemän kilometrin taipaleeksi."
Radalla kulkee kaksi junaa päivässä.
Sitä kummallisempaa onkin että maalaiset onnistuvat silti säännöllisesti jäämään näissä paikoissa junan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähialueiden asukkaille ja yrittäjille sulut tarkoittavat lisäkilometrejä päivittäiseen kulkemiseen. Esimerkiksi Villin tasoristeyksen sulkeminen katkaisisi käytännössä kylän kahtia. Muutaman sadan metrin matka lähimpään naapuriin muuttuisi pahimmillaan yli seitsemän kilometrin taipaleeksi."
Radalla kulkee kaksi junaa päivässä.
Sitä kummallisempaa onkin että maalaiset onnistuvat silti säännöllisesti jäämään näissä paikoissa junan alle.
Kannattaa lukea artikkeli ennen kommentointia.
Jospa vaan lopetatte sen junan alle ajelun niin ei näitä sitten enää tarvitse poistaa. Jos yli 20 autoa vuodessa jää junan alle joka on siinä tasoristeyksen kohdalla 0.001% vuorokaudessa niin kyllä se näköjään vaatii jo valtion toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähialueiden asukkaille ja yrittäjille sulut tarkoittavat lisäkilometrejä päivittäiseen kulkemiseen. Esimerkiksi Villin tasoristeyksen sulkeminen katkaisisi käytännössä kylän kahtia. Muutaman sadan metrin matka lähimpään naapuriin muuttuisi pahimmillaan yli seitsemän kilometrin taipaleeksi."
Radalla kulkee kaksi junaa päivässä.
Sitä kummallisempaa onkin että maalaiset onnistuvat silti säännöllisesti jäämään näissä paikoissa junan alle.
Kannattaa lukea artikkeli ennen kommentointia.
Luin eikä se muuta asia mitenkään. Näissä paikoissa tapahtuu onnettomuuksia huomattavan paljon ottaen huomioon että nämä vartioimattomat tasoristeykset ovat päosin hiljaisilla rata-osuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähialueiden asukkaille ja yrittäjille sulut tarkoittavat lisäkilometrejä päivittäiseen kulkemiseen. Esimerkiksi Villin tasoristeyksen sulkeminen katkaisisi käytännössä kylän kahtia. Muutaman sadan metrin matka lähimpään naapuriin muuttuisi pahimmillaan yli seitsemän kilometrin taipaleeksi."
Radalla kulkee kaksi junaa päivässä.
Sitä kummallisempaa onkin että maalaiset onnistuvat silti säännöllisesti jäämään näissä paikoissa junan alle.
Kannattaa lukea artikkeli ennen kommentointia.
Luin eikä se muuta asia mitenkään. Näissä paikoissa tapahtuu onnettomuuksia huomattavan paljon ottaen huomioon että nämä vartioimattomat tasoristeykset ovat päosin hiljaisilla rata-osuuksilla.
Taidat olla Väylävirastosta.
Uutisessa ei puhuttu mitään radan alituksista. Kevyttä liikennettä varten voisi toteuttaa johonkin kohtaan alikulkutunnelin, vai tuleeko halvemmaksi kuskata lapsia koulukyydeillä?
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa ei puhuttu mitään radan alituksista. Kevyttä liikennettä varten voisi toteuttaa johonkin kohtaan alikulkutunnelin, vai tuleeko halvemmaksi kuskata lapsia koulukyydeillä?
Entä jutussa mainittu maatilallinen? Puomit riittäisi.
"Lähialueiden asukkaille ja yrittäjille sulut tarkoittavat lisäkilometrejä päivittäiseen kulkemiseen. Esimerkiksi Villin tasoristeyksen sulkeminen katkaisisi käytännössä kylän kahtia. Muutaman sadan metrin matka lähimpään naapuriin muuttuisi pahimmillaan yli seitsemän kilometrin taipaleeksi."
Radalla kulkee kaksi junaa päivässä.