Syötkö suositusten mukaisesti
Kommentit (11)
Syön mielihalujeni mukaan. Olen hoikka ja hyvinvoiva. Syön perusruokaa ja herkkuja siten kuin hyvältä tuntuu. Esim.tänään olen syönyt pussin amerikan pastilleja (niitä värikkäitä suklaatäytteisiä), ja tietysti kaikki perusateriat lisäksi (x5).
Syön oman suositukseni mukaan. Sitä en tiedä onko se välttämättä nyt niin kovin terveellinen.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:10"]Syön mielihalujeni mukaan. Olen hoikka ja hyvinvoiva. Syön perusruokaa ja herkkuja siten kuin hyvältä tuntuu. Esim.tänään olen syönyt pussin amerikan pastilleja (niitä värikkäitä suklaatäytteisiä), ja tietysti kaikki perusateriat lisäksi (x5).
[/quote]
Mitä on perusateriat x5??
Kyllä mä yritän noudattaa suosituksiakin niiltä osin kun itse pidän. Tykkään salaatista joten minun ei ole ongelma syödä puolta lautasta.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:20"]
Kyllä mä yritän noudattaa suosituksiakin niiltä osin kun itse pidän. Tykkään salaatista joten minun ei ole ongelma syödä puolta lautasta.
[/quote]
Miten täytät sen toisen puolen lautasesta?
Saan suositusten mukaan proteiineja, rasvoja, hiilihydraatteja, kuituja ja vitamiineja sekä hivenaineita. Olen keliaakikko kasvissyöjä, eli syön oman mieleni ja kehoni mukaan. Voin erittäin hyvin.
Syön vähemmän kuin suositellaan. En viitsi syödä kunnon annosta lämmintä ruokaa joka päivä, korvaan sen napostelemalla raakoja kasviksia ja vihanneksia, pähkinöitä, juustoja ja hedelmiä.
Syön paljon, enkä täysin suositusten mukaan. Perheelle laitan ruokaa 2x pvässä (pienet lapset) ja ruoka on pääosin vihanneksia/juureksia, linssejä ja täysjyväpastaa tai-riisiä. Kalaa, lihaa ja kanaa 1-2xpvä:ssä. Välipaloiksi hedelmiä, marjoja ym.Rasvoina Oivariini, kylmäpuristetut öljyt ja voi. Ei missään nimessä margariinit tai rasvattomat tuotteet. Täysmaito ruuanlaitossa ruokakerma 15%. Kaikki ollaan normaalipainoisia ja eikä mitään himo-liikkujia. Kolesterolit huippuluokkaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:20"]
[/quote]
Miten täytät sen toisen puolen lautasesta?
[/quote]
Liha/kana/kala + uunikasviksia/pasta/riisi/jotain perunan sorttista (vähemmän keitettyjä pottuja). Pointtini oli että syön helposti suositellut salaattimäärät päivässä, kun kerta tykkään salaatista ja vihanneksista ylipäätään. Jostain syystä hedelmiä tulee syötyä vähemmän vaikka toki pidän niistäkin.
Syön sen mukaan, mistä tulee hyvä olo. En syö juurikaan viljoja, koska niistä tulee nälkäkierre ja nostavat ainakin itselläni verensokeria huomattavasti. Maitotuotteet eivät sovi vatsalleni, joten välttelen niitä. Syön mieluiten kasviksia erilaisten salaattien ja wokkien muodossa ja kylkeen jotain lihaa. Sokeria välttelen myös.