Parisuhde ja ikäero
Olen seurustellut jo kohta vuoden, kummallakin on vaki työsuhde ja oma asunto, vietämme vapaa aikaa tiiviisti
yhdessä. Itselläni on voimakkaita tunteita kumppania kohtaan ja olen sen hänelle kertonut.
Viime viikonloppuna hän sanoi rakastavansa minua ja haluaisi muuttaa yhteiseen kotiin.
Tämä kaikki on muuten ihan ok, mutta jokin epäilys alkoi vaivata minua, jonka tulen hänelle kertomaan.
Koko epäilyksen syy on, että toimiiko meidän yhteiselo kun meidän ikäero on 26v.
Ikäerossa ei muuten ole mitään vikaa, päinvastoin olen tosi ylpeä, sillä olen mies.
Kommentit (18)
Kyllähän se toimia voi, mutta jos toinen on lapsentekoiässä ja toinen jo ohittanut sen, niin tällaiset asiat pitäisi myös läpi keskustella. Myös se tosiasia, että esim. kun nainen on 40, on mies jo 66, joten jaksaako noin isolla ikäerolla enää samoja asioita ? Toinen on eläkkeellä ja toinen elää parhaita vuosiaan. Keskustelkaa yhdessä ihan joka asia läpi.
En vaan ymmärrä noin isoja ikäeroja ja itselle 10v olisi maksimi.
Kun ihminen ikääntyy niin takuuvarmasti tulee vaivoja ym. lisäksi fyysinen ikääntyminen alkaa vanhetessa selvästi näkyä, eikä toinen ole enää niin haluttava. 40v nainen on parhaassa iässä, kun taas 66v eläkkeellä ja elämässä toisenlaiset kuviot.
Kyllähän tämä aikansa toimii, mutta jossain vaiheessa ongelmia tulee. Omaishoitajuus on raskasta. Ihana vanheta kumppanin kanssa yhdessä ja elämäntilanteet liki samankaltaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen ikääntyy niin takuuvarmasti tulee vaivoja ym. lisäksi fyysinen ikääntyminen alkaa vanhetessa selvästi näkyä, eikä toinen ole enää niin haluttava. 40v nainen on parhaassa iässä, kun taas 66v eläkkeellä ja elämässä toisenlaiset kuviot.
Kyllähän tämä aikansa toimii, mutta jossain vaiheessa ongelmia tulee. Omaishoitajuus on raskasta. Ihana vanheta kumppanin kanssa yhdessä ja elämäntilanteet liki samankaltaiset.
Minua ei hoideta vaikka olisin 80 ja vaimo 40. Lähden metsäretkelle enkä tule pois, heti kun minusta on omasta mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä. Kukaan ei ole minulle mitään velkaa, enkä minä kenellekään.
Itse en ikinä suostuisi seurustelemaan kenenkään kanssa, joka on 4v vanhempi. Siinä kuitenkin ollaan niin eri kehittymisvaiheissa, kun alkaa isompi ikäero olla ja jos ei olla, niin sitten se vanhempi on jotenkin jäänyt jälkeen. Ja sori, mutta joillakin miehillä on myös fetissi nuorempia kohtaan ja yleisemmin aina vaihtavat naisen nuorempaan, jos vain nuorempi löytyy ja se nykyinen "vanhenee".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä aikansa toimii, mutta jossain vaiheessa ongelmia tulee. Omaishoitajuus on raskasta. Ihana vanheta kumppanin kanssa yhdessä ja elämäntilanteet liki samankaltaiset.Minua ei hoideta vaikka olisin 80 ja vaimo 40. Lähden metsäretkelle enkä tule pois, heti kun minusta on omasta mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä. Kukaan ei ole minulle mitään velkaa, enkä minä kenellekään.
Tätähän moni uhoaa, lähes kukaan ei toteuta. Kummasti se vaimon tai jonkun muun maisen hoiva kuitenkin lopulta kelpaa.
Mies voi olla muutaman nuoren nuorempi, muttei missään nimessä vanhempi. Samana vuonna syntynyt vielä menettelee. Mutta mieluummin siis 1-3v nuorempi.
Mitä ylpeyden aihetta tuossa on? Onko sinulla pedofiiliolo? Miksi tuollainen ikäero olisi muuta kuin huono asia? Nainen voisi olla lapsesi, tai melkein lapsenlapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ikinä suostuisi seurustelemaan kenenkään kanssa, joka on 4v vanhempi. Siinä kuitenkin ollaan niin eri kehittymisvaiheissa, kun alkaa isompi ikäero olla ja jos ei olla, niin sitten se vanhempi on jotenkin jäänyt jälkeen. Ja sori, mutta joillakin miehillä on myös fetissi nuorempia kohtaan ja yleisemmin aina vaihtavat naisen nuorempaan, jos vain nuorempi löytyy ja se nykyinen "vanhenee".
Nuorempaan vaihto tulee ajankohtaiseksi , kun toisella alkaa "päänsäryt" vaivaamaan, tai hänestä muotoutuu tyhjästä nalkuttava kotka.
Lyhyellä matikalla aloittaja on siis 44v.
Luki "jo kohta vuoden" kuulostaa nuren kirjoittamalta ja aloittaja sanoi olevansa 26 vuotta vanhempi, taitaa olla provo mutta joka tapauksessa seurustelleet vasta yhden vuoden, tarkoittaa suomeksi sitä, että jos olette vielä vuoden kuluttua yhdessä, voitte harkita sitä muuttamista yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempaan vaihto tulee ajankohtaiseksi , kun toisella alkaa "päänsäryt" vaivaamaan, tai hänestä muotoutuu tyhjästä nalkuttava kotka.
Tässäpä oikein kypsä ja kehittynyt ajatus. Ei ongelmia vain kannattaisikaan yrittää ratkoa, vaan sen kun paeta niitä. Oikeaa sydämen sivistystä.
Me varmaan osataankin kertoa paremmin kuin te/läheisenne toimiiko teidän suhde vai ei. :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylpeyden aihetta tuossa on? Onko sinulla pedofiiliolo? Miksi tuollainen ikäero olisi muuta kuin huono asia? Nainen voisi olla lapsesi, tai melkein lapsenlapsesi.
Samaa mieltä. En nää ikäeroissa sinäänsä mitään pahaa, mutta miksi pitäisi olla kumppanistaan erityisen ylpeä. 😅 Kai se on se kun itsestään ei voi olla, niin pakko olla toisesta. En tiedä.
Jos tavoitteena on lyhyt hupi niin mikäs siinä, kunhan molemmat ovat selvillä, ettei tästä tule loppuelämän suhdetta. Naisen vanhemmatkin ikääntyvät. Aika raskas tilanne naiselle, kun joutuu huolehtimaan omien vanhempien lisäksi susta omaishoitajana.
Kaikki tietämäni parisuhteet, joissa on iso ikäero ovat kariutuneet. Lika barn leker bäst.
Kumpi on vanhempi osapuoli?