Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko näissä ammateissa "suppea työnkuva"?

Vierailija
17.06.2015 |

Kun mua kiinnostaisi sellaiset kolme kuin farmaseutti, kirjastonhoitaja ja optikko :D En tiedä mikä niissä viehättää, olen vähän ujo ja ns. tutkiva tyyppi niin jotenkin tuollaiset kiinnostaisi, mutta kun noista kaikista kolmesta on jossain sanottu että ne on jotenkin tylsiä ammatteja ja että joskus ennen vanhaan niissä on ollut paljon enemmän sisältöä, kun esim. optikot on päässeet tekemään itse silmälaseja ja nykyään työnkuva on suppeampi. Myös kirjasto ympäristönä kiehtoo ja rakastan kirjoja, mutta nyt kun on lainaus/palautusautomaatit, niin mitä ne työntekijät siellä oikeasti pääsee tekemään? :/

Onko jollain kokemusta jostain noista kolmesta ammatista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet tutkiva tyyppi, niin mikset mene jollekin alalle, missä pääset tutkimaan ja näpertelemään? Esim. biokemia. Jos olet nuori, niin et välttämättä aina ole ujo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirjastotyö tylsää ole. Asiakaspalvelu, palautukset, lainaus, varaukset, hyllytys, kokoelmatyö (aineiston hankinta, poistot, kierto...), tiedonhaun/tietotekniikan opastus eri kohderyhmille, lasten- ja nuortenkirjastotyö esim. satutunnit, kirjavinkkaukset, nukketeatteri... Kirjastossa järjestettävät tapahtumat, yhteistyö päiväkoteihin ja kouluihin. Tällaista esimerkiksi, ulospäin näkyy vain pieni osa työstä. Varsinkin pienemmissä kirjastoissa/lähikirjastoissa työtehtävät monipuolisia.

Vierailija
4/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varsinkin pienemmissä kirjastoissa/lähikirjastoissa työtehtävät monipuolisia."

Mä luulin että mitä isompi paikka, sitä enemmän tekemistä? :o

Vierailija
5/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata, että kaikki noista ovat ensisijaisesti asiakaspalvelutöitä.

Vierailija
6/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kirjastot tai pääkirjastot, niissä työt on enemmän jaoteltu työntekijöiden kesken. Pienemmissä kaikki tekee vähän kaikkea, oman "vastuualansa" lisäksi.

Vierailija
7/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseuteista on pulaa, ollut jo pitemmän aikaa.

Vierailija
8/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoalalla on todella huono työllisyys, eikä se tulevaisuudessakaan tule olemaan nousussa kun itsepalvelu ja kirjojen ym. lainaaminen netistä yleistyy.

Vierailija
9/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärit. Leikkausten epikriisitkin on suoraan valmispohjista, vaihdetaan vain potilaan nimi. 

Vierailija
10/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että noista kolmesta farmaseutilla paras palkka. Kaverini on farmaseutti ja tienaa pitkälle neljättä tuhatta.

Vierailija
11/11 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei optikoillakaan huono palkka ole, koulutus on amk ja sinne on vaikea päästä. Työ on mielestäni monipuolista ja sopivasti haasteita, kaikki silmät on erilaisia. En ole itse optikko, mutta ollut optikkoliikkeessä monta vuotta töissä. Miinuksena liikkeiden pitkät aukioloajat ja viikonlopputyöt, tosin sama farmaseutilla ja kirjastossakin kai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi