Espoossa lapsi meinasi jäädä auton alle
Onko Espoon lumien aurauksessa tapahtunut joku radikaali muutos lähiaikoina?
Lumia ei aurata osalta teistä ollenkaan. Lumi ja jää on tamppautunut kököiksi teille. Kävelytietä ei erota autotiestä.
Todella pahannäköistä menoa ja eilen todistin hirvittävää läheltä piti -tilannetta koulutiellä.
Kommentit (24)
Kauheaa! Siis megakauhiaa. Meinasi jäädä. MEINASI, mutta eipäs jäänyt., ähäkutti!
Siitäkö pitää vauhkota?
Harva meistä muistaa, että liikenteessä jokainen on vastuussa tekemisistään, myös jalankulkija. Jos päättää kävellä ajotiellä, niin vastuu on kävelijällä, ei tienpidosta huolehtivalla.
Jep,täälläkään ei voi kehua. Hirveät vallit jokapuolella ja suojateitä on lähestyttävä tosi varovasti kun ei yhtään näe onko siellä joku . Kadut supistuneet kahdesta 1,5 tai jos sitäkään. Mahduta siihen autoliikenne busseineen ja hälyautoineen joita ei pysty väistämään minnekään. Ihan onnetonta.
Vierailija kirjoitti:
Harva meistä muistaa, että liikenteessä jokainen on vastuussa tekemisistään, myös jalankulkija. Jos päättää kävellä ajotiellä, niin vastuu on kävelijällä, ei tienpidosta huolehtivalla.
Harva meistä muistaa, että liikenteen turvallisuus koostuu pääosin hyvästä liikennesuunnittelusta ja kunnossapidosta. Jos päättää säästää aurauksesta, niin vastuu on kaupungilla, ei yksittäisellä koululaisella.
Riippuu niin paljon auraajista. Osa tekee työnsä hyvin, mutta sitten on niitä kädettömiä velttoper5eitä, jotka tekevät jotain sinnepäin. Mutta tällaista tämä on.
Uskoisin kaikkien kaupunkien sivuilta löytyvän palautejärjestelmän. Harvoin siitä mitään hyöytä on, mutta kaipa sitä joskus joku lukee.
Vierailija kirjoitti:
Harva meistä muistaa, että liikenteessä jokainen on vastuussa tekemisistään, myös jalankulkija. Jos päättää kävellä ajotiellä, niin vastuu on kävelijällä, ei tienpidosta huolehtivalla.
Entä jos autoilija ajaa jalkakäytävällä, koska tielle ei mahdu kahda auto rinnakkain?
Minäkin meinasin alakoulu ikäisenä jäädä suojatiella auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin paljon auraajista. Osa tekee työnsä hyvin, mutta sitten on niitä kädettömiä velttoper5eitä, jotka tekevät jotain sinnepäin. Mutta tällaista tämä on.
Uskoisin kaikkien kaupunkien sivuilta löytyvän palautejärjestelmän. Harvoin siitä mitään hyöytä on, mutta kaipa sitä joskus joku lukee.
Kadut on systemaattisesti jätetty auraamatta, ei se ole työntekijän vika, vaan miten on ohjeistettu ja miten resursoitu.
Veroäyreihin tuntuvat korotukset vai mitä ehdotat ratkaisuksi?
Sitä radikaalia muutosta kutsuttiin Valtteriksi. Ja sitten Valterin jälkeen tuli vielä tämä jälkinäytösä, jossa tuli vissiin vielä enemmän lunta. Ei riitä kalusto, ja vielä vähemmän riittää tekijät, kun osa on koronassa. Ne kadut siis aurataan tärkeysjärjetyksessä ja ne pienet asuinkadut nyt vain tulevat siinä luokassa Ö, kun ensin pitää saada ne isot väylä ja joukkoliikennekadut sekä koulujen ohi menevät väylät auki.
Espoon kaupungille kannattaa laittaa palautetta. Itse laitoin ja sain myös vastauksen. Ja joka tapauksessa menee tieto epäkohdista oikeaan paikkaan. Aktivoitukaa ihmiset, niin vaikutatte oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin paljon auraajista. Osa tekee työnsä hyvin, mutta sitten on niitä kädettömiä velttoper5eitä, jotka tekevät jotain sinnepäin. Mutta tällaista tämä on.
Uskoisin kaikkien kaupunkien sivuilta löytyvän palautejärjestelmän. Harvoin siitä mitään hyöytä on, mutta kaipa sitä joskus joku lukee.
Kadut on systemaattisesti jätetty auraamatta, ei se ole työntekijän vika, vaan miten on ohjeistettu ja miten resursoitu.
Salli minun nauraa. Jotenkin en nyt usko, että työntekijää on ohjeistettu jättämään 2,5 metriä tien reunasta auraamatta. Ja ihan samalla resurssilla tänä talvena on saatu meidän tien pätkä aurattua ihan reunaan asti. Kyllä se on 99% siitä kuskista kiinni millaista työnjälkeä hän tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin paljon auraajista. Osa tekee työnsä hyvin, mutta sitten on niitä kädettömiä velttoper5eitä, jotka tekevät jotain sinnepäin. Mutta tällaista tämä on.
Uskoisin kaikkien kaupunkien sivuilta löytyvän palautejärjestelmän. Harvoin siitä mitään hyöytä on, mutta kaipa sitä joskus joku lukee.
Kadut on systemaattisesti jätetty auraamatta, ei se ole työntekijän vika, vaan miten on ohjeistettu ja miten resursoitu.
Ja se tekee päätökset ketä laskun maksaa. Kunnat on jakaneet tiestönsä eri luokkiin. Viikonloppuisin huolehditaan vain reitit, joilla kulkee bussit. Kevyenliikenteenväylät on luokassa ö.
Viime aikoina on satanut aika paljon enemmän lunta kerralla kuin sitä ennen. Näin pientaloasujana on huomannut ihan kyselemättäkin, että lumitöiden teossa on tällä hetkellä vähän tavallista enemmän haastetta, eikä ne lumet tahdo mahtua minnekään. Ihan sama ongelma se on kaupungilla. Ja kun vielä lisätään tähän se, että nyt on vielä todella paljon vajausta tekijöistä, kun omikron-aalto on pyyhkinyt pääkaupunkiseudun yli, niin ei se nyt vain auta kuin odotella tyhjennystä rauhassa ja olla siihen asti varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin paljon auraajista. Osa tekee työnsä hyvin, mutta sitten on niitä kädettömiä velttoper5eitä, jotka tekevät jotain sinnepäin. Mutta tällaista tämä on.
Uskoisin kaikkien kaupunkien sivuilta löytyvän palautejärjestelmän. Harvoin siitä mitään hyöytä on, mutta kaipa sitä joskus joku lukee.
Kadut on systemaattisesti jätetty auraamatta, ei se ole työntekijän vika, vaan miten on ohjeistettu ja miten resursoitu.
Salli minun nauraa. Jotenkin en nyt usko, että työntekijää on ohjeistettu jättämään 2,5 metriä tien reunasta auraamatta. Ja ihan samalla resurssilla tänä talvena on saatu meidän tien pätkä aurattua ihan reunaan asti. Kyllä se on 99% siitä kuskista kiinni millaista työnjälkeä hän tekee.
Juuri näin on ohjeistettu. Valtaväylät ja joukkoliikenne väylät aurataan luokassa 1 ja kevyeen liikenteen väylät luokassa 4 eli viimeisenä jos ehditään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin paljon auraajista. Osa tekee työnsä hyvin, mutta sitten on niitä kädettömiä velttoper5eitä, jotka tekevät jotain sinnepäin. Mutta tällaista tämä on.
Uskoisin kaikkien kaupunkien sivuilta löytyvän palautejärjestelmän. Harvoin siitä mitään hyöytä on, mutta kaipa sitä joskus joku lukee.
Kadut on systemaattisesti jätetty auraamatta, ei se ole työntekijän vika, vaan miten on ohjeistettu ja miten resursoitu.
Salli minun nauraa. Jotenkin en nyt usko, että työntekijää on ohjeistettu jättämään 2,5 metriä tien reunasta auraamatta. Ja ihan samalla resurssilla tänä talvena on saatu meidän tien pätkä aurattua ihan reunaan asti. Kyllä se on 99% siitä kuskista kiinni millaista työnjälkeä hän tekee.
Juuri näin on ohjeistettu. Valtaväylät ja joukkoliikenne väylät aurataan luokassa 1 ja kevyeen liikenteen väylät luokassa 4 eli viimeisenä jos ehditään.
Ymmärrän, että aikatulullisessi isot tiet ovat tärkemmässä roolissa. Mutta esimerkiksi se meidän kadun auraaja menee sellaisella kauhakuormaajalla, että ei sillä mitään valtateitä aurata. Ja haluan nähdä sen ohjeen, missä sanotaan, että käy nyt auraamassa, mutta voit jättää 2,5 metriä tien reunasta auraamatta. Jättäisi sitten käymättä, niin tuollakin osuudella pystyisi ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Veroäyreihin tuntuvat korotukset vai mitä ehdotat ratkaisuksi?
Mihinköhän ne jo maksetut on sujahtaneet?
Vierailija kirjoitti:
Sitä radikaalia muutosta kutsuttiin Valtteriksi. Ja sitten Valterin jälkeen tuli vielä tämä jälkinäytösä, jossa tuli vissiin vielä enemmän lunta. Ei riitä kalusto, ja vielä vähemmän riittää tekijät, kun osa on koronassa. Ne kadut siis aurataan tärkeysjärjetyksessä ja ne pienet asuinkadut nyt vain tulevat siinä luokassa Ö, kun ensin pitää saada ne isot väylä ja joukkoliikennekadut sekä koulujen ohi menevät väylät auki.
Lumen Suomessa ei pitäisi olla yllätys. Nämä on ihan normaaleita hoidettavia asioita kunnissa. Espoossa vaan säästetään turvallisuudesta.
Viherhöpötystä osittain tämäkin. Julkisen liikenteen reitit on aurattu melko hyvin, mutta pikkuteillä tulee sitten pyöriä ja jalankulkijoita vastaan juurikin siksi, että muut reitit ovat lumivallia. Tosin tuli Finnoontielläkin, mikä rupeaa olemaan jo vähän hasardia puuhaa jalkahenkilölle.
On priorisoitu. Meillä Helsingin puolella on useana talvena jalkakäytävät pitkään auraamatta ja jalankulkijat, myös lapset, kävelee sitten kadulla. Ja lumikasat on korkeita.
Sivukatuja ei ole edes niitä katuja aurattu, vaan talojen omistajat linkoaa mitä linkoaa.
Läheltä piti -tilanteita on ollut, onneksi on jäänyt siihen.