Pikaista asiaa migreenistä!
Joskus jostakin luin että migreenikohtausta voi helpottaa jos pistää jalat kuumaan veteen ja päähän kylmää vettä. Tai sitten se oli toisinpäin! Kysymys kuuluu kummin päin?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:44"]Jalat kuumaan ja päähän kylmää, mutta ei kovin hyvin toimi ainakaan minulla. Hyvä ensiapu kuitenkin jos ei lääkettä ole saatavilla.
[/quote]
Kiitos! Pikasesti suihkuun siis kylmäpussien kans. Ap
Minulla ensiapuna sellainen että pitelen jääkaappikylmää lasipulloa käsissä hetken, ja laitan sitten ne viileät kädet ohimoille ja otsalle.
Laittaisin molemmat kylmään. Tai kylmä suihku. En haluaisi jalkohinkaan kuumaa.
Vyöhyketerapia/akupainanta toimii myös migreeniin itsehoitona, googlailemalla löytyy pistekartat.
t. #2
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:59"]
Laittaisin molemmat kylmään. Tai kylmä suihku. En haluaisi jalkohinkaan kuumaa.
[/quote]
Ja sitten hautautuisin pimeään ja hiljaiseen ja vuoraisin tyynyjä pääni ympärille ja pää tarpeeksi korkealle.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:59"]Laittaisin molemmat kylmään. Tai kylmä suihku. En haluaisi jalkohinkaan kuumaa.
[/quote]
Idea on "hämätä" pään verenkiertoa ja ohjata sitä mahdollisimman tehokkaasti pois pään alueelta, siksi jaloissa vilkastutetaan verenkiertoa lämmittämällä.
Mulla auttaa vähän, kun sormilla painaa tiettyjä kohtia ohimoilla. Ja siis ihan voimalla painaa.
Jalat kuumaan ja päähän kylmää, mutta ei kovin hyvin toimi ainakaan minulla. Hyvä ensiapu kuitenkin jos ei lääkettä ole saatavilla.