Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-pankin säästäjä, miten myyn rahastoa??

Vierailija
07.02.2022 |

Mulla on s-pankissa käytössä se säästäjä, joka aina korttimaksun yhteydessä ottaa yhden euron jemmaan ja siirtää niitä sitten aina rahastoon, kun 10e kertyy täyteen.

Tarvitsisin nyt tonnin verran rahaa ja tuli mieleeni, että voisinkin myydä näitä rahastoja, kun ovat ihan reilusti kuitenkin plussalla. Mutta miten se tehdään?!

Kännykällä en löytänyt mitään myy-nappia ollenkaan. Sitten menin verkkopankkiin ihan tietokoneella ja sieltä löytyi myös osta/vaihda/myy-nappulat, mutta ne ovat harmaana, eli ei pysty klikkaamaan. Miksiköhän näin?

Onko joku teistä myynyt näitä rahastoja? Miten onnistui? Ei nyt luulisi että johtuu pörssin kiinni olemisesta, kun kyllähän esim Nordnetin kautta voi tehdä toimeksiannon koska vaan...? Vai johtuuko se juuri siitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku muu käydä kokeilemassa, näkyykö ne napit aktiivisina?

Vierailija
2/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on tilillä/rahastossa jotain niin sen omaan haltuun ottaminen pitää käydä välittömästi. S-pankista en tiedä mikä käytäntö heillä on mutta kyllä sieltäkin rahan saaminen pitää olla välitöntä (sopimuksessa ne ehdot näkyy).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on tilillä/rahastossa jotain niin sen omaan haltuun ottaminen pitää käydä välittömästi. S-pankista en tiedä mikä käytäntö heillä on mutta kyllä sieltäkin rahan saaminen pitää olla välitöntä (sopimuksessa ne ehdot näkyy).

Ei saa s-pankin rahastoista välittömästi rahoja. Mulla meni viimeksi 3-4pvää että sain.

Vierailija
4/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mulle kävi noin ja chattailin asiasta ja siellä sanottiin että on joku häiriö jota korjaillaan. Kokeile huomenna uudestaan jos jo toimii.

Vierailija
5/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin onnistuin appilla tekemään sen. Jostain kohtaa löytyy erikseen "myy rahastoa"-näppäin.

Vierailija
6/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

höhö onpas huono systeemi,op klikkaan myy ja riippuen kellonajasta ja viikonpäivästä,tulee huomenna,tai maanantaina jos on viikonloppu

Vierailija
7/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nostanut yhden rahaston. En jaksa nettipankkia kaivella auki, mutta muistaakseni piti valita se rahasto ja valita, mitä sille tekee. Rahoja et ihan samantien saa. Ne tulee seuraavan pankkipäivän tietyn kellonajan arvon mukaan.

Vierailija
8/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin mobiilissa Minä - Säästäjä - Myy rahastoa, sitten siellä voi valita kuinka paljon haluaa myydä.

Vierailija
9/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mäkin pääsinkin nyt myymään s-mobiilissa. 

Jonkun chattirobotin kanssa juttelin siellä verkkopankin ohjesivulla ja se ohjasi kuitenkin sinne mobiiliin josta en sitä aiemmin löytänyt lainkaan. Sain myytyä rahasto-osuudet, kuten halusin. 

Rahat näkyy tilillä muutaman päivän päästä, niinkuin Nordnetissäkin aina. Rahastoissa aina on se pari-kolme päivää viivettä.

Vierailija
10/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi: minä - oma profiili - myy rahastoa (alhaalla)

Vierailija
11/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin mobiilissa Minä - Säästäjä - Myy rahastoa, sitten siellä voi valita kuinka paljon haluaa myydä.

Kiitos, ehdinkin jo saada tämän tiedon chattirobotilta. 

Nää säästäjä rahastot on kyllä vähän hassuja, kun mulla on siis kahta eri rahastoa, mutta nyt myin vaan näitä rahastoja summalla X. En voinut valita, kumpaako myyn, enkä siis heti nähnyt, kumpaako sattui menemään. Vähän erikoinen systeemi. Mutta ei se mitään. Helppo systeemi sinänsä, kun rahaa siirtyy jemmaan huomaamatta ja menee automaattisesti rahastoon. Alun perinkin ajattelin, että käytän tätä vähän niinkuin ylimääräisenä säästötilinä, jossa on vain mahdollisesti vähän parempi korko. Varsinaiset sijoitukset on siellä Nordnetissä ja sitä käytän paljon enemmän ja aktiivisemmin. 

Vierailija
12/12 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut hyvää tuottoa tässä säästäjässä.  Milloin kannattaa ottaa "turvaan" rahat kun loppukesästä ovat tarpeen remontissa.