Millaisia sähkönsäästötoimia olette tehneet?
Aloin sammuttamaan tietokoneet ja modeemin kunnolla yöksi, yleensä jättänyt modeemin päälle ja tietokoneet valmiustilaan. Sanomisen vähensin kerran viikossa -> kerran kuussa ja pidän pesutilan lattialämmitystä päällä ainoastaan silloin päivän verran kun olen käynyt suihkussa jotta lattia kuivaa. Virittelin pöytätietokonettani vähävirtaisemmaksi säätämällä biosista CPU/RAM jännitteitä alhaisemmiksi ja säädin peleissä frameratea pienemmäksi jotta näytönohjain kuluttaisi vähemmän virtaa.
Kommentit (21)
Kiinteä 4.98 senttiä/Kwh sopimus. Siirtohan halpeni jo toisen kerran vuodenvaihteessa.
Tuo pelitietokone on aika paha, jos ei ole sähkölämmitystä. Muutenkin kesäaikaan kun ei lämpöä tarvitse.
Patterit pienemmälle. kynttilänvalossa askareet, lataan puhelimen ja kuulokkeet töissä. Pyykinpesukonetta en omista. Tv katson harvoin.
Poltetaan puuta. Luonto "kiittää".
Vierailija kirjoitti:
Patterit pienemmälle. kynttilänvalossa askareet, lataan puhelimen ja kuulokkeet töissä. Pyykinpesukonetta en omista. Tv katson harvoin.
TV:stä säädin taustavalon minimiin jolloin televisio kuluttaa niin vähän virtaa kuin mahdollista. Kuvan näkee kuitenkin vielä ihan hyvin. ap
Mun määräaikainen sopimus menee uusiksi pian. Hinta triplaantuu. Kai alan käydä suihkussa töissä. Lämpötilaa on talvella varaa laskea asteella tai kahdella. Kesällä ei sitten viilennetä kuin äärimmäisessä hädässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pelitietokone on aika paha, jos ei ole sähkölämmitystä. Muutenkin kesäaikaan kun ei lämpöä tarvitse.
Niin no, sähkölämmityksessä menettää sitten muuten kyllä ihan kiitettävästi että se on säästö jo sinällään ku ei sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä 4.98 senttiä/Kwh sopimus. Siirtohan halpeni jo toisen kerran vuodenvaihteessa.
Tämä selvä, mutta minkälaisia sähkönsäästötoimia olet tehnyt?
En mitään. Nyt aion mennä laittamaan saunan päälle.
Omistan useampaa sähköyhtiöitä sen verran että niiden osingoilla kattaa reilusti sähkölaskut vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sen tarvitse tehdä sellaisia, uuno.
Ei mammojen tarvitse tehdä minkäänlaisia koska sähkö joko kuuluu vuokraan tai kela maksaa sähkölaskun.
Olen vaihtanut loisteputket ja halogeenit LED-lamppuihin.
Valot sammutan aina, kun valaistusta ei tarvitse.
Kylppärin lattialämmitys pois päältä tai pienehköllä teholla vain tarvittaessa.
Pakastin ja jääkappi täynnä.
Pyykkikone ja apk vain täysinä käyntiin.
Suihkuun en jää asumaan.
Patterit pois päältä.
Siinäpä nuo omat säästökeinot
En käytä hiilihapotuslaitetta enkä makkaraprässiä.
Outoja alapeukutuksia taas aloituksessa. Onko jutut ehkä sellaisia ettei mammat niitä ymmärrä ja käsittävät trollailuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sen tarvitse tehdä sellaisia, uuno.
No sitten hän varmaan kirjoitti väärään ketjuun.
Olen siirtynyt käyttämään puuhellaa sähköhellan sijasta, jatkojohdoissa on virtakytkimen joilla kaikki telkkarit ym sammutetaan kun niitä ei tarvita. Tällöin laitteita ei jää valmiustilaan. Pesen pyykit öisin
Olen ottanut talon vanhan kivihiilikattilan uudelleen käyttöön. Virosta saa tilattua lisää hiiltä.
Hankittiin vuosi sitten 3 vuoden määräaikainen sopimus, samaan tapaan tässä saunaa lämmitellään.