Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko sota turkiskuoriaisia vastaan turhaa?

Vierailija
17.06.2015 |

vaatehuoneesta löytyy vaatteissa eläviä toukkia?? yritänkö suosiolla etsiä uutta asuntoa? olen ilmoittanut huoltoon, vielä ei vastausta. uusiutuuko ne jatkuvasti vaikka myrkytettäisiinkin? tuntuu kurjalta maksaa vaatehuoneesta jota ei voi käyttää!

uuden asunnon löytyminen on varmaan epätodennäköistä mutta toisaalta en usko pystyväni elää "sovussa" turkkareiden kanssa... :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee herkästi muuttaessa mukana..
Nyt kannattaa pestä kaikki vaatteet ja ne mitkä ri kestä 40c pesua niin pusseihin ja pakkaseen viikoksi. Siivoat hyvin ja myrkytät ainakin sen vaatehuoneen, lattialistoja voi myrkyttää muualtakin,
Ne ei lähde tolla tavalla vältyis kokonaan ja muista asunnoista voi tulla lisää, mutta jatkossa niiden kanssa voi ihan hyvin elää sovussa kun huolehtii yleisestä siisteydestä ja tuulettaa kaikki vaatteet pari kertaa vuodessa ja säilyttää vaatteet jossain muualla kuin lattianrajassa. Arimmat tekstiilit(villa ja silkki) säilytetään tiiviissä lastikossa/pusseissa. Tälleen niiden määrät pysyy niin pieninä ettei isompia tuhoja pääse syntymään.

Vierailija
2/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä joku vanha talo jonka vintillä saattaa olla linnunpesiä? Niiden kautta nuo kuulemma leviää taloihin, etenkin Hgin keskustan vanhoissa taloissa ovat jatkuva ongelma, niin kauan kun niitä pesiä ei hävitetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin löyty ylemmällä hyllyllä olevasta paidasta. ei mua haittaa jos vaatteisiin tulee tuhoja, en omista mitään kalliita tekstiilejä. mutta on kurja jos vetää päällensä paidan jossa toukka viipottaa. lisäksi keittiön kaapista on löytynyt yksi toukka ja lattioilla kävelee vähän väliä jo aikuisia kuoriaisia.

Vierailija
4/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyseessä on vanhempi kerrostalo, kaupungin asunto.

Vierailija
5/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin pois semmosesta talosta, ongelma oli ihan järjettömän paha. Ja jos siellä kävelee kuoriaisiakin lattialla, on niitä jokapuolella listojen ja sokkeleiden välissä. Uudessa talossa myrkytettiin, kun muuttivat mukana huolellisesta siivouksesta ym huolimatta. Nyt mulla on kaikki säilytyksessä isoissa muovilaatikoissa, koska en vaan halua että jos otan jonkun vaatteen tai tavaran, siellä on toukkia, jotka ei sinne kuulu.

Vierailija
6/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä löytyi siis mm. sohvan rakenteiden välistä ennen muuttoa. Sohva lensi kaatikselle.

Vierailija
7/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päästiin eroon vaan sillä, että muutettiin talvella: kaikki pestiin ja kuivattiin niin kuumassa kuin mahdollista. Sitten AIVAN kaikki roudattiin parvekkeelle pakkaseen pariksi päivää tiiviisti pakattuna. Koko kämppä imuroitiin ja tavarat tuotiin hetkeksi muuttofirmaa varten sisään ja sitten kuskattiin uuteen kämppään.

Sohva heitettiin menemään, koska oli niin vanha ja huono, enkä halunnut ottaa riskiä.

Vierailija
8/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelinkin että ongelma on varmasti isompi kun ne ei rajotu pelkästään vaatehuoneisiiin. huoh, en tiedä kuinka edetä. helsingistä tuskin löytyy asuntoa kovin helpolla. yksityisen takuuvuokraan ei juurikaan rahaa ole..

Vierailija
9/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli noita muutama vuosi sitten. Pesin kaikki vaatteet ja muut pesun kestävät. Patjat ja kaikki lasten pehmolelut saunotin. Pesin koko talon, aivan koko talon. Vaatehuoneista irrotettiin listoja ja niiden alle laitettiin myrkkyä. Saimme ongelman kuriin. Nyt kuoriaisia löytyy keväällä muutamia mutta isompia määriä ei ole enää ollut. Tosin asumme omakotitalossa, joten toukkia ei tule naapureista. Tsemppiä taisteluun!

Vierailija
10/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh! todella masentava ongelma. samalla niin pieni mutta silti suuri!

Vierailija
11/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huoltoyhtiö myrkyttää mutta ei koske rakenteissa olevaan ötökkäongelmaan, ötökökät tulevat varmasti takaisin. ja todennäköisesti isompaan myrkytykseen ei he ei lähde joten voinko tehdä asialle itse jotain? voiko esim listoissa olevia rakosia tukkia tms? entä onko taloyhtiöllä jotain vastuuta asiassa? tuntuu hullulta että minun pitöisi elää vaatteet laatikoihin tungettuna tai olla käyttämättä vaatehuonetta koska ötökät eivät ole minusta lähtöisin.

Vierailija
12/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella pääsin itse eroon. Tosin jos on vanha talo jossa asukkaat saastaisia, leviää helposti uudestaan.

Vierailija
13/13 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ötökät kysy, mistä ne on lähtöisin. Ne menee sinne missä on ruokaa. Jos sä siivoot ja myrkytät ja pidät kamat suojattuna, ne menee naapuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä