Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini lainailee minulta rahaa jatkuvasti

Vierailija
17.06.2015 |

Olen joku pikavippitoimisto, vaikka hänellä on normaali palkka ja itselläni kotihoidontuki. Hän myös monesti pyytää rahaa siten, että mun pitäisi välittömästi siirtää rahat. En ole nähnyt äitiäni edes livenä noin vuoteen, vaikka olen kutsunut hänet monesti kylään (hän asuu samassa kaupungissa). Äiti myös soittaa ainoastaan pyytääkseen rahaa. Jos minulla ei olisi rahaa ko. hetkellä, hän pakottaa minua lainailemaan muilta. En itse lainaa muilta muuten koskaan paitsi lainatakseni äidille, sillä suunnittelen omat menoni etukäteem tarkkaan. Masentavaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tässä tapauksessa sun ihan ilmottamatta äidilles vaihtaa sun ja miehes puhelinnumerot ja kenties jopa muuttaa. Katkaset vaan kylmästi välit. Tietääkö sun miehes tästä tilanteesta?

Vierailija
22/23 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, googlaa Al Anon ja mene paikkakuntasi alkoholistien vertaistukiryhmään juttelemaan ja saamaan apua. Sulla on täysi oikeus kieltäytyä rahan lainaamisesta. Olet alkoholistien läheisille tyypilliseen tapaan läheisriippuvainen ja tilanne ei muutu, jos itse et päätä suhtautua asiaan toisella tavalla. Voit sanoa äidillesi, että et lainaa rahaa ja piste. Älä välitä hänen uhkauksistaan, jos toteuttaa ne, hän ainoastaan nolaa itsensä.

Tuollaisessa tilanteessa on ihan hyväksyttävää olla vastaamatta puhelimeen tai jopa vaihtaa numero salaiseksi tai muilla tavoin ottaa etäisyyttä äitiisi.

Voimia vaikeaan tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa puhelimissa on mahdollisuus estää tietystä numerosta tulevat puhelut ja viestit. Lisää äitisi numero estolistalle! Etkä lainaa jatkossa, pahentaa vain molempien tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan