Kokemuksia fitness-trampoliinista
Olen miettinyt kovasti minkälainen läite kannattaisi kotiin hankkia. Haluaisin tehdä jonkinlaista treeniä kotona, inhoan ulkonä kävelyä yli kaiken, muuten varmaan käppäilisinkin päivät pitkät.
Ongelmana on että olen aika lyhyt. Meillä on kokeiltu crosstraineria ja kuntopyörää. Kumpaankaan en saamukavasti jalkojani ylettämään ja meteli on aika kova esim. telkkaria katsoessa. Olen aina inhonnut muutenkin kaikkea liikuntaa ja nyt koitan kovasti keksiä jotain, millä saisin itseni huijattua ikään kuin huomaamatta liikkellee, juuri vaikkapa telkkaria katsoessa.
Törmäsin minitrampoliineihin. En sohvaperunasta varmasti fitnessbeibeksi muutu trampoliinilla pomppiessa, mutta voisiko siitä olla jotakin hyötyä?
Onko kokemuksia trampoliinitreenistä kotona? Sopiiko vanhemmalle? Saako hien pintaan? Narisevatko trampoliinit ja voiko käyttää kerrostalossa? Kestävätkö useamman vuoden käyttöä? Ja mikä tärkeintä onko trampalla pomppelehtiminen yhtään kivaa?
Muitakin aloittelijalle helppoja kotitreeni-ideoita olisi kiva kuulla.
Kommentit (4)
Suosittelen kyllä. Itselläni auttoi adhd-oireisiin. Jos ei jaksa kaiken aikaa pompottaa, niin trampalla voi istuskella vaikka telkkaria katsoen. Saa semmoisen pienen heijaavan liikkeen ylläpidettyä kokoajan. En usko että tuosta mitään haittaakaan voi olla.
Sellainen iso jumppapallo on aika hyvä
Niitä on sellaisia alle metrin pituisia tramppoja sisälle käytettäväksi, lapset ainakin tykkää jos itse ei jaksa treenata.
On kokemusta. Jollain naapurilla on tuollainen ja kyllähän se narina kuuluu. Ei tosin haittaa näin päiväsaikaan.
Ainakaan en keksi mikä muu pitäisi noi tasaista hetekanvieterimäistä sproing-sproing-ääntä. Ei meidän rapun eläkepapat jaksa noin tasatahtia mummoja työstää.