Haiseva napa
Napani haisee kuvottavalta ja sieltä valuu välillä jotain nestettä. Mikä voisi olla vikana? Lääkäriinkö pitäisi mennä?
Napani on muutenkin kuin pohjaton kuilu, todella syvä eikä semmonen söpö pikkunen. Ärr
Kommentit (10)
Kuulostaa että joku tulehdus on, laita betadinea napa täyteen pari kertaa päivässä.
Siihen on päässyt joku pöpö ja se taitaa olla tulehtunut.Mulla on ihan samanlainen syvä napa ja se aika ajoin jostain kumman syystä ärtyy ja märkii...Yöks!Mut apteekista saa ilman reseptiä Bacibact -antibioottivoidetta,tökkää sitä pumpulipuikolla nokare napasi syövereihin niin johan rauhoittuu ja herkiää haisemasta! : )
Napaa ei saa kaivella sormin eikä pumpulipuikolla. Eikä korvanlehtien taustoja. Ne alkavat haista ja nesteet tihkuu ja löyhkää melkein samanlaisille.
Osta Betadine-liuosta ja tiputa muutama tippa napaan tai pyyhi kevyesti Betadineen kostutetulla pumpulilla. Bacibact-pulverikin on erittäin käyttökelpoinen tollaisissa märkivissä ihovammoissa. Hoida noilla tai jommalla kummalla 5-7 päivää. Pitäisi parantua noilla ohjeilla, mutta sormet pois navasta. Reseptivapaita tuotteita sekä Betadine että Bacibact.
nimim. haisevaa napaa ja korvantaustoja itsekin rikki kaivellut
Oho, olipa samat ohjeet ehtinyt tulla omaani kirjoittaessa : )
kirjoittaja nro 5
Minulla myös tuollainen hassu napa ja lapsena kaivoin sitä niin, että se oli jatkuvasti tulehtunut. Mummoni (jo edes mennyt, terkkuja vaan pilven reunalle) sitten kerran hermostui ja torui "jos kaivat vielä kerran sitä napaasi niin kuolet pois" :'D No se auttoi, eikä ole sen jälkeen sormet navassa käyneet ja napa on voinut hyvin. :)
Itse en juurikaan napaani kaivele sormin enkä vanupuikoin,silti sinne pääsee joku perhanan pöpö tulehdusta aiheuttamaan...T.4:s kirjoittaja
Kiitos, kokeilen näitä vinkkejä! :)
Pitää lopettaa tuo kaivelu, en tiiä mistä se on tullut tavaks, yök. Ja tilanne toki pahenee kun ärtyy, tulee härpittyä enempi ja kierre on valmis... Mut nyt loppuu semmonen! :D
Mulla haisee korvantaustat 3ssa päivässä juustosnaksperäreiälle, jos en putsaa Neo Amiseptilla. Kai se kuuluu asiaan, kun joutuu kuulemaan niin paljon paskaa.
Minulla syvä napa ja jos sitä ei esim. suihkun jälkeen kuivaa kunnolla napa ärtyy ja tulehtuu, voiteet pahentavat tilannetta. Minulle paras apu daktarin puuteri joka kuivattaa ja pitää mm. sieni-infektiot poissa, käytän nykyään pari ketaa viikossa ehkäsevänä hoitona, ei haise eikä eritä napa.
Mee lääkäriin saat jotai voidetta. Vaimolla oli joskus sellane juttu navas ja haisi pahalta mut voide autto. Ei saa käsil räplätä sitä tai pahenee eikä liikaa pestä muutenkaan.