Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä kahden vuoden maskiaikana en ole ollut kertaakaan kipeä! Hyvin pitää näemmä kaikki pöpöt kurissa.

Vierailija
07.02.2022 |

Aiemmin olin aina noin 2 kertaa vuodessa kipeänä, nyt siis kahteen vuoteen en kertaakaan. Siksi tykkäisin, että maskeja käytettäisiin jatkossakin, vaikka koronatilanne helpottaisikin. Tai ettei ainakaan kukaan katsoisi kieroon jos itse käytän. :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeista on ollut tosi paljon hyötyä lisäksi mm. katupölyaikaan, astmaatikoille, allergikoille, homealtistuneille jne. ja nimenomaan juuri sen takia, että kukaan ei enää tuijota.

Tuttukin on voinut rauhassa käydä viemässä homeKelalle paperit maskissa, vaikka muuten laukaisi sietämättömät oireet. Nyt pysyy siedettävänä, vaikka silmät ja iho reagoikin.

Myös moni on puhunut, että on ollut tosi terveenä. Ja onhan siitä ollut lehdissäkin juttua.

Vierailija
2/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole nähnyt ainuttakaan nuhanenää kahden vuoden aikana, liikun normaalisti ja käyn työpaikalla 2 krt viikossa julkisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin! En kertaakaan kipeänä enkä päivääkään ole maskia käyttänyt :) 

Vierailija
4/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt toisinaan maskia. Sitä käyttäessä ei tarvitse pitää naamaa peruslukemilla.  Toinen syy maskin käyttöön on koronahysteerikot, jotka voivat saada primitiivireaktion ja lyödä kasvoihin. Kolmas syy on, että ei saa muiden pärskeitä ja pisaroita enkä itse levitä omia pärskeitä.

Piikkiä en ole ottanut. Melko terveenä olen ollut.

Vierailija
5/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään myös käyttää maskia, kun jotenkin olen tullut tosi tietoiseksi kaikista mahdollisista hönkäisyistä ja räkäpisaroista joita puhuessakin suusta näyttää lentelevän. Maskit blokkaa varsin hyvin kaikki. Itsekään en ole sairastellut.

Vierailija
6/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti olen sairastanut sen pari flunssaa per vuosi vaikka olenkin käyttänyt maskia ahkerasti. Ei ainakaan omalla kohdalla ole vaikuttanut asiaan mitenkään.

Vierailija
7/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aikana on myös pesty enemmän käsiä ja pysytty kipeänä kotona, niillä on enemmän merkitystä.  Jos te kuitenkin haluatte käyttää loppuelämänne maskeja niin kukaan ei teitä estä. Eikä olisi estänyt ennen koronaakaan.

Vierailija
8/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
9/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettet ole ollut kipeänä, ei johdu maskista vaan siitä ettet ole ollut ihmisten kanssa tekemisissä kahteen vuoteen kuten ennen. Mutta siitä vaan, pidä sitä maskia minun puolestani vaikka maailman tappiin asti, lupaan etten katso kieroon, mutta onhan minua naurattanut tuo ihmisten maskihössötys koko kahden vuoden ajan, joten nauran kahta kauheammin ihmiselle joka vielä kaikkien rajoitusten jälkeen edelleen käyttää maskia. Suurin osa ihmisistä on kyllä aika yksinkertaisia, kun kuvittelevat jonkun kangasrepaleen toimivan jonain suojana muiden pöpöiltä tai pitävät maskia vain pelkästä ryhmäpaineesta.

Vierailija
10/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole normaalistikaan flunssassa mitenkään joka vuosi tai edes joka toinen vuosi, joten enpä hirveän pitkälle vietyjä johtopäätöksiä vetäisi. Ennemminkin miettisin sitä miten paljon maskien takia on huonontunut vastustuskyky muita tauteja vastaan.

Vierailija
11/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt töissä, kaupassa ja joukkoliikenteessä yms. nämä kaksi vuotta kuten aina ennenkin.

Minkäänlaista flunssanpoikastakaan ei ole ollut tänä aikana, vaikka ennen oli muutaman kerran vuodessa vähintään jotain köhää/kurkkukipua/räkätautia.

Maskit, käsidesit, käsien pesut ja ylipäätään ihmisten tarkempi käyttäytyminen (kipeät pysyvät kotona yms.) vaikuttavat asiaan varmasti.

Näin saisi olla jatkossakin!

Vierailija
12/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettet ole ollut kipeänä, ei johdu maskista vaan siitä ettet ole ollut ihmisten kanssa tekemisissä kahteen vuoteen kuten ennen. Mutta siitä vaan, pidä sitä maskia minun puolestani vaikka maailman tappiin asti, lupaan etten katso kieroon, mutta onhan minua naurattanut tuo ihmisten maskihössötys koko kahden vuoden ajan, joten nauran kahta kauheammin ihmiselle joka vielä kaikkien rajoitusten jälkeen edelleen käyttää maskia. Suurin osa ihmisistä on kyllä aika yksinkertaisia, kun kuvittelevat jonkun kangasrepaleen toimivan jonain suojana muiden pöpöiltä tai pitävät maskia vain pelkästä ryhmäpaineesta.

Sen kun naurat. Voi sitten sun naurusta päätellä kuka täällä on oikeasti tollo.

Vierailija
13/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään merkitystä vaikka joku katsoisi kieroon. Itse en edes kiinnitä mitään huomiota että katsooko joku mua vai ei. Maskia käytän. Minäkään en 2,5 vuoteen ole ollut kipeänä yhtään. Toki yli 2 vuotta sitten aloin käsihygieniaan kiinnittämään enemmän huomiota niin silläkin on osansa tässä asiassa.

Vierailija
14/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita kahta vuotta ole käytetty. Suomessa vasta joskus 2020 loppuvuodesta tai 2021 alkuvuodesta alkoi maskien yleinen käyttäminen. Itse käytin ffp3-maskia 2020 maaliskuussa-huhtikuussa, ja silloin sain todella outoja katseita ja olin käytännössä ainut jolla oli maski. Sukulaiseni jopa hermostuivat, kun kerroin ostaneeni ffp3-maskeja Lopetin niiden käyttämisen 2020 toukokuussa. Nykyisin sukulaiset hermoavat, kun en käytä maskia :D

Vierailija
15/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole nähnyt ainuttakaan nuhanenää kahden vuoden aikana, liikun normaalisti ja käyn työpaikalla 2 krt viikossa julkisilla.

Johtuu siitä, että oireiset ovat kotosalla. Nuhasta on tullut myös jotenkin tabu ja hävettävä asia, joten ihmiset mieluummin vaikka pieraisevat peittääkseen yhden niiskautuksen äänen

Vierailija
16/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään merkitystä vaikka joku katsoisi kieroon. Itse en edes kiinnitä mitään huomiota että katsooko joku mua vai ei. Maskia käytän. Minäkään en 2,5 vuoteen ole ollut kipeänä yhtään. Toki yli 2 vuotta sitten aloin käsihygieniaan kiinnittämään enemmän huomiota niin silläkin on osansa tässä asiassa.

Sekä olen ollut koko korona ajan tekemisissä ihmisten kanssa samalla tavalla kuin ennen koronaa. Mulle normaali elämä on sitä että käyn kaupassa ja töissä. Viihdyn parhaiten kotona. Toki joskus tulee käytyä muuallakin mutta harvoin mutta kuitenkin ennen käsihygieniaa ja maskien käyttöä olin vuodessa kipeänä 2-3 kertaa :)

Vierailija
17/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei muakaan haittaa, jos joku henkisesti epäkypsä entinen koulukiusaaja koittaa virnuilla. Siinäpähän virnuilee.  Lähinnä tekee itsestään hölmön.  Käytän maskia niin pitkään kuin itse koen tarpeelliseksi. Nykyään olen käyttänyt ffp2-maskeja.

Vierailija
18/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan sen takia pidä koska muutkin pitävät. Pidän vaikkei kukaan muu pitäisi. Ei mua kiinnnosta muiden ajatukset ja mielipiteet sitäkään asiaa koskien.

Vierailija
19/19 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vaikutus, että ihmiset oikeasti sarastaneet kotonaan eikä tultu töihin sairaana? Lisäksi ihmiskontaktien määrä lienee useimmilla meistä ollut aika erilaisella tasolla kuni vaikka vuonna 2019. Omalta kohdalta on vähäiselle maskinkäytölleni laita mitään hyötyarvoa.