onko kukaa jäänyt pääsemättä läpi kypsäriä?
Kommentit (18)
Entä jos oma aihe oli niin laaja ni miten mitä asioita muistaa oikein?
Kuinka pitkä sen kypsärin pitää olla?
Ne jotka ei ole tehnyt opparia itse!
Kuinka pitkästi pitää kirjottaa? Tottahan olen sen itse tehnyt mut jotain lainauksia tms. En muista sanasta sanaan :O
Yleensä kysytään tutkimuksen päätuloksia ja tutkimusmetodeja, joten ne kannattaa miettiä valmiiksi.
Meillä piti kirjoittaa noin konseptillinen. Eikä lainauksia tarvitse muistaa sanasta sanaan. Kunhan muistaa teorian pääpiirteittäin, tutkimuskysymykset ja tulokset.
Onko kyseessä gradun vai kandin kypsäri?
Eiköhän sieltä laitoksen syövereistä löydy kaikkiin kysymyksiisi oikeat vastaukset.
Yksi konseptillinen oli meillä pituus. Minä en päässyt ekalla kerralla kypsäriä läpi. En kuulemma ollut vastannut kysymykseen. Eli tuon kanssa kannattaa olla tarkkana :) Kyllähän se silloin pahalta tuntui, kun kaikki puhuivat, että se on ihan helppo juttu ja pääsee heittämällä läpi. Tunsin itseni niin tyhmäksi ja epäonnistuneeksi.
Minulle tosin koko opiskeluaika oli aika rankkaa ja vaikeaa, koska en ole kovinkaan älykäs.
Vai että kypsäri :DD
Mä oon vähän kypsäri näihin idioottimaisiin lyhennöksiin...
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 17:25"]Vai että kypsäri :DD
Mä oon vähän kypsäri näihin idioottimaisiin lyhennöksiin...
[/quote]tällä meiän ohjaaja sitä kutsui. Et sillee...
Tiedonhakutaitojen ja kirjallisen ilmaisun perusteella taitaa olla kyse ammattikorkean kypsyyskokeesta. Olepa hyvä, löysin sinulle viidessä sekunnissa oikein hyvät ohjeet:
http://www.haaga-helia.fi/fi/opinto-opas/opintojaksokuvaukset/opi7lp003
kypsäri eli kypsyysnäyte, perutermi ja lyhenne yliopistomaailmassa.
ja kyllä, siitä pääsee heittämällä läpi, jos osaa suomen kieltä ja on tehnyt gradunsa/kandinsa itse. Kypsärissä mitataan siis myös oikeakielisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 17:25"]
Vai että kypsäri :DD Mä oon vähän kypsäri näihin idioottimaisiin lyhennöksiin...
[/quote]
kypsäri on ollut kypsäri jo 20 vuotta sitten ylipistolla - sama nimitys edelleen :)
Pärjää jos itse on tehnyt opinnäytteen.