Miksi osa suomalaismiehistä on niin jääräpäitä rokotteiden suhteen??? Isäni kieltäytyi influenssarokotteesta, kuoli kolme vuotta ennen eläkkeelle pääsemistä.
Kähisi viimeisillä voimillaan huonoa oloa ja rajua tautia. Sitten muuttui sekavaksi eikä enää reagoinut kysymyksiin. Lähtö tuli kahden viikon sairaalahoidon jälkeen.
OLIN hänelle useasti maininnut influenssarokotuksesta, mutta hän ei ottanut. Olen varma että hän olisi katunut, jos olisi voinniltaan pystynyt. Hyväkuntoinen perusterve oli ennen kuin sairastui influenssaan.
Mistä se oikein johtuu, että ollaan muka niin vahvoja ettei tarvita influenssarokotusta, mutta sitten kuitenkin henki lähtee, kun influenssa osuu kohdalle?? Mistä tämä jääräpäisyys on tullut suomalaisiin miehiin?!?
Tämä kysymys on nyt korona-aikana noussut mieleen, vaikka tauti ei yhtä paha olekaan.
Kommentit (3)
No näistä ei voi yksilötasolla tietää, appiukko on kaiken terveydenhoidon ja lääkäreiden vastustaja ja sairauksista huolimatta näyttää elävän pitkän elämän. Anoppi oli toistamaata, söi terveellisesti, liikkui, hoiti sairaudet ja otti rokotukset ja kuoli vanhuuden alkupäässä.
Vierailija kirjoitti:
No näistä ei voi yksilötasolla tietää, appiukko on kaiken terveydenhoidon ja lääkäreiden vastustaja ja sairauksista huolimatta näyttää elävän pitkän elämän. Anoppi oli toistamaata, söi terveellisesti, liikkui, hoiti sairaudet ja otti rokotukset ja kuoli vanhuuden alkupäässä.
Mikä pahan tappais.
Minun isäni ei ole ottanut mitään rokotteita vuosikymmeniin ja elää vielä tänäkin päivänä, vaikka on ollut riskiryhmässä viimeiset 10 vuotta.
Kokonaisuutta ajatellen kuolemat ja vakavat sairastumiset ovat niin vähäisiä, että moni ei lähde varsinkaan näitä kokeellisia piikkejä ottamaan, jotka toimivat miten sattuu ja kohta ei toimi ollenkaan. Pitkäaikaisvaikutuksia ei tiedä vielä kukaan.