Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin stalkkaamassa teini-iän poikaystäviä FB:ssa.

Vierailija
16.06.2015 |

Mahassa pyörähti kun näin yhden kuvan, huhheijaa olipas hyvännäköinen. Aika moni ukkoontunut ja kuvissa lasten/lapsen kanssa. Tää yksi vaan sellainen "saman oloinen" kuin silloinkin.
ihan typerää. Poistin äkkiä sivuhistorian ja kaikki ja jotenkin nolottaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ainakaan vielä ei Facessa "jälkiä" stalkkaamisesta! Alkoi eilen harmittamaan koko homma sen verran että .. :(
Ap

Vierailija
42/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin ajattelin että jää joku jälki, kun joskus kirjoitin hakukenttään ensimmäistä kertaa ikinä erään miehen etunimen (leikisti vaikka Mikko). Kaverilistallani oli parikin muuta Mikkoa, joiden kanssa myös liuta yhteisiä kavereita mutta ihan ekaksi hakukenttään pamahti tämä ei-kaveri Mikko, siis ohi niiden omienkin kavereiden ja tämän ei-kaveri Mikon kanssa ei ollut mitään yhteistä yhteyttä, ei yhteyttä sähköpostitse tms.

Hän on siis yhden illan juttuni, jonka kanssa emme ole koskaan vaihtaneet toista sanaa, puhelinnumeroja tai mitään. Hän tietää koko nimeni, itse en tiennyt hänestä kuin etunimen ja sukunimenkin muistin väärin (esim. Lautala -> Latola, en siis sitä edes yrittänyt kirjoittaa).

Outoa, mutta silti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:58"]9 minäkin olen paniikissa ja erittäin harmissani. Olisin halunnut jättää suhteemme menneeseen kauniiseen olotilaan. Nyt sitten hän pyysi kaveriksi ja mä kieltäydyin. Face pilasi mun vanhan suhteen kauniin lopun.
.
Olen ajatellut ehkä joskus vanhana ottavani yhteyttä, mutta vaikeeta se nut on, kun tuolla tavalla hylkäsin nyt kaveripyynnön (joka johtui siitä, että hän oli tajunnut vanhan heilan stalkanneen)
[/quote]

Mä en kehtaa koskaan kieltäytyä :D en myöskään hyväksy, vaan jätän sen pyynnön roikkumaan. Siitä ei se kaveriksi pyytänyt saa mitään ilmoitusta, toisinkuin jos estät/torjut kaveripyynnön.
[/quote]

No se mitään ilmoitusta saa jos hylkää. .

Vierailija
44/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:11"]Ei ole yhteisiä kavereita. Olen 9. Olemme aina asuneet eri puolilla Suomea ja olimme vain yhteisellä kurssilla melkein 30 vuotta sitten. Ei todellakaan ketäön yhteistä tuttavaa.
[/quote]

Mulla ja näillä stalkkauksen kohteilla ei ole yhteisiä tuttavia yhtään. Asuin silloin teini-iässä tuolla paikkakunnalla jonkun aikaa eikä sieltä pysyviä ihmissuhteita jäänyt ....
Voi hemmetti, jos nyt näin tapahtuu... Jos nään sen tyypin mun kaveriehdotuksissa niin tarkottaako se ettö se on köynyt vastaavasti katsomassa mun tiliä? Toivottavasti sen naamaa ei ilmesty.

Vierailija
45/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:13"]Kyllä mäkin ajattelin että jää joku jälki, kun joskus kirjoitin hakukenttään ensimmäistä kertaa ikinä erään miehen etunimen (leikisti vaikka Mikko). Kaverilistallani oli parikin muuta Mikkoa, joiden kanssa myös liuta yhteisiä kavereita mutta ihan ekaksi hakukenttään pamahti tämä ei-kaveri Mikko, siis ohi niiden omienkin kavereiden ja tämän ei-kaveri Mikon kanssa ei ollut mitään yhteistä yhteyttä, ei yhteyttä sähköpostitse tms.

Hän on siis yhden illan juttuni, jonka kanssa emme ole koskaan vaihtaneet toista sanaa, puhelinnumeroja tai mitään. Hän tietää koko nimeni, itse en tiennyt hänestä kuin etunimen ja sukunimenkin muistin väärin (esim. Lautala -> Latola, en siis sitä edes yrittänyt kirjoittaa).

Outoa, mutta silti :D
[/quote]

Kyllä mä kans mietin että jotain jälkiä jää AINA :/

Vierailija
46/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:58"]9 minäkin olen paniikissa ja erittäin harmissani. Olisin halunnut jättää suhteemme menneeseen kauniiseen olotilaan. Nyt sitten hän pyysi kaveriksi ja mä kieltäydyin. Face pilasi mun vanhan suhteen kauniin lopun.
.
Olen ajatellut ehkä joskus vanhana ottavani yhteyttä, mutta vaikeeta se nut on, kun tuolla tavalla hylkäsin nyt kaveripyynnön (joka johtui siitä, että hän oli tajunnut vanhan heilan stalkanneen)
[/quote]

Mä en kehtaa koskaan kieltäytyä :D en myöskään hyväksy, vaan jätän sen pyynnön roikkumaan. Siitä ei se kaveriksi pyytänyt saa mitään ilmoitusta, toisinkuin jos estät/torjut kaveripyynnön.
[/quote]

No se mitään ilmoitusta saa jos hylkää. .
[/quote]

Aijaa. Entäs jos pyytää uudestaan? Mulla ainakin kaveripyynnöissä on vaihtiehdot "hyväksy ja estä". Tarkoittaako tuo estä sitä, että tämä henkilö ei voi pyytää uudelleen kaveriksi, jolloin ainakin saa tietää etten hyväksynyt.

Vierailija
47/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein katsoa facesta ketä tarjotaan kavereiksi. Yhteisiä kavereita tai samaan ryhmään kuuluvia. Yksi on jonka profiilia olen katsonut eli serkkuni :D

Miten sen stalkkauksen voisi mistään nähdä vai onko teille tullut ilmoituksia että joku Pera on katsonut profiiliasi? Mulle ei ainakaan. Voihan se tietenkin johtua siitäkin ettei kukaan katso :(

Vierailija
48/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB ehdottaa kavereiksi niitä keitä itse olet käynyt katsomassa. :D

Vierailija
49/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näkee, että toinen on stalkannut. Esim mullekin on pari kertaa facebook ehdottanut kaveriksi jotain ex-heilaa tai ärsyttävää tyyppiä, mutta koska meillä ei ole yhteisiä facebook-kavereita, niin siitä tietää että toinen on stalkannut. Monelle ystävälleni käynyt samanlailla, joten jos joku haluaa stalkata tms, niin se täytyy aina tehdä jonkun kaverin profiililla ellei halua jäädä kiinni. :)

Vierailija
50/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:04"]

9 jatkaa. Olen 100 pros varma, että vanha heila sai tietää mun stalkanneen. Mitenkään muuten ei olis voinu kaveripyyntöä lähettää. (Mulla eri nimi jne) . Todellakin nolottaa, ahdistaa ja suututtaa.

[/quote]

Jospa teillä on jotain yhteisiä tuttuja, joiden kautta hän sinut löysi? Varsinkin, jos olet siellä omalla naamallasi. Itse olen löytänyt sillä tavalla monia vanhoja tuttuja, joilla on sukunimi vaihtunut.

Vierailija
51/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka uskoo, että sen jotenkin näkisi, että on katsonut jonkun profiilia, on helvetin typerä. Ts. av-mamma.

Vierailija
52/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:52"]Piti oikein katsoa facesta ketä tarjotaan kavereiksi. Yhteisiä kavereita tai samaan ryhmään kuuluvia. Yksi on jonka profiilia olen katsonut eli serkkuni :D

Miten sen stalkkauksen voisi mistään nähdä vai onko teille tullut ilmoituksia että joku Pera on katsonut profiiliasi? Mulle ei ainakaan. Voihan se tietenkin johtua siitäkin ettei kukaan katso :(
[/quote]

Itse en ymmärrä miksi FB ehdottaa jatkuvasti kaveriksi paria tyyppiä, joiden kanssa ei yhtään yhteistä kaveria, ei yhteisiä ryhmiä, ei MITÄÄN!

Vierailija
53/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB nuuskii myös nettihaut ja sähköpostin ja ehdotukset voivat tulla niidenkin pohjalta. Ei siinä sen ihmeempää ole. Omaa profiiliani eivät takuulla ole katsoneet ne joita fb ehdottaa kaveriksi vaan ehdotus tulee jostain muusta syystä.

Vierailija
54/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook pitäisi hävittää maan päältä uskontojen mukana asap.

Vierailija
55/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta poikaystävää sulla on oikein ehtinyt olemaan jo teini-iässä? Huh huh. Useimmilla on korkeintaan vain se yksi ja suurimmalla osalla taitaa ensimmäinen seurustelukumppani tulla kuvioihin vasta päälle parikymppisenä. No ainahan näitä helppoja naisia on ollut.

Vierailija
56/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:33"]Kuinka monta poikaystävää sulla on oikein ehtinyt olemaan jo teini-iässä? Huh huh. Useimmilla on korkeintaan vain se yksi ja suurimmalla osalla taitaa ensimmäinen seurustelukumppani tulla kuvioihin vasta päälle parikymppisenä. No ainahan näitä helppoja naisia on ollut.
[/quote]

Muutamia :)
Enkä kadu.

Vierailija
57/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan suoraan näe stalkkaajia, mutta luultavasti Facebookin ehdotukset perustuvat jotenkin niihin, jotka ovat profiilia etsineet. Esimerkiksi etsin yhtä ala-asteella rinnakkaisluokalla ollutta tyttöä, josta en ollut kuullut mitään pariinkymmeneen vuoteen, eikä alun perinkään oltu edes kavereita. Henkilö tuli mieleen vain, koska telkkarissa haastateltiin jotakin, jolla oli sama erikoinen etunimi. No, seuraavana päivänä tuli tältä henkilöltä kaveripyyntö. En usko oikein telepatiaankaan.

Vierailija
58/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:50"]Kerron, miten näkee.
.
Katsoin poikkista, jonka kanssa olin 25 vuotta sitten 3 vuotta. Olen facessa uudella sukunimellä ja liityin puoli vuotta sitten kännykällä. Katsoin sitten tuon tietoja. Hänestä tuli monta sellaista "saatat tuntea henkilön nimeltä..." , joita tuli muistakin stalkkauksen kohteistani sinne tietsikan sähköpostiin, mutta sitten parin kuukauden päästä tältä tuli ystäväksipyyntö. Panikoin ja kieltäydyin.
.
Keneltäkään muulta stalkkaamaltani ei ole tullut ja muuten hän ei olisi voinut mua löytää, kun on uusi nimi mulla. Tunnisti mut varmaan kuvasta harmittaa, kun
[/quote]

Huoh :( Suru hymiö. Uskokaa nyt että fb ei kerro kuka sun sivuilla käy! Teillä on tuon exän kanssa joku yhteinen luokkakaveri ja fb ehdottaa tämän luokkakaverin kavereita randomisti. Ei mitään sen ihmeellisempää.

Vierailija
59/59 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai FB ehdottaa sulle kavereiksi niitä jotka on sua stalkanneet. Eri asia haittaako se. Ei mua ainakaan purista yhtään, että muutama stalkkaamani ihminen varmasti tietää mun tsekanneen niiden profiilit, yhdelle kerroinkin ohimennen stalkanneeni ja nauroimme kumpikin asialle. Tsekkaan fb:sta vaikka kuinka paljon ihmisiä ihan mielenkiinnosta vaikken aina viitsi kaveriksi pyytääkään.