Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LUSMUILIJAT TE-toimistossa! V%&#"!

Vierailija
16.06.2015 |

Voi herran jumla, olen ihan raivona, työttömyys ja lusmuilu ja verovaroilla elely näyttää olevan valtion mielestä ihan ok!

Olen valmistunut muutama kuukausi sitten ammattiin johon töitä on erittäin niukasti tarjolla. Olisin valmis tekemään mitä vain koulutukseeni liittyvää työtä, mutta toki myös ihan kaikkea muutakin, alkaen myyjän työstä  henkilökohtaisen avustajan hommiin. Olen yrittänyt olla useasti yhteydessä Työvoimatoimistoon, ilman minkäännäköistä tulosta, kukaan ei tiedä mitään, puhelut kestää kolme tuntia jonotuksineen ja lopulta kun saa jonkun epätoivoisen virkailijan kiinni on vastaus aina sama; "sun pitäis ite vaan olla aktiivinen" tai pahimmassa tapauksessa  huokailuja; "niih, tää nyt on vähän tämmönen tää tilanne." Ymmärrän että töitä ei välttämättä ole kaikille, mutta työvoimatoimiston kuuluu sentään yrittää, yrittää edes auttaa, sitävartenhan sekin paskapulju on olemassa. Olen pyytänyt työkkäristä apua hakemusten tekemiseen, sillä alan jo epäillä että hakemuksissani on perustavanlaatuista vikaa. Olen pyytänyt että pääsisin jollekkin kurssille työttömyyteni aikana syventämään osaamistani. Olen pyytänyt että pääsisin yrittäjyyskurssille, tapaamiseen tai edes jonkinlaiseen starttiraha infoon, että voisin luoda itse itselleni työpaikan, mutta näköjään suomi ei toivo yrittäjyyttä, tai uusien työpaikkojen luomista, päätellen siis siitä miten hankalaksi tiedon saaminen, kurssille pääseminen ja ylipäätään ihmisen kiinni saaminen on tehty! Kukaan ei tiedä mistään mitään, sähköpostit jää jonnekkin bitti avaruuteen ja vastaukset on niin käsittämättömän ympäripyöreetä paskaa kun vaan voi. Palkkaako ne syrjäytyneet työttömät sinne työkkäriin jeesaamaan, tuntuu nimittäin siltä että TE-toimistossa sokea ohjaa sokeaa.

Vittu, tänään alkoi ärsyttää niin paljon tätä koko työttömyys, ja TE-toimisto että ollaan sitten työttömiä, eletään lainarahalla ja veroilla, ei perusteta yrityksiä, ollaan vaan! kyllä toi 500€ jonka saan työmarkkinatukea kelpaa mulle! 500!!!! onhan se paljon rahaa mutta miten helkkarissa sillä kuuluu 26 vuotiaan naisen elää! syrjäydyn kohta, ja en pelkästään kostoksi vaan siksi että ei ole mitään muutakaan tekemistä! Pari päivää sitten kun valitin että sekoan, tulen oikeasti hulluksi ja masentuneeksi siitä että tunnen olevani niin turha, totesi kaverini: "Mene, vittu, töihin! joo, thanks menisin  jos pääsisin! seuraavalle totean vaan että en mene, menee tää elämä näinkin, kotona hakemuskia kirjotellessa ja mollia, indeedia, monsteria selatessa, välillä voi täyttää erilaisiin kilpailuihin lippusia netissä, jos vaikka sattuis voittamaan ruokakorin, ettei toi valtava 500€:n tuki valuisi kaikki alepaan. MITEN HELVETISSÄ TÄSSÄ KÄVI NÄIN!!!!!!!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]

Olisi ihana idea, sellainen mökki majoitus, että saisi mennä vaikka hevostallille duunaamaan kaikkea ja saisi ilmaisen ruuan ja yösijan. Onko sellaista missään? Ap:lle tiedoksi, että mansikanpoimintaan pääsee, jos haluaa työnteon fiilistä elämäänsä.

[/quote]

Mitä, oletko tosissasi!? Meillä on paikka juuri sinulle. Mökki nyt ei ole ihan viiden tähden luokkaa, mutta kyllä sinne vielä mahtuu. Hevosia löytyy, saat ajaa ja ratsastaa mielin määrin, ja marjamaatkin ovat tässä lähellä. Ruokapalkalla siis tämä kaikki, majoituksesta ei tarvitse maksaa.

Kuljetuskin voi järjestyä, jos niin sovitaan. Ilmoita vaan, milloin saavut Rovaniemen rautatieasemalle tai Kittilän lentokentälle. Niin, siis Lapin elämysmatka tulee tässä kaupanpäällisenä.

Terveisin hevospaimen-marjanpoimija-käpyjenkerääjä, jolle yhteiskunta on maksanut jo kaksi kohtuullisen hintavaa tutkintoa sekä runsaasti työttömyyskorvauksia.

Vierailija
42/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:03"]

Oot tainnut ymmärtää vähän väärin työkkärin tarkoituksen, jos luulet, että ne etsii sulle sieltä töitä. Toki siellä autetaan ja etsitään töitä esim sellaisille ihmisille, jotka tarvitsee jotain kuntouttavaa työtoimintaa (syrjäytyneet, masentuneet, pitkäaikaissairaat) ja järjestetään kaikennäköisiä koulutuksia, mutta lähtökohtaisesti juttu on niin, että saat sieltä vain lausunnon siihen, että oletko työttömyyskorvaukseen kelvollinen ja itse jatkat sitä työnhakua sen jälkeen, kun olet siellä työkkärin tapaamisessa käynyt. Minäkin valmistuin pari kuukautta sitten merkonomiksi ja eihän niitä töitä vaan ole, mutta ei se ole työkkärin tehtävä niitä etsiä vaan mullekin siinä ekassa tapaamisessa työkkärin työntekijä vaan kirjoitti mun tietoihin, että hakee itse aktiivisesti työtä.

[/quote]

Joo, kuten aikaisemmin kirjoitin työn teko ja hakeminen ei oel mulle mikään ihan uusi asia, en luule että kukaan hakee minun puolestani töitä, vaan T_U_K_E_E työn hakua, ei, en tarkoita tukemisella sitä että joku kirjoittaa hakemuksia puolestani, tai etsii osoitteen johon voisin lykätä hakemukseni, vaan esimerkiksi sitä että vastaavat miten sanssi kortin saaminen on mahdollista jos on työllistymässä yritykseen joka ei toistaiseki maksa palkkaa, ennen kuin yritys alkaa pyörimään, eli käytännössä siinä tapauksessa jos olen osakkaana yrityksessä, työskentelen yritykselle, palkatta, mutta tulevaisuudessa palkattuna työntekijänä sanssi kortilla.. mä en ole idiootti, en luule että kukaan töitä hakee puolestani vaan että joku kertoo minulle tapaamisessa esim Eures järjestelmästä, eikä siitä (tämä on ikäväkyllä totta) että haastatteluun mennessä kannattaa pestä hiukset ja kysyy kiperän kysymyksen siitä miten haastatteluun kannattaa pukeutua. Yksi "ohjaaja" kertoi että kohtelias käyttäytyminen ja hymyily on suotavaa kun tapaa uusia ihmisiä, joo enpä olisi uskonut..

Toisaalta kun lukee näitä kommentteja täällä, en ihmettele työkkärin työntekijöiden puhetapaa, neuvojen laatua ja itsestäänselvyyksien jakamista. Asenne työttömään näyttää olevan sitkeässä, pöljä mikä pöljä tai vähintäänkin laiska joka odottaa jonkun muun tekevän kaiken puolestaan.

[/quote]

Voin vastata tuon sanssikortin osalta: sitä ei saa, jos on osakkaana yrityksessä, johon on työllistymässä eikä sitä saa, jos jo on töissä, vaikka palkatta. Sanssikortin edellytyksenä on työttömyys ja se, että työsopimusta ei ole solmittu ennen palkkatuen myöntämistä. Nuo ehdot eivät sinulla täyty. Itselleen ei voi hakea ja saada sanssikorttia. Sinut tulkitaan yrittäjäksi, koska teet töitä yrityksessä, jossa olet osakkaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:13"]

Opiskellaan tosiaan ensin jotain merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun yhteiskunnalla ei olekaan velvollisuutta järjestää jokaiselle koulutusta vastaavaa työtä.

[/quote]

Kirjoitan vielä kerran tämän, teille joilla puuttuu lukutaito. EN    OLETA     KENENKÄÄN    HAKEVAN   TÖITÄ     TAI    TARJOAVAN     NIITÄ       MINULLE! kritisoin tekstissäni järjestelmää joka ei toimi. Sanoin aikaisemmassa tekstissäni etten syytä ketään työtilanteestani. luitko ketjua? ymmärrätkö mistä puhun? Siitä että valtiolle maksaa paljon rahaa ylläpitää toimistoa jossa pölkkypäät neuvoo printtaamaan hakemuksen "vaikka vaaleanpunaiselle paperille" (ja tämä oli neuvo jonka sain ihan oikeasti). Kritisoin myös sitä että järjestelmä kannustaa jäämään kotiin, sillä asenteet ovat työttömiä kohtaan murskaavia, tässäkin ketjussa monet ovat kutsuneet minua laiskaksi, ja vähätelleet jollain käsittämättömillä kommenteillaan merimerkkien tutkijasta, tuntematta minua lainkaan. Kirjoitin tuohon alkuun työhistoriani siksi että mielestäni se kertoo minusta enemmän kuin se että Yt-neuvotteluissa menetin työpaikkani. Kiukuttelen kuin pikkulapsi kun joku päättää että  verorahoilla tuetaan valtion toimimatonta, kivikautista ja paskaa rakennelmaa.. miksi siis teitä komentojia ei kiinnosta että valtio haaskaa rahaa kaikenmaailman hiustenpesuvinkkien kertojiin ja järkyttävään määrään pyrokratiaa, mutta se saa teidän karvat pystyyn kun "laiskottelen" 500€:n kk "palkallani"??

[/quote]

Hiustenpseusta kerrotaan vain niille asiakkaille, joilla on selkeästi likaiset hiukset. Vink vink.

Vierailija
44/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:19"]

Ei palkkaa syrjäytyneitä työttömiä työkkäriin. Ei edes maisteria, joka on pitänyt työnhakukursseja ja jolla on pitkä ja värikäs työkokemus itsellään. Tiedän, kun olen niitä paikkoja hakenut. Kerrankin meitä "syrjäytyneitä työttömiä" hakijoita oli 80, kun se paikka laitettiin uudestaan hakuun. Valituksi tuli joku te-toimiston projektihenkilö - mutta miksi hän ei hakenut paikkaa jo ensimmäisellä kierroksella?

Sinä olet ymmärtänyt nykyisen te-toimiston toimintaidean aivan väärin. Eihän se ole enää mikään työnvälitys! Nekin harvat "työhönosoitukset", joita eräät meistä toisinaan saavat, ovat vain henkilökohtaisia tiedotteita avoimista paikoista, joihin voi olla monta sataa hakijaa.

Kurssit taas ovat - jaa, en minä vaan tiedä. Ennen minäkin vetelehdin monenlaisilla kursseilla, kun ne eivät kuluttaneet ansiosidonnaisen päiviä. Nyt niitä ei enää ole ollut tarjollakaan.

Pihtiputaalle on ihan turha muuttaa muualta kesätöihin museon lipunmyyjäksi (provisiopalkalla). Minä veikkaan, että siellä on omasta takaa ihan riittävästi sekä työttömiä, nuoria että yrittäjiä siihen hommaan. Helsinkiin muutto taas tulee niin kalliiksi, että ei ihan osa-aikaiseksi siivoojaksi kannata muuttaa, ainakaan pohjoisen suunnalta.

[/quote]

Luitko ketjun, lue, juuri ennen kommenttiasi, yläpuolella, kirjoitin asiasta.

Vierailija
45/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että työkkärissä virkailijan lähtöpalkka on 1981 e/kk. Siitä pois verot ja kas, käteen ei jää kovin paljoa enempä kuin sillä työttömällä, joka saa täydet asumistuet ja peruspäivärahan tekemättä mitään.

Vierailija
46/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:13"]

Opiskellaan tosiaan ensin jotain merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään ja sitten kiukutellaan kuin pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun yhteiskunnalla ei olekaan velvollisuutta järjestää jokaiselle koulutusta vastaavaa työtä.

[/quote]

Kirjoitan vielä kerran tämän, teille joilla puuttuu lukutaito. EN    OLETA     KENENKÄÄN    HAKEVAN   TÖITÄ     TAI    TARJOAVAN     NIITÄ       MINULLE! kritisoin tekstissäni järjestelmää joka ei toimi. Sanoin aikaisemmassa tekstissäni etten syytä ketään työtilanteestani. luitko ketjua? ymmärrätkö mistä puhun? Siitä että valtiolle maksaa paljon rahaa ylläpitää toimistoa jossa pölkkypäät neuvoo printtaamaan hakemuksen "vaikka vaaleanpunaiselle paperille" (ja tämä oli neuvo jonka sain ihan oikeasti). Kritisoin myös sitä että järjestelmä kannustaa jäämään kotiin, sillä asenteet ovat työttömiä kohtaan murskaavia, tässäkin ketjussa monet ovat kutsuneet minua laiskaksi, ja vähätelleet jollain käsittämättömillä kommenteillaan merimerkkien tutkijasta, tuntematta minua lainkaan. Kirjoitin tuohon alkuun työhistoriani siksi että mielestäni se kertoo minusta enemmän kuin se että Yt-neuvotteluissa menetin työpaikkani. Kiukuttelen kuin pikkulapsi kun joku päättää että  verorahoilla tuetaan valtion toimimatonta, kivikautista ja paskaa rakennelmaa.. miksi siis teitä komentojia ei kiinnosta että valtio haaskaa rahaa kaikenmaailman hiustenpesuvinkkien kertojiin ja järkyttävään määrään pyrokratiaa, mutta se saa teidän karvat pystyyn kun "laiskottelen" 500€:n kk "palkallani"??

[/quote]

Hiustenpseusta kerrotaan vain niille asiakkaille, joilla on selkeästi likaiset hiukset. Vink vink.

[/quote]

Tämä oli ryhmätapaaminen, jossa kaikki olivat korkeakoulusta valmistuneita. Eli ehkä ainakin jollain mittapuulla sen verran järjissään että tietää edes jotain henkilökohtaisen hygienian hoidosta..

Vierailija
47/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:57"]

Kyllä minäkin ihmettelen mitä varten koko te-toimistot ovat? Miksi ei yhdistetä Kelaa ja jotain sosiaalitoimistoja ja hoideta asioita sieltä kautta, kun työkkärin palveluista ei näytä hyötyvän konkreettisesti oikein kukaan. Mielestäni on myös väärin, että kotiin saa tukea mutta jos hakee provikkapalkkatyön niin kaikki tuet katkaistaan, sama jos alkaa yrittäjäksi ja ei myönnetä starttirahaa, niin ei saa edes sitä hel*utin viittäsataakaan. Miksi nuo tuet ei voi mennä tulojen mukaan, jos tuloja on nolla niin miksi niitä ei myönnetä? Sitten starttirahaa ei saa jos on mielivaltaiset tyypit siitä päättämässä jotka vaan toteaa että alalla on liikaa kilpailua tai eivät vaivaudu lukemaan edes liiketoimintasuunnitelmaa...

Niin, kamalaahan se olisi jos tuleekin uusia parempia yrityksiä kuin vanhat ja kilpailu kasvaa, eikö kaikille pitäisi antaa kuitenkin mahdollisuus yrittää? Mitä sitten jos uusi on parempi kuin vanha? Epäreilua että kaikilla ei ole mahdollisuutta yrittää kun "työttömyyspäiväraha tai starttiraha vääristää kilpailua". Joopajoo, sillä 500 eurolla ei yrittäjä saisi muuta kuin saman toimeentulon kuin työttömänä, kuluja on silti. Mielestäni on epäreilua miten torpataan oikeasti kannattavat yritykset kun olisi hienoa että ihmiset työllistäisivät itsensä niin jäisi enemmän töitä muillekin. Ja epäreilua on se että jos yrittää työllistyä niin ei saa mitään tukia mutta kun istuu kotona niin sitten saa. Ainoa hyväksytty on kotona istuminen, koulutus, tavallinen palkkatyö tai työkkärin orjatyöt. Yrittäjyys ja provisiopalkka ei ole hyväksyttyjä asioita.

[/quote] Olen todella samaa mieltä. Todella aikansa elänyt systeemi, eikä kannusta työntekoon pätkääkään nykyisessä nolla/provikkasoppareiden työelämässä, saati, että uskallettaisiin kokeilla yrittäjyyttä tai muuta toimintaa, joka vois vaikka hups, työllistää. 

Vierailija
48/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:29"]

Oot tainnut ymmärtää vähän väärin työkkärin tarkoituksen, jos luulet, että ne etsii sulle sieltä töitä. Toki siellä autetaan ja etsitään töitä esim sellaisille ihmisille, jotka tarvitsee jotain kuntouttavaa työtoimintaa (syrjäytyneet, masentuneet, pitkäaikaissairaat) ja järjestetään kaikennäköisiä koulutuksia, mutta lähtökohtaisesti juttu on niin, että saat sieltä vain lausunnon siihen, että oletko työttömyyskorvaukseen kelvollinen ja itse jatkat sitä työnhakua sen jälkeen, kun olet siellä työkkärin tapaamisessa käynyt. Minäkin valmistuin pari kuukautta sitten merkonomiksi ja eihän niitä töitä vaan ole, mutta ei se ole työkkärin tehtävä niitä etsiä vaan mullekin siinä ekassa tapaamisessa työkkärin työntekijä vaan kirjoitti mun tietoihin, että hakee itse aktiivisesti työtä.

[/quote]

Joo, kuten aikaisemmin kirjoitin työn teko ja hakeminen ei oel mulle mikään ihan uusi asia, en luule että kukaan hakee minun puolestani töitä, vaan T_U_K_E_E työn hakua, ei, en tarkoita tukemisella sitä että joku kirjoittaa hakemuksia puolestani, tai etsii osoitteen johon voisin lykätä hakemukseni, vaan esimerkiksi sitä että vastaavat miten sanssi kortin saaminen on mahdollista jos on työllistymässä yritykseen joka ei toistaiseki maksa palkkaa, ennen kuin yritys alkaa pyörimään, eli käytännössä siinä tapauksessa jos olen osakkaana yrityksessä, työskentelen yritykselle, palkatta, mutta tulevaisuudessa palkattuna työntekijänä sanssi kortilla.. mä en ole idiootti, en luule että kukaan töitä hakee puolestani vaan että joku kertoo minulle tapaamisessa esim Eures järjestelmästä, eikä siitä (tämä on ikäväkyllä totta) että haastatteluun mennessä kannattaa pestä hiukset ja kysyy kiperän kysymyksen siitä miten haastatteluun kannattaa pukeutua. Yksi "ohjaaja" kertoi että kohtelias käyttäytyminen ja hymyily on suotavaa kun tapaa uusia ihmisiä, joo enpä olisi uskonut..

Toisaalta kun lukee näitä kommentteja täällä, en ihmettele työkkärin työntekijöiden puhetapaa, neuvojen laatua ja itsestäänselvyyksien jakamista. Asenne työttömään näyttää olevan sitkeässä, pöljä mikä pöljä tai vähintäänkin laiska joka odottaa jonkun muun tekevän kaiken puolestaan.

[/quote]

Voin vastata tuon sanssikortin osalta: sitä ei saa, jos on osakkaana yrityksessä, johon on työllistymässä eikä sitä saa, jos jo on töissä, vaikka palkatta. Sanssikortin edellytyksenä on työttömyys ja se, että työsopimusta ei ole solmittu ennen palkkatuen myöntämistä. Nuo ehdot eivät sinulla täyty. Itselleen ei voi hakea ja saada sanssikorttia. Sinut tulkitaan yrittäjäksi, koska teet töitä yrityksessä, jossa olet osakkaana.

[/quote]

NONIIIIIIIN, tätä mä tarkoitan!!!!!! SÄ OSASIT VASTATA tohon, mutta toissapäivänä kun yritin asiaa tiedustella ei tyttö osannut muuta kun sanoa jaa, no se on vähän niin ja näin, se riippuu niin monesta asiasta, sitä ei oikein näin nyt suoralta kädeltä voi sanoa...en mä nyt osaa tähän oikein vastata, kannattaa varmaan soittaa ihan jollekkin joka tietää enemmän nuorisotyöttömyydestä, tai jollekki (MITÄ VITTUA; "tai jollekki"!!!???? ilmeisesti vauvapalstalle). kiitos, osaisitko vielä noissa EURES jutuissa opastaa;)

Vierailija
49/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarjottavaa sinulla olisi yhteiskunnalle yrittäjänä?! Montako pystyisit työllistämään itsesi lisäksi?! Kovasti kritisoit mihin yhteiskunta varojaan käyttää eli mitä annettavaa sinulla olisi tämän vääryyden korjaamiseksi?!

Vierailija
50/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

NONIIIIIIIN, tätä mä tarkoitan!!!!!! SÄ OSASIT VASTATA tohon, mutta toissapäivänä kun yritin asiaa tiedustella ei tyttö osannut muuta kun sanoa jaa, no se on vähän niin ja näin, se riippuu niin monesta asiasta, sitä ei oikein näin nyt suoralta kädeltä voi sanoa...en mä nyt osaa tähän oikein vastata, kannattaa varmaan soittaa ihan jollekkin joka tietää enemmän nuorisotyöttömyydestä, tai jollekki (MITÄ VITTUA; "tai jollekki"!!!???? ilmeisesti vauvapalstalle). kiitos, osaisitko vielä noissa EURES jutuissa opastaa;)

[/quote]

Jos ihan vähän tarkentaisit...

Vierailija
51/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:40"]Meillä olisi vielä neljä torimyyjän paikkaa auki, tulisitko?!
[/quote]
Näihinkin ainakin useimmiten vaaditaan ajokortti. Joskus yritin noita hakee ja siihen kaatui. Ohis.

Vierailija
52/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:03"]Oot tainnut ymmärtää vähän väärin työkkärin tarkoituksen, jos luulet, että ne etsii sulle sieltä töitä. Toki siellä autetaan ja etsitään töitä esim sellaisille ihmisille, jotka tarvitsee jotain kuntouttavaa työtoimintaa (syrjäytyneet, masentuneet, pitkäaikaissairaat) ja järjestetään kaikennäköisiä koulutuksia, mutta lähtökohtaisesti juttu on niin, että saat sieltä vain lausunnon siihen, että oletko työttömyyskorvaukseen kelvollinen ja itse jatkat sitä työnhakua sen jälkeen, kun olet siellä työkkärin tapaamisessa käynyt. Minäkin valmistuin pari kuukautta sitten merkonomiksi ja eihän niitä töitä vaan ole, mutta ei se ole työkkärin tehtävä niitä etsiä vaan mullekin siinä ekassa tapaamisessa työkkärin työntekijä vaan kirjoitti mun tietoihin, että hakee itse aktiivisesti työtä.
[/quote]

Ah miten pieleen menevää tekstiä kuntouttavasta työtoiminnasta. Älä kirjoita, jos et tiedä kenelle se on.

Vierailija
53/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]

Olisi ihana idea, sellainen mökki majoitus, että saisi mennä vaikka hevostallille duunaamaan kaikkea ja saisi ilmaisen ruuan ja yösijan. Onko sellaista missään? Ap:lle tiedoksi, että mansikanpoimintaan pääsee, jos haluaa työnteon fiilistä elämäänsä.

[/quote]

Sitten kun lopetat mansikanpoiminnan TE-keskus antaa sinulle karenssin, sillä olet lopettanut työsi ilman että sinulla on luvassa korvaavaa työpaikkaa

Vierailija
54/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:31"]Kannattaa muistaa, että työkkärissä virkailijan lähtöpalkka on 1981 e/kk. Siitä pois verot ja kas, käteen ei jää kovin paljoa enempä kuin sillä työttömällä, joka saa täydet asumistuet ja peruspäivärahan tekemättä mitään.
[/quote]

Ei läheskään kaikki työttömät mitään asumistukia saa. Minullakin on puoliso, joka mukamas tienaa paljon (siis ei), mutta kun hän joutuu nyt maksamaan koko asuntolainan lyhennyksen, koska itse en enää osuuttani pysty maksamaan tai edes ruokia, niin tiukoilla ollaan....

Vierailija
55/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:31"]Kannattaa muistaa, että työkkärissä virkailijan lähtöpalkka on 1981 e/kk. Siitä pois verot ja kas, käteen ei jää kovin paljoa enempä kuin sillä työttömällä, joka saa täydet asumistuet ja peruspäivärahan tekemättä mitään.
[/quote]

Ei läheskään kaikki työttömät mitään asumistukia saa. Minullakin on puoliso, joka mukamas tienaa paljon (siis ei), mutta kun hän joutuu nyt maksamaan koko asuntolainan lyhennyksen, koska itse en enää osuuttani pysty maksamaan tai edes ruokia, niin tiukoilla ollaan....
[/quote]
Olisiko pitänyt suhteuttaa menot tuloihin niin että pärjää vaikka tulot laskevatkin. Eihän hyvät ajat ole ikuisesti ansaittuja. Miten olette varautuneet, jos mies sairastuu tai jää työttämäksi?!

Vierailija
56/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]

[/quote]

Sitten kun lopetat mansikanpoiminnan TE-keskus antaa sinulle karenssin, sillä olet lopettanut työsi ilman että sinulla on luvassa korvaavaa työpaikkaa
[/quote]
Eikö se ole ihan oma syy, jos lopettaa ilman korvaavaa työpaikkaa eikä yhteiskunnan rakenteiden?!

Vierailija
57/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:31"]Kannattaa muistaa, että työkkärissä virkailijan lähtöpalkka on 1981 e/kk. Siitä pois verot ja kas, käteen ei jää kovin paljoa enempä kuin sillä työttömällä, joka saa täydet asumistuet ja peruspäivärahan tekemättä mitään.
[/quote]

[/quote]
Olisiko pitänyt suhteuttaa menot tuloihin niin että pärjää vaikka tulot laskevatkin. Eihän hyvät ajat ole ikuisesti ansaittuja. Miten olette varautuneet, jos mies sairastuu tai jää työttämäksi?!
[/quote]

Niinhän me juuri ja juuri pärjätään, kun toinen vaan työtön. Unelmia voi tavoitella, joskus vaan tilanteet muuttuu, ja nyt ollaan sitten tiukemmalla jokunen vuosi. Ei kaikkea voi mitoittaa molempien työttömyyden mukaan.Toki jos molemmat työttömiä, niin asunnon myynti harkintaan. Pientä vararahastoa ei käytetä, kun ei vielä ole pakko elää puun kuorella.

Vierailija
58/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hauskinta työttömyydessä on mielestäni se miten asenteellisia ihmiset ovat. Olen aina tosiaan työskennellyt, ja ensimmäistä kertaa peruskoulun jälkeen vietän kesälomaa (työttömänä) lomaillen. Olin muutaman vuoden töissä yrityksessä joka on tunnettu, ja ihmiset arvostivat työtäni. Uusia ihmisiä tavatessani yleisin kommentti oli että "oi, vähän ihanaa, sulla on unelma työ", ja niin minulla olikin! varsinkin nuoret olivat usein katellisia ja kertoivat siitä avoimesti hymyillen, työssäni pystyin työntämään kiinnostuneita nuoria eteenpäin allalla. Eli olen tottunut yleensä siihen että ihmiset arvostavat ja ehkä jopa ihastelevat duuniani.Yt-neuvottelujen jälkeen uusien ihmisten tapaaminen on vaikeaa, kukaan heistä ei tiedä että entiseen arkeeni kuului todella pitkät työpäivät ja elämä toimistolla ja nuorena aloitetut työt, ainut mikä määrittää minut nykyään on työttömyys.. olen laiska, oletan että työkkäri hakee töitä, olen tyhmä, ja työttömyys on tietenkin oma vikani, koska olen opiskellut kalojen seksuaalikäyttäytymistä.. nämä on niitä asioita joita oikeasti joudun kohtaamaan ikäisekseni pitkän työllistymisen päättyessä. ei ihme että työttömät on syrjäytymisuhan alla, vaikea kaikkien luusereiden ja lyttääjien kommenttien jälkeen yrittää pitää kiinni viimeisitä itsearvostuksen rippeistä. Työttömyys on asia jota ei oikeasti ymmärrä ennen kuin sen kokee itse. Olen ollut tukien tiukentamisen kannalla, kommentti ; "mene vittu töihin", olisi voinnut pahimmassa tapauksessa lipsahtaa munkin suusta ja JOSSAIN määrin olen uskonut työttömyyden olevan valintakysymys.

Vierailija
59/59 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]
No sitten sossu maksaa teille luusereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi