Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka kannatatte lisien poistamista palkoista!

Vierailija
16.06.2015 |

Tekisittekö itse hymyssä suin normipalkalla koko juhannuksen töitä?
Terveisin Hoitaja jolla juhannuksen päivinä iltavuorot 13-21 joka ilta! Perhe viettää juhannuksen keskenään..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että nämä lisien poistajat ovat niitä, jotka tekevät töitä ma-pe 8-16 välisenä aikana ja kaikki joulut ja juhannukset ovat vapaata ja esim helatorstaista tulee pidennetty viikonloppu.

Vierailija
2/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me muutkaan mitään lisiä saada, eli kiitos vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:00"]Ei me muutkaan mitään lisiä saada, eli kiitos vaan.
[/quote]

Varmaan saisit jos vetäisit pyhät töitä.
Vastaa kysymykseen.

Vierailija
4/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:58"]Minusta tuntuu, että nämä lisien poistajat ovat niitä, jotka tekevät töitä ma-pe 8-16 välisenä aikana ja kaikki joulut ja juhannukset ovat vapaata ja esim helatorstaista tulee pidennetty viikonloppu.
[/quote]

Niinhän ne on.. Ja palkka jotain 8000 kuussa

Vierailija
5/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jotain pesismailaa kalloonsa kaipailevia ex- tai nykyisiä kokoomusnuoria.

Vierailija
6/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:56"]

Tekisittekö itse hymyssä suin normipalkalla koko juhannuksen töitä? Terveisin Hoitaja jolla juhannuksen päivinä iltavuorot 13-21 joka ilta! Perhe viettää juhannuksen keskenään..

[/quote]

Onkos siellä sunnuntaisin ja muina pyhinä ihan tavallinen, normaali arkipäivän miehitys? Ei luultavasti. Joten saatte juosta parhaimmassa tapauksessa juosta pää kolmantena jalkana ja tehdä itse useamman ihmisen työt.

Miksi sitten sunnuntaille ei palkata enemmän työntekijöitä? Koska palkkakulut ovat niin korkeat. Eli siis käytännössä se yksi työntekijä nostaa sunnuntailta sekä oman, että kollegan palkkansa. Ja sitten vielä valittaa, että on niin kiire eikä mitään ehdi tehdä. Jos ihmiset luopuisivat lisistään, olisi mahdollista palkata lisää työvoimaa.

Ei tarttisi silloin muutamien työssäkäyvien maksaa toisten työttömyystukia. Mutta ilmeisesti lisien poistoa vastustavat haluavat maksaa lisää veroja ja tehdä yksin enemmän töitä.

Vierailija
7/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:56"]

Tekisittekö itse hymyssä suin normipalkalla koko juhannuksen töitä? Terveisin Hoitaja jolla juhannuksen päivinä iltavuorot 13-21 joka ilta! Perhe viettää juhannuksen keskenään..

[/quote]

Onkos siellä sunnuntaisin ja muina pyhinä ihan tavallinen, normaali arkipäivän miehitys? Ei luultavasti. Joten saatte juosta parhaimmassa tapauksessa juosta pää kolmantena jalkana ja tehdä itse useamman ihmisen työt.

Miksi sitten sunnuntaille ei palkata enemmän työntekijöitä? Koska palkkakulut ovat niin korkeat. Eli siis käytännössä se yksi työntekijä nostaa sunnuntailta sekä oman, että kollegan palkkansa. Ja sitten vielä valittaa, että on niin kiire eikä mitään ehdi tehdä. Jos ihmiset luopuisivat lisistään, olisi mahdollista palkata lisää työvoimaa.

Ei tarttisi silloin muutamien työssäkäyvien maksaa toisten työttömyystukia. Mutta ilmeisesti lisien poistoa vastustavat haluavat maksaa lisää veroja ja tehdä yksin enemmän töitä.

[/quote]

Vai johtuisiko siitä, että useammat ihmiset haluavat olla vapaalla. Meillä ainakin on vaikeaa saada sunnuntaivuorolaisia. Itse kieltäytyisin niistä kokonaan jos peruspalkalla joutuisin niitä tekemään.  

Vierailija
8/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisät pois ja lisää työntekijöitä???? Tarkotus oli säästää. Mut ei todellakaan lisiä pois. Jos ne poistaa miten käy kulutuksen? Vielä pienemmällä palkalla vielä vähemmän ostetaan palveluja

Vierailija
9/9 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitoalalle ainakaan lisää työntekijöitä saada jos peruspalkka pysyy samana ja lisät poistetaan. Vois hyvin moni vaihtaa ihan muulle alalle, jossa työaika vain arkisin 8-16.