Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko tai oletko tekemissä Suomessa asuvien venäläisten kanssa?

Vierailija
06.02.2022 |

itse tiedän useampia ja kavereissa on muutamia venäläistaustaisia, jotka puhuvat hyvin Suomea. Venäläisille on annettava kyllä propsit siitä, että emme puhu koskaan politiikkaa. Tietävät, kuinka vahvat erimielisyydet asioista olisi, joten emme tästä puhu. Venäläiset kyllä haukkuvat ahkerasti omaa kotimaataan erilaisissa asioissa, mm. siitä että heillä ei tehdä autoja, vaan liikkuvia peltikasoja ja kunnollisen bensiinin tuotanto ei onnistu. Luonnollisesti Putin haukutaan aina. Itse vain naureskelen heidän mukana enkä muuten kommentoi, heillä on tietenkin oikeus omaa kotimaataan haukkua. Suomea eivät ole koskaan haukkuneet tai puhuneet pahaa suomalaisista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luokallamme ja koulussamme oli läpi peruskoulun 90-luvulla myös venäläisiä. Ihan tavallisia ihmisiä he olivat. Nyt on naapureina ollut samassa talossa kaksi venäläisperhettä ja ei mitään moitteen sanaa heistä. Raksahommissa on myös ollut muutamalla työmaalla venäläisiä ja hemmetin hyvin ja ahkeria työkavereita jokainen. En ole itse asiassa tuntenut/kohdannut muita kuin mukavia venäläisiä.

-Mies Mikkelistä

Vierailija
2/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, opetan suomen kieltä ulkomaalaisille opiskelijoille, joista suurin osa on venäläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuvia ei ole tuttavapiirissä kuin yksi enkä hänenkään kanssaan ole ollut aikoihin yhteyksissä, Venäjällä asuvia on enemmän mutta he ovat puolison ystäviä eikä heitäkään ole tavattu kohta kahteen vuoteen. Puoliso heidän kanssaan pitää yhteyttä, mutta harvoin tulee kysyttyä edes kuulumisia.

Vierailija
4/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama, joita kyllä epäilen agenteiksi tai niiksi passiivisiksi agenteiksi, jotka aktivoidaan tarpeen mukaan. Pysyttelen mahdollisimman kaukana.

Vierailija
5/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi ikinä olisin?

Vierailija
6/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, miksi ikinä olisin?

Niin joo, eihän ne venäläiset tietenkään tule sinne peräkammariin asti tekemään tuttavuutta kanssasi.

Vierailija
7/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama naispuolinen, eivät petikavereita.

m.56v

Vierailija
8/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinköhän sellaisen "aktivointisolun" viikolla? Miehelle kerroin että oudossa paikassa oli venäläisiä, enkä ole koskaan ennen nähnyt enkä kuullut siellä. Hiljenivät kun minut näkivät.

Vierailija
9/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä ystävälläni on kaksoiskansalaisuus. 

Enemmän hän on suomalainen ajatusmaailmaltaan kuin venäläinen.  

Vierailija
10/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisellä ystävälläni on kaksoiskansalaisuus. 

Enemmän hän on suomalainen ajatusmaailmaltaan kuin venäläinen.  

Joku Putinin vakooja se on.

Vierailija
11/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama, joita kyllä epäilen agenteiksi tai niiksi passiivisiksi agenteiksi, jotka aktivoidaan tarpeen mukaan. Pysyttelen mahdollisimman kaukana.

Mistä päättelet niin?

Mä tunnen parikin venäläistä suomalaista ja kyllä välillä tulee mieleen, että voivatko olla noita piiloagentteja.

Vierailija
12/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena venäläinen perhetuttava ja pianonopettaja. Aika valoisa ihminen, vaikea kuvailla. Lukiossa tutustuin suomenvenäläiseen tyttöön, joka auttoi mua lukiovenäjässä jonkin verran. En ihan sitä tahtiaomaksunut kuin hän puhui... amk:ssa myös seukkailin vähän aikaa suomenvenäläisen pojan/miehen/nuorukaisen kanssa. Oli kyllä sellainen kenet kehtasi esitellä kelle vain, sellainen ystävällinen ja kohtelias, jonka kanssa oli helppo keskustella mukavia.

Vierailija
13/13 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereina on muutama ja seinänaapurinakin perhe. Vanhemmat ihan mukavia ja kohteliaita, puhuvat melko hyvin suomea, lapsensa todella hyvin koska ovat käyneet täällä koulunsa. Tunnustan, että mielipiteeni on vähän muuttunut.