Soitanko sosiaali päivystykseen vai minne, ollaan miehen kanssa 39 asteen kuumessa ja
Ihan loppuja, koronaa on ja lapset pieniä. Kuka tulee hoitamana lapsia tai minne ne saa hetkeksi?
Kommentit (59)
Jos teillä on korona niin te olette kaikki eristettyjä ja asunnosta ei saa poistua eikä sinne tulla.
Samaa jengiä jotka on tuomassa vauvoja takaisin synnärille, kun ne itkee öisin, eikä vanhemmat saa nukkua? Tähänkin on törmätty.
Sillä vaivalla kun näpyttelet tänne, niin laita muumit pyörimään ja tilaat vaikka woltista ruokaa, jos sitä ei pakkasessa ole. Otat pari buranaa ja lepäilette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nykyään, ettei flunssassa pystytä hoitamaa lapsia.
Olipa kerran koko perhe kipeänä ja oksennustaudissa. Hoidin kuitenkin muita, vaikka itsekin yhtä kipeänä.
Sitä purraan hammasta ja selvitään kipeänä.
Onhan tuohon tautiin kuoltukin ja jouduttu tehohoitoon. Kuolleena ainakin on vaikea hoitaa ketään
Eiköhän aikuinen hakeudu sairaalaan, jos kuolemaa tekee. Siinä vaiheessa sossu puuttuu lastenhoitoon, jos toinenkaan vanhempi ei kykene hoitamaan.
Onks ne kuolleet olleet pikkulasten vanhempia vai vanhuksia?
Valitettavasti ihan Suomessakin on kuollut myös pikkulasten vanhempia koronaan. Ei toki valtavasti mutta huonoimman tuurin kohdalle osuessa ei perheelle ole lohtua siitä, että monet (muut) ovat selvinneetkin. Koronaa ei vieläkään ole hyvä idea sairastaa jos sen voi välttää.
Ottakaa Panadolia ja Buranaa, tilatkaa ruokaa ja tehkää peti olkkarin lattialle. Suoratoistosta lapsille ajanvietettä ja te lepäätte vieressä.
Niin minä tein, olen yksinhuoltaja ja sairastin kaksi kertaa kovakuumeieen influenssan kun muksut oli pieniä. Silloin ruoan ä toi tuttavat oven taakke. Ei ollut muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran koko perhe kipeänä ja oksennustaudissa. Hoidin kuitenkin muita, vaikka itsekin yhtä kipeänä.
Onhan tuohon tautiin kuoltukin ja jouduttu tehohoitoon. Kuolleena ainakin on vaikea hoitaa ketään
Eiköhän aikuinen hakeudu sairaalaan, jos kuolemaa tekee. Siinä vaiheessa sossu puuttuu lastenhoitoon, jos toinenkaan vanhempi ei kykene hoitamaan.
Onks ne kuolleet olleet pikkulasten vanhempia vai vanhuksia?Valitettavasti ihan Suomessakin on kuollut myös pikkulasten vanhempia koronaan. Ei toki valtavasti mutta huonoimman tuurin kohdalle osuessa ei perheelle ole lohtua siitä, että monet (muut) ovat selvinneetkin. Koronaa ei vieläkään ole hyvä idea sairastaa jos sen voi välttää.
Enpä ole tuollaista uutista kuullut aiemmin, vaikka joka päivä luen uutisia.
Onko linkkiä antaa pikkulasten vanhempien kuolemista?
Anna kun arvaan, ei ole. Voi kamalaa, mikä kauhuskenaario. Lapsiperheen vanhempia kupsahtelee kuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks ne kuolleet olleet pikkulasten vanhempia vai vanhuksia?Valitettavasti ihan Suomessakin on kuollut myös pikkulasten vanhempia koronaan. Ei toki valtavasti mutta huonoimman tuurin kohdalle osuessa ei perheelle ole lohtua siitä, että monet (muut) ovat selvinneetkin. Koronaa ei vieläkään ole hyvä idea sairastaa jos sen voi välttää.
Höpö höpö.
Näen tilastot, joten annas nyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa Panadolia ja Buranaa, tilatkaa ruokaa ja tehkää peti olkkarin lattialle. Suoratoistosta lapsille ajanvietettä ja te lepäätte vieressä.
Niin minä tein, olen yksinhuoltaja ja sairastin kaksi kertaa kovakuumeieen influenssan kun muksut oli pieniä. Silloin ruoan ä toi tuttavat oven taakke. Ei ollut muuta.
Näin se toimii.
Sinulla on tahdonvoimaa ja asenne kohdillaan.
Hyvä me, jotka emme anna epätoivolle sijaa sairaanakaan. Ten points to you and me.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistappa ny. Ei ole. Toki kuolleilla on ollut lapsia. Mutta ei niin että molemmat vanhemmat on menneet.
Ja niinkin voi käydä, ystäväpariskunnatabkuoli kolarissa, kasvatin heidän kaksi lastaan aikuisiksi.
Ei viitsitä höpöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä tein, olen yksinhuoltaja ja sairastin kaksi kertaa kovakuumeieen influenssan kun muksut oli pieniä. Silloin ruoan ä toi tuttavat oven taakke. Ei ollut muuta.Näin se toimii.
Sinulla on tahdonvoimaa ja asenne kohdillaan.
Hyvä me, jotka emme anna epätoivolle sijaa sairaanakaan. Ten points to you and me.
👍🏻
Itse olen ollut kerran niin pahassa taudissa etten pystynyt hoitamaan lapsiani. Olen yksinhuoltaja ja lapset olivat silloin 5kk ja 2 vuotta. Sukulaisia on, mutta eihän kukaan ymmärrettävästi halua saada vatsatautia. Pyörryin sitten eteiseen, kun olin niin heikkona. Onneksi ei ollut vauva tuolloin sylissä. Sen jälkeen sain isomman onneksi hoitoon pariksi yöksi isovanhemmille.
Nyt on onneksi lapset jo isompia ja arjessa auttava mieskin löytyy. Ärsyttää kuitenkin nämä, jotka tulee kommentoimaan kuinka ovat itse aina lapsensa hoitaneet sairaana. Niin hoidin minäkin ennen tuota noroa ja niin olen hoitanut sen jälkeenkin. Ja itse asiassa hoidin silloinkin, mutta olisi kyllä apua pitänyt saada jo ennen tuota pyörtymistä. Joskus tauti on oikeasti niin paha, ettei pysty omia lapsiaan hoitamaan ja se on kyllä ihan hirveä tilanne.
Nesteen nauttiminen on tärkeä muistaa kuumetokkurassa.
Se todella auttaa vointiin.
Kuumeessa ollessani hoitsu tuli sanomaan, että alatko juomaan nesteitä, vai laitetaanko tippa.
Kuume alkoi kummasti laskemaan.
Kipeänä se unohtuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Se pitäs herrasväelle yhteiskunnan järjestää välittömästi palvelushenkilökuntaa kotiin, kun on kuumetta.
Mitä jos palkkaisit lastenhoitajan. Onhan niitä lastenhoitajia, joilla on rokotuksella saatu suoja. Eikö se niin ollut, että rokote on pelastus tautia vastaan.
Ei, rokotus ei ole pelastus tautia vastaan. Eikä niin ole väitettykään. Terveydenhuolto vaan ei kestä suurta määrää vakavasti sairastuneita potilaita. Etkö kuuntele uutisia tai lue lehtiä? Asiasta on kerrottu jo aika pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitäs herrasväelle yhteiskunnan järjestää välittömästi palvelushenkilökuntaa kotiin, kun on kuumetta.
Mitä jos palkkaisit lastenhoitajan. Onhan niitä lastenhoitajia, joilla on rokotuksella saatu suoja. Eikö se niin ollut, että rokote on pelastus tautia vastaan.Ei, rokotus ei ole pelastus tautia vastaan. Eikä niin ole väitettykään. Terveydenhuolto vaan ei kestä suurta määrää vakavasti sairastuneita potilaita. Etkö kuuntele uutisia tai lue lehtiä? Asiasta on kerrottu jo aika pitkään.
Flunssanahan sitä tautia pidetään ja suhtaudutaan. Jäljityksiäkään ei enää tehdä. Mutta kiitti besserwisseröinnistä.
2 vuotta tullut tuutista ulos samaa jauhantaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut tapana alentaa kuumetta lääkkeellä.
Eikö tätä keinoa ole tiedossa enää nykyajan prinsessoilla?
Pahasti kipeänä ne eivät välttämättä tehoa. Kun perheessäni oli aikanaan influenssa, sai karusti huomata, että lääkkeistä huomatta kuume huiteli korkealla ja voimat poissa. Sama voi olla koronassa. Jos ei ole koskaan sairastanut tavallista flunssaa tai vatsatautia kummempaa, voi olla hyvin vaikea kuvitella, miltä tuntuu, kun tauti todella vie ihan kaikki voimat eikä lääkeilläkään saa kuumetta laskemaan. Lapsille on parempi olla sosiaalipalveluiden hoteissa silloin, jos vaihtoehto on avuttomana katsoa, kun vanhemmat toimintakyvyttömiä sairauden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin, että kun perhe sairasti, mies piti selvänä, ettei hän pane tikkua ristiin. Oli heti niin vuoteen oma ja superhoidettavana sängynpohjalla.
Ei mulle vaan kukaan kiikuttanut lääkettä ja juotavaa vaikka kuumeessa.
Hyvä sentään jos miehesi osallistuu lasten hoitoon.
Miehet osaa heittäytyä miesflunssan kouriin heti kun niillä on 37,1 kuumetta ja vähän kurkku kipeä. On niin nähty meilläkin.
Enkä tällä yhtään vähättele nyt Ap:n tilannetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi niin, että kun perhe sairasti, mies piti selvänä, ettei hän pane tikkua ristiin. Oli heti niin vuoteen oma ja superhoidettavana sängynpohjalla.
Ei mulle vaan kukaan kiikuttanut lääkettä ja juotavaa vaikka kuumeessa.
Hyvä sentään jos miehesi osallistuu lasten hoitoon.
Miehet osaa heittäytyä miesflunssan kouriin heti kun niillä on 37,1 kuumetta ja vähän kurkku kipeä. On niin nähty meilläkin.
Enkä tällä yhtään vähättele nyt Ap:n tilannetta
Joo ihan huvittaa, kun miehestä tulee niin kipeä, ettei mihinkään kykene pikkukuumeessa. Sitä ollaan tosi kipeää ja eteen tuotava juomat sun muut, vaikka itsellä sama tauti. 🤕
Onko se toisen äidin avunpyyntö joltain toiselta äidiltä pois? Kyllä on ilkeitä ihmisiä tällä palstalla.