Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin lapsi tarttee paljoa talvivaatteita?

23.09.2006 |

Mä en ymmärrä miten ihmiset ostaa monta ja monta vaate kertaa ulkovaatteita ja monet kenkä parit. Ja HUOM minä en nälvi, haluan vaan tietää. jos joku ystävällisesti valottaisi tietämätöntä!

itselläni on 4.5v kaksospojat ja tähän mennessä joka talvi on ollut vaan yhdet talvikengät,

yksi toppapuku (nyt toista talvie lassie),

toinen puku lämpimille keleille on kirpparilta ostettu puku joka ei paukkupakkasia tartte pitää,

yksi hattu paukkupakkasille ja toinen lämpimille keleille ja

yhdet hyvät rukkaset ja lisäksi 1-2 huonommat.

Takkeja ei ole ikinä ollut kun en ole keksinyt käyttötarkoitusta niille. Ok, kauppaan vois laittaa ja mietinkin niiden ostamista tälle talvelle. Mutta... Uutena en halua ostaa niin vähälle käytölle jäävää vaatetta ja kirpparillakin hinnat ovat kovat. jotan taitaa jäädä ostamatta.

joten keskustellaanko tästä? Pärjääkä lapsi (äidit) vähemmällä lastenvaatteilla?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olekaan yksin! onhan näitä muitakin jotka ei osta montaa ja montaa talvivaate kertaa. Huh!

Vierailija
42/45 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ketjussa joku kertoi että 1-vuotiaalla oli useampi takki esimerkiksi, haalarien lisäksi. Aikamoista sanoisin... Brassailu on brassailua, minä kyllä olen ihan mieluusti ihan reaalisosialisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuruLude:

Jossain ketjussa joku kertoi että 1-vuotiaalla oli useampi takki esimerkiksi, haalarien lisäksi. Aikamoista sanoisin... Brassailu on brassailua, minä kyllä olen ihan mieluusti ihan reaalisosialisti.

Mä en ole tosiaankaan sosialisti, mutta kerskakulutus (hassu vanha termi mutta kuvaava tilanteessa 15 haalaria per talvi per lapsi) on mielestäni kuitenkin aivan sairasta. Ja ei kai kenenkään elämäntehtävänä kuitenkaan ole kaikkien edullisten(kaan) käytettyjen haalarien haaliminen omiin kaappeihin lojumaan. Kierrätys on hyvä asia, ei keräily.

Brassailu on aina rasittavaa, ja mutta tämä määrillä brassailu lähinnä omituista.

Vierailija
44/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän anneta jokaisen itse ostaa niin paljon tai vähän lapselleen kuin itse haluaa. Ainakin tuossa yhdessä ketjussa vaan kyseltiin mitä on ostanut talveksi (toppapukua /takkia).

Kuten joku täällä jo aikaisemmin kirjoittaja kysyikin, että kuka aikuinen kulkee koko talven esim. yhdellä takilla?

Itsellänikin on laskettelutakki, pitkä ulsteri, lyhyempi ulsteri, untuvatakki jne. Miksei lapsellakin saisi olla useampia ulkovaatteita?

Itse en ainakaan omasta mielestäni ole brassaillut, jos kerroin että kuinka monta haalaria ja takkia meidän lapsilla on varattu talveksi. Mutta jos joku tuon on brassailuksi katsonut, niin sille en sitten voi mitään.

Taisi se suomalainen tunnettu kateus taas nostaa päätään - kun ei meillä ole niin ei saisi olla muillakaan :)

Vierailija
45/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talveksi siis

villahaalari ( ostettu uutena)

2 kuomat ( viime vuoden jotka menee vielä ilman villasukkaa ja toiset jotka ostin käytettynä)

viimevuoden toppahaalari alesta ostettuna ja toinen samanlainen alesta kokoa isompana vaan.

viime vuoden talvihattuja on paksumpia kaksi, yksi kypärämyssy ( ohut puuvilla ja lisäksi vähän paksumpi kypärämyssy)

hanskat menee viimevuoden peukalopotit ja lisäksi on ostettu uudet motion wearin toppahanskat.

kenkiin ajattelin törsätä, viking goret on katsottuna ja odottaa palkka päivää perjantaina :D

kaksi osaisen toppapuvun ajattelin vielä ostaa. toppapuku joka meillä on, on tosi paksu/lämmin. eli pienemmille pakkasille haluaisin ostaa ohuemman. edullisesti kun löytyisi.

reimatecin välikausihaalari on ostettuna ja menee villahaalarin kera kyllä pitkälle syksyyn

itse en raaksi, eikä ole varaa oikeasti ostaa kauhean kalliita ja paljon.

no okei, viime keväänä törsäsin ja ostin reimatecin haalarin mutta en ole kyllä katunut ja varmasti ostan ensi keväänä myös sellaisen!

mielestäni hintansa väärti vaikka olikin öky hintainen!