Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin lapsi tarttee paljoa talvivaatteita?

23.09.2006 |

Mä en ymmärrä miten ihmiset ostaa monta ja monta vaate kertaa ulkovaatteita ja monet kenkä parit. Ja HUOM minä en nälvi, haluan vaan tietää. jos joku ystävällisesti valottaisi tietämätöntä!

itselläni on 4.5v kaksospojat ja tähän mennessä joka talvi on ollut vaan yhdet talvikengät,

yksi toppapuku (nyt toista talvie lassie),

toinen puku lämpimille keleille on kirpparilta ostettu puku joka ei paukkupakkasia tartte pitää,

yksi hattu paukkupakkasille ja toinen lämpimille keleille ja

yhdet hyvät rukkaset ja lisäksi 1-2 huonommat.

Takkeja ei ole ikinä ollut kun en ole keksinyt käyttötarkoitusta niille. Ok, kauppaan vois laittaa ja mietinkin niiden ostamista tälle talvelle. Mutta... Uutena en halua ostaa niin vähälle käytölle jäävää vaatetta ja kirpparillakin hinnat ovat kovat. jotan taitaa jäädä ostamatta.

joten keskustellaanko tästä? Pärjääkä lapsi (äidit) vähemmällä lastenvaatteilla?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaisastiina:

Taisi se suomalainen tunnettu kateus taas nostaa päätään - kun ei meillä ole niin ei saisi olla muillakaan :)

Samoin tuo brassailijoiksi nimittely ei oikein sovi tälle palstalle, kun yleensä täällä keskustellaan sivistyneesti lastenvaatteista ja niiden hankinnoista - ilman toisten arvostelua!

En itse ajattele kenenkään olevan minun lasteni vaatteista tai omista hankinnoistani kateellinen (huoh!). Muutenkaan en osta tavaroita ajatellen, että " WAU! nyt on taas muut kateellisia..." Tosin en ajattele brassailevanikaan, jos lapseni on puettu kauniisti ja laadukkaasti (tai kun meillä on vaatteita selkeästi keskivertaista enemmän).

Tuo ekologisuus on kyllä asia , jota minunkin tulisi ajatella. Kerskakulutus ei välttämättä ole pahin ongelma tällä maapallolla, mutta... Olen kyllä yrittänyt pitää ostokseni suht kohtuullisina ja harrastan kierrätystä (vaatteet siirtyvät nuorimmalle, sisarusteni lapsille ja sukulaisille).

Ja lisäksi minut on kasvatettu olemaan säästeliäs, eli morkkishan se tulee aina liiasta rahantuhlauksesta :) Eli vaikka meillä onkin rahaa ostaa lapsille vaikka haalari jokaiselle päivälle, niin en koe sitä perheemme kannalta järkeväksi. Muiden ratkaisuihin en puutu, enkä niitä arvostele :)

Vierailija
2/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on useampi takki lapsilla, useammat kengät, jne. Meillä on myös monia muita asioita, jotka voisi ajatella suuremmiksi synneiksi kuin lastenvaatteet. :) Ja silti - niitäkään ei ole hankittu braissailuun, vaan käyttöön.

En edes usko, että yleensä esim. uuden Volvon Biliasta hankkiva perheenisä tai -äiti ostaa sitä brassatakseen, vaikka se maksaisikin 50.000¿ (tai työsuhdeautona verotusarvoa 1000¿/kk). Eiköhän hän sen osta, koska haluaa ko.auton!

Minusta jopa näissä lastenvaatteissa voisi ajatella, ettei Burberryn haalaria osteta brassauksen vuoksi tai joka päivälle erilaista haalaria kullanmurulle brassailun vuoksi, vaan oman mieltymyksen vuoksi. Olisiko mahdoton ajatus? ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette:

En edes usko, että yleensä esim. uuden Volvon Biliasta hankkiva perheenisä tai -äiti ostaa sitä brassatakseen, vaikka se maksaisikin 50.000¿ (tai työsuhdeautona verotusarvoa 1000¿/kk). Eiköhän hän sen osta, koska haluaa ko.auton!

Volvolla on aika vaikea brassailla, eiköhän ne brassailuautot ole ihan muun merkkisiä, superisoja Range Rovereita, Porsche Cayenneja tai MB GL:iä, mutta jos niitä Volvoja on 15 rivissä, niin kyllä normaalilla ihmisellä herää filosofinen kysymys: MIKSI? Minkä tarpeen tyydytykseen tarvitsee 15 samankaltaista hyödykettä? Sama haalareiden kanssa, miksi joku ostaa 15 haalaria yhdelle lapselle? Lapsen vaatettaminen ävy sävyyn ja aina kauniisti ei varmastikaan ole se perimmäinen syy, vaan joku paljon syvempi juttu on kyseessä.

Vierailija
4/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tarvitse paljon talvivaatetta, mutta oma mielipiteeni on, että lapsi tarvitsee hyvää talvivaatetta. :)

Kaikille ei ole niin tarkkaa haalarin väri yms. Toiset taas ovat esteetikkoja, jotka varmaankin myös esim. kotinsa sisustamisessa miettivät värejä, materiaaleja, muotoja... Tämä ei vain ole sisustus-palsta, joten ehkä täällä saa yksipuolisen kuvan " vaatefriikkiydestä" .

Minulle tämä lastenvaatteiden pohtiminen on eräänlaista sijaistoimintaa tämän kotiäityiden ohessa. En kuitenkaan myönnä " brassailevani" , vaikka ostankin lapsilleni mielestäni kivat talvitamineet. En niinkään välitä merkistä, vaan vaate itsessään on paljon kiinnostavampi. Jos löydän vastaavan edullisemmin, kallistun usein siihen.

Eikä meillä ole kymmeniä haalareita eteisessä. Kahdet kummallekin lapselle ja minun haalarinhankinta-himoni on tyydytetty toistaiseksi. ;)

Vierailija
5/45 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a lapsuuden unelma tai ostettu jonkun etapin saavutettua - ja vaikka on älyttömän huono investointi - arvo laskee kun autokaupasta ajaa ulos ja rivakkaa tahtia sen jälkeenkin. :) Silti minusta ihmisillä on oikeus tehdä tuo ilman ylemmyydentuntoista moralisointia.

Niinkuin varmaan 15 haalarikin. Voihan sitä joku ihmetellä, mutta ajattelen, että mitäpä se minulle kuuluu - jääköön ostajan arvoitukseksi motiivi tuolle. Ekologinen paheksunta ehkä, mutta kukapa senkään suhteen on itse kovin puhdas pulmunen...

Vierailija
6/45 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja yleensäkin monet keskustelut, jotka täällä ollut. Minun mielestäni kuka tahansa saa ostaa halutessaan 15 haalaria uutena tai vaikka yhden käytettynä - ihmisen oma valintahan se on herranjestas!

Itse olen ns. turhamainen monessakin asiassa. Minä varmastikin ostaisin lastenvaatteita vieläkin enemmän, jossei välillä tulisi talousrealiteetit vastaan. Olen myös intohimoinen sisustaja, sinne sijoitan myös rahaani ja aikaani. Sen sijaan juhlimiseen, alkoholiin ja tupakkaan minulla menee rahan tasan nolla euroa. Tupakkaan jo pelkästään helähtää kuukaudessa 100 euroa, niin voisinpa käydä sillä rahalla ostamassa vaikka joka kuukausi uuden haalarin ;)).

Ja faktahan on, että ei lapsi paria haalaria/takkia enempää tarvitse, mutta suodaan se iloa niille, keille lastenvaatetus on harrastus ja intohimo, ja on mahdollisuus hankkia " ne 15 haalaria" ! On tässä maailmassa vaarallisempiakin harrastuksia. ;)

Vierailija
7/45 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hannahto:

.. ja yleensäkin monet keskustelut, jotka täällä ollut. Minun mielestäni kuka tahansa saa ostaa halutessaan 15 haalaria uutena tai vaikka yhden käytettynä - ihmisen oma valintahan se on herranjestas!

I

Eikö kukaan ajattele ekologisuutta ja luonnonvarojen tuhlaamista, eritoten siinä suhteessa että millaisen kulutusmallin antaa omalla toiminnallaan lapselleen?

Vierailija
8/45 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaksi haalaria pojalle joka talvi ja ainakin yksi pelkkä takki. Nyt meillä on myös 1.v. pikkuneiti ja äippä on täysin tärähtänyt vaaleanpunaiseen! Typylle yks haalari valmiina viime vuodelta, mutta voi olla jo liian pieni. Toisen ajattelin vielä ostaa ja sit vielä yhden jos tuo vanha osoittautuu liian pieneks. Lisäks typylle on 3-4 talvitakkia ja yhdet fuksianväriset toppahousut. Kenkiä ei vielä oo, mut ajattelin ostaa 2-3, yhdet esikon mustat goret löytyy jo. Esikollekin ostan 2 tai kolmet kengät ja kaks haalaria löytyy myös. Yks sininen toppis on,mut vielä ostan yhden uuden.Hattuja käsineitä vielähankin paaljoon!!

Vierailija
9/45 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tossakin on pointtinsa, mutta eiköhän tässä maailmassa ole kovempiakin syntejä luontoa kohtaan, kuin se että monta haalaria lapselleen ostaa. Ja tulipa mieleen, että noissa merkkihaalareissa (esim. Burberry) on se hyvä, että ne varmasti kiertää usemmalla lapsella, kuin jokin halvempi haalari.

Mutta tosiaan, kukin tyylillään :).

Vierailija
10/45 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vuoteen en ole juurikaan käynyt näillä palstoilla, eikä jutut näköjään ole muuttuneet miksikään ;) Vaateasiat kiinnostavat kuitenkin minuakin nyt, kun juuri ole yrittänyt penkoa talvivaatteet saataville kesävarastoista.

Meillä on lapsia 3, poika 5 v ja kaksostytöt 4v. Onneksi asumme täällä ikuisen räntärajan pohjoispuolella, eikä kosteussuojauksia juuri tarvitse mietiskellä. Rahaa ei ole rutkasti ja siksi yritän suhteellisen tarkkaan miettiä vaatteiden hankintoja ja ostaa haalaritkin jo keväällä alennusmyynneistä. Suunnittelusta huolimatta tuntuu, että vaatteita on aina liikaa ja vääränlaisia.

Olen pyrkinyt ostamaan yhdet hyvät haalarit jokaiselle lapselle ja edellisen vuoden käytetyistä/tuttavilta saaduista pitämään kahdet suhteellisen siistit varahaalarit/lapsi. Sillä vaikka kuinka säästeliäästi yritän lapsille vaatetta hankkia, niin silti tuntuu, että ainakin 3 ulkoilupukua/nenä tarvitaan. Yhdet hyvät pakkastakin pitävät ja kahdet kulahtaneemmat varalle, toiset jatkuvasti hoidossa ja toiset kotona. Näidenkin lisäksi olisi tietysti kiva olla " kauppa-asusteet" , sellaiset siistimmät - vaikkakin niiden käyttö on kyllä hyvin vähäistä... Alkutalvesta yritän säästellä uusia haalareita pakkaskeleille ja pitää käytössä edellistalvisia.

Ihanne kuitenkin olisi hankkia kahdet uudet haalarit/lapsi - toiset kovemmille pakkasille ja toiset märille keleille syys- ja kevättalvelle. Plus että sitten olisi yhdet käytetyt varalle. Mutta minusta on sääli jättää käyttämättä tuttavilta saatuja tai edelliseltä talvelta jääneitä ulkovaatteita ja siksi tuntuu, että vaatteita on aina liikaa ja vääränlaisia.

Takki ja housu-yhdistelmät ovat toistaiseksi jääneet äärettömän vähälle käytölle, kerran tai pari talvessa niitä on saatettu päälle pukea. Pojalle takin ja housut hankin varmaan vasta esikouluun, tytöille niitä taas on tuttavilta tipahdellut ja todennäköisesti käyttämättä jäävät.

Nyt on tyttösille varattuna Rukan kosteussuojatut haalarit - vaikuttavat hyviltä, mutta pelottaa, että ovat pakkasella kylmät. Tosi hyvät villahaalarit on kyllä olemassa kaikille, mutta tuntuu, että hoidossa eivät tahtoisi niitä muistaa pukea. Pojalle pitäisi kyllä löytää vielä kosteuttakin kestävät haalarit... Viisivuotias sitäpaitsi alkaa kuluttaa kyllä ronskisti vaatteiden polvia, ero aiempiin vuosiin on minusta jo huomattava. Lassien suprafill-haalarit olivat kahdella lapsella viime talvena ja niihin en kyllä enää lankea! - lopputalvesta jo kaikki saumat irvistelivät ja pinnoitteesta lensi palasia :( Pojalla on ollut yhdet Reimatecit ja hyvät olivat - paitsi pakkasilla tosi kylmät.

Toinen ongelma ovat ne kengät - paras vaihtoehto olisi, että jokaiselle ostaisi yhdet Kuomat pakkasille, yhdet goretex-kengät kosteille keleille ja sitten tietysti yhdet nätit kyläreissuille... Mutta auta armias, ettei ole varaa laittaa ainakaan kerralla niin paljon rahaa menemään! Olisiko siis ehdotuksia hyvistä ja edullisista kosteutta pitävistä kengistä? Kuomat kuitenkin ovat minusta pakkasille parhaimmat.

Vierailija
11/45 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika nyt 2vee ja viime talvi meni loistavasti yhdellä Reimatecin takilla ja housuilla, sekä varahaalari, jota käytettiin ehkä kaksi kertaa. Talvikengät oli vain yhdet ja niillä pärjättiin hyvin. Mutta meilläpäin ei ole paukkupakkasia eli takki oli eniten käytössä tavallisten housujen kanssa - Reimatecin housujakaan emme montaa kertaa ehtineet käyttää.

Tuolloin poika oli pienempi ja minä kotiäiti. Tänä talvena poika onkin tarhassa, enkä minä enää kotiäiti, joten tilanne on hieman eri. Myöskin huomaan, että vaatteita joutuu vaihtamaan yhä useammin mitä vanhemmaksi poika on tullut. Luulen, että 2vee voi tarvitakin enemmän vaatteita...

Tänä talvena meillä viime vuotinen Reimatecin takki, uusi Reimatecin haalari ja kenkiä pitäisi varmaan ostaa kahdet + vuorilliset saappaat.

Jos ei pärjätä näillä, niin kauppaanhan pääsee aina.

Vierailija
12/45 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi haalaria, 1-2 takkia, yhdet toppahousut/ lapsi.

Ja ihan vain sen takia että aina löytyy jotain puhdasta päälle!

Täällä pk seudulla kun on useimmiten kuraa/loskaa ja muutenkin pihalla vaatteet likaantuu hetkessä.

Lisäksi haluan että lapsillani on joka käyttö tarkoitukseen ja säähän oikeanlaiset vaatteet. En pue lapsilleni esim. kauppa reissuille toppahaalaria päälle.

Heille tulisi haalari päällä kovin kuuma kaupassa. Ja lisäksi toppahaalari saattaa olla aika kurainen (jos lapsi on ollut juuri pihalla) enkä satu pitämään kuraisista auton penkeistä!

Takki on paljon helpompi riisua ja myös siistimmän näköinen.

Vierailija
13/45 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme haalaria, 2 tarhassa (eli siellä on aina varahaalari, koska käytössä ei ole kurahousuja) ja yksi sitten kotona " varahaalarina" .

Takkeja käytämme melko paljon, kun liikumme paljon autolla (ovat helppo pukea ja riisua (varsinkin autossa matkan ajaksi). Varmaan pärjättäisiin yhdellä takilla, mutta onhan se kiva että takki ja kengät sointuvat vaatteiden väriin =)

Eli meillä on kyllä ihan silkkaa turhamaisuutta vaatteiden määrä (etenkin takkien).

Vierailija
14/45 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Ja itse kuulun tähän ryhmään. Rahaa menee lastenvaatteisiin ja kenkiin varmasti paljon keskivertoa enemmän, mutta tämä on harrastukseni ja uskallan sanoa, että olen ylpeä siitä, että lapseni on puettu kauniisti ja siististi. Ja se ei aina vaadi mielettömiä rahasummiakaan, jos viitseliäisyyttä ja halua löytyy.

Itse tosin olen mieltynyt ns. merkkivaatteisiin niin meillä aikuisilla kuin lapsillakin, ja niitä kun ei ihan ilmaiseksi saa - tosin jälleenmyyntiarvo on hyvä. En minäkään allekirjoita sitä, että lapsella tarvitsee olla järjetön määrä esim. juuri talvivaatteita - mutta suodaan se niille keille se mielihyvää tuottaa :). Meillä usein menty talvet kahdella haalarilla, toppatakilla ja ns. hienostelutakilla, kenkiä ollut 2-3. Tiedän hyvin, että vähemmälläkin pärjäisi, mutta kun ei ole pakko pärjätä, niin mielelläni näin teen.

Omaan käsitykseeni lasteni pukemisesta vaikuttaa varmasti paljon eteläisessä Euroopassa asutut vuodet, jossa oli äidin ylpeys kuinka nätisti puettuja omat lapset oli. Ja tuntui, että miehen pukeutuminen on kanssa vaimon työnnäyte.

Mutta kukin tyylillään - minä myönnän olevani turhamainen ;). Kerran täällä eletään!

Vierailija
15/45 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikomukseni oli oikeastaan ohittaa nämä määräkeskustelut, mutta jospa yhteen vastaisin :)

Itse haluan edellä olevan vastaajan tyyliin pukea kaikki lapseni nätisti. Mutta pyrkiessäni myös olemaan ekologisesti ja eettisesti ajatteleva äiti, yritän pysyä järkevissä määrissä (valitettavasti se usein onnistu).

6 vuoden ja kolmen lapsen kokemuksella olen huomannut, että ainakin meillä YKSI HYVÄ ULKOHAALARI riittää. Niin päiväkodissa kuin kotonakin hoidettujen lasten kohdalla (ainakin meillä riittänyt). Vuosia säilytimme vanhimmalla lapsella tutuilta käytettynä saatua ' varahaalaria' päiväkodissa, mutta sitä ei ole koskaan tarvittu!! Ja olen kuitenkin kieltänyt, ettei meidän lapsen pukua saa edes kuivattaa kuivauskaapissa! Eli meillä on yksi hyvä haalari ajanut täysin asiansa (ja siirtynyt sitten seuraavalle sisarukselle eli vain yksi haalari ostettu per ikäkausi).

Lisäksi meillä on kullekin lapselle yksi siisti takki sekä vaunuissa istuville myös siistit ' kyläilytoppahousut' , jälkimmäiset kuitenkin jääneet todella vähälle käytölle eli turhaa olleet nekin.

Summa summarum: mielestäni lapsi tarvitsee yhden hyvän haalarin sekä yhden siistin takin (mihin moni voi hyvällä syyllä todeta, että sekin on liikaa!)

Niin ja talvikenkiä meillä on kahdet: yhdet goretexit, joita käytetään lähestulkoon koko talvi täällä loskaisessa Etelä-Suomessa. Lisäksi on yhdet nauhalliset turkisvuoriset nahkakengät pakkasia varten ja ne ajavat myös kyläilykenkien aseman.

Vierailija
16/45 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä varahaalarit sen takia koska välillä on Ticketin/Reimatecin haalari " hörpännyt" vettä lahkeensuusta ja ei välttämättä ehdi kuivua ennen seuraavaa ulkoilua (varsinkin kun pk:mme on " liikuntapainotteinen" eli ulkoilevat todella paljon) ja nyt kun tyttömme alkaa pikkuhiljaa opettelemaan " kuivaksi" niin vahinkoja voi silti sattua (ja varmasti sattuukin), joten ei ole kiva ulkoilla haalarissa jossa kuivuneet pissat =(

Ja toisaan meillä on ollut pelkkiä " laatuhaalareita" Ticket ja Reimatec mutta Etelä Suomen loskakeleissä hyvätkin haalarit kastuvat välillä enemmän tai vähemmän.

Vierailija
17/45 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen aina kummastellut/miettinyt näitä jotka ostavat monet erilaiset toppavaatteet sekä kengät lapsilleen.. Meillä poika 6v ja tyttö 1v10kk ja tähän asti ollaan oltu myös ihan minimimäärällä vaatetta ja kenkiäkin on ollut vain yhdet joka talvelle. Ensi talveksi pojalle olen nyt ostanut kaksiosaisen toppapuvun eskariin (viime talvena jo alesta) ja kotipuvuksi on vielä entinen lassie haalari, yhdet kengät on varattu.. meillä ne laitetaan uunin päälle kuivumaan jos kostuvat ja kuivuvat siinä nopsasti. Talvipipoa en ole vielä ostanut, mutta yksi riittänee... samoin paksuja rukkasia on yhdet paremmat ja yhdet huonommat, + uusi kauluri.

Tytölle on toppahaalari sekä yhdet kuomat. Pipoja on nyt kertynyt useampi kun sai mummolta ja kummilta myös yhdet.. =) Yhdet kosteussuojahanskat meinasin ostaa ja näillä varmaan pärjätäänkin. Viime talviset kypärämyssyt mahtuvat vielä.. Tytölle innostuin ostamaan huutiksesta nyt myös irtotakin, saa nähdä tosiaan tuleeko sitä miten paljon pidettyä...epäilen vähän ettei paljoa mutta en voinut vastustaa tällä kertaa kiusausta. =D

Niin ja meillä yleensä ostetaan ihan " tavis" merkkejä, ei mitään kalliita...koskaan en ole raaskinut ostaa mitään reimateciä, enkä oikeastaan katso sellaista tarpeelliseksikaan meillä... vanhat konstit toimivat hyvin eli siis kuivaaminen uunin päällä! =)

Vierailija
18/45 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmä tiedä, pitäisikö mennä ihan minimillä vain periaatteen vuoksi, jos ei muuten ole pakko?

Talvi on kuitenkin pitkä ja sää vaihtelee täällä Etelä-Suomessakin +5:sta -25:n, niin on kiva, että lapsillakin on sopivaa ulkovaatetusta ja kenkää kaikille keleille, kun kuitenkin säästä riippumatta haluavat ulos. Siksi meillä on goretexkenkää, nahkakenkää ja pakkaskenkää ja takkejakin on duffeleista untuvatakkeihin, toppahousut, jne.

Vierailija
19/45 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tapana ostaa LIIKAA, mutta lasten vaatteet

ovat harrastukseni ja varsinkin kun HALVALLA saa :D

Meillä on lapsille jotka ovat kotihoidossa tällä hetkellä

- kahdet haalarit

- takkeja

- housuja

- kenkiä

Vaihtelen lasten vaatteita usein, säilyvät hyvinä, ulkoilemme

paljon joten ainakin kahdet vaatteet päivässä menee.

En pidä siitä että vaatteet ovat likaisia, joten meillä pestään

helposti :D Kuluvat varmaan sitten enempi mutta minkäs itselle

teen kun LIKAISET vaatteet kammoksuttaa.

Likaisia vaatteita onkin sitten vaikea saada enää puhtaaksi

kun hetken ovat saanneet pinttyä.

Kahdet kengät on minimi meillä, kengät kostuvat helposti

myös sisältä mm.hikoilevat. Toisaalta suositellaan että

jalassa ei olisi aina samat kengät :D

Olen myös myynnyt kun itse kyllästyn ja hyväkuntoisesta

vaatteesta saa kelpo hinnan.

Jokainen tekee kuten haluaa. Itse tunnustaudun ryhmään

joka tykkää että LAPSET ON PUETTU NÄTISTI :D Viellä

pahemmaksi menee koska tykkään että joka asuun

on sitten sopivat käsineet, hatut ja kengät.... HEH....

Suosin kyllä samaa värimaailmaa eli ToppaHaalarit, ToppaTakit

sekä ToppaHousut ovat väriensä puolesta yhteen sopivia.

Kauheaa tuhlausta mutta jotain " tekemistä" saa kotiäidilläkin

olla muutakin kuin KOTI TÖITÄ ;D

Vierailija
20/45 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle ole kun taalla Belgiassa sita ei vaan tarvitse. Ulkoiluun on 2-osainen toppapuku ja toppatakki johon olen ostanut kahdet ohuehkot vyotarotoppikset. Leikki-kouluun ja kaupungille on pari takkia. Meilla on siis niin pain, etta noita takkeja esim. farkkujen kanssa tarvii paivittain kouluun.

Jos Suomessa asuisimme hankkisin pojalle varmaankin haalarin, 2-osaisen puvun kaksilla housuilla, untuvatakin ja ohuet vyotarotoppahousut. Kaikkiin tietenkin asusteet.

Kenkia mielestani tarvitsee ehdottomasti ainakin kahdet. On jalallekkin mukavampi saada vaihtelua.

Ostan useampia takkeja ja housuja oikeastaan kolmesta syysta:

- Voidakseni pukea pojan lampotilan mukaan (inhoan kerrospukeutumista)

- Talvi on pitka ja vaihtelu virkistaa ja ilostuttaa

- Inhoan likaa vatteissa, joten pesen aika ahkeraan talvivaatteitakin

Paahineita on mielestani oltava myos saan mukaan ohuempaa ja paksumpaa ja meidan poika ainakin on kova hikoilemaan paasta ja pipot alkaa haisemaan jollei niita pese saannollisesti.