Vanhemmat jotka ryyppäävät juhannuksena
Mitä mieltä olette vanhemmista jotka vievät lapset juhannuksena hoitoon ja menevät itse ryyppäämään? Mitä itse teet?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:42"]
Minusta taas juhannus on juhla jolloin luodaan perheen traditioita ja se vietetään yhdessä. Mutta en mitenkään väitä, että tämä minulle tärkeä asia olisi ainut oikea tapa.
[/quote]
Itselleni taasen juhannus on vähän sellainen hällä väliä pyhä. Joulu on tärkeämpi ja siitä haluan ne omat traditiot perheelle.
Tänä vuonna lapset menevät miehen siskon luokse, ihan omasta halustaan. Minä ja mies painellaan mökille kalastamaan ja kait siinä jokunen olutkin tulee otettua. Aika harvoin meillä lapset muutenkaan missään yökylässä ovat joten tuskin tästä nyt mitään kauheita traumoja tulee (vrt. taas äiti ja isä tyrkkäämässä lapsia hoitoon).
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:32"]
Saunakaljaa otetaan meillä lastenkin kanssa. Luultavasti isäntä ottaa 1-6 ja minä 0-1. Näin se on ollut ja tulee olemaan, lasten kanssa saunotaan ja katsotaan kokkoa. Meillä alkoholi ei ole tabu. En vie ikinä lapsia hoitoon juhlapyhien takia, meillä on alkoholin käyttö hallinnassa. Ihmettelen jos jollain perheellisellä on pakottava tarve olla ympäripäissään juhannuksena, miksi on pitänyt niitä lapsia hankkia jos niiden kanssa elämiseen ei pysty sopeutumaan?
[/quote]
No kuule, voi olla ihan sattumaa että vanhemmat juuri juhannuksena ottavat kuppia kahdestaan tai muiden aikuisten kanssa.
Emme mekään kalenteria tuijottele vaan fiiliksen mukaan mennään. Tänä vuonna osuu nyt sitten juhannukseen minun ja miehen "lapsivapaat" kun isovanhemmat haluavat ottaa lapset yökylään.
Aikamoisia päätelmiä kyllä teette vain sen perusteella, että vanhemmat juuri juhannuksena ovat ilman lapsia liikenteessä.
[/quote]
Tässä ehkä enemmän ihmeteltiin sitä että jos jollain on PAKOTTAVA TARVE OLLA YMPÄRIPÄISSÄÄN. Lastenkin kanssa voi ottaa alkoholia jos sitä osaa ottaa sivistyneesti. Jännä että on vanhempia jotka tarvitsevat tällaisia ryyppyvapaita. Aloituksessahan puhutaan juurikin ryyppäämisestä, ei vanhempien yhteisestä ajasta. Meilläkin juodaan saunakaljoja ja ruokajuomia lasten kanssa ja vaikka olisi kaveriporukkaakin mukana niin kyllä siellä kaikilla pitää olla kontrolli juomisessa. Ryyppyvapaata tarvitsevat vahemmat voisivat miettiä sitä lasten tekemistä pari kertaa...
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:42"]
Minusta taas juhannus on juhla jolloin luodaan perheen traditioita ja se vietetään yhdessä. Mutta en mitenkään väitä, että tämä minulle tärkeä asia olisi ainut oikea tapa.
[/quote]
Itselleni taasen juhannus on vähän sellainen hällä väliä pyhä. Joulu on tärkeämpi ja siitä haluan ne omat traditiot perheelle.
Tänä vuonna lapset menevät miehen siskon luokse, ihan omasta halustaan. Minä ja mies painellaan mökille kalastamaan ja kait siinä jokunen olutkin tulee otettua. Aika harvoin meillä lapset muutenkaan missään yökylässä ovat joten tuskin tästä nyt mitään kauheita traumoja tulee (vrt. taas äiti ja isä tyrkkäämässä lapsia hoitoon).
[/quote] varmaan johtuu minulla siitä, että lapsuuteni juhannusperinteistä on rakkaat muistot ja ne haluan siirtää.
Paljon tärkeämpää kuin aikuisten juominen on se, että lapset n. 13-vuotiaasta ylöspäin ottavat juhannuksen kaameat kännit. Se niiden elämän kohokohta kun pääseävät kavereiden kanssa jonnekin juhlimaan sekä saavat hankittua alkoholia yli tarpeellisen määrän jotta tulee aivan varmasti kunnon känni. Siitä on sitten koulussa kertomista.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:32"]
Saunakaljaa otetaan meillä lastenkin kanssa. Luultavasti isäntä ottaa 1-6 ja minä 0-1. Näin se on ollut ja tulee olemaan, lasten kanssa saunotaan ja katsotaan kokkoa. Meillä alkoholi ei ole tabu. En vie ikinä lapsia hoitoon juhlapyhien takia, meillä on alkoholin käyttö hallinnassa. Ihmettelen jos jollain perheellisellä on pakottava tarve olla ympäripäissään juhannuksena, miksi on pitänyt niitä lapsia hankkia jos niiden kanssa elämiseen ei pysty sopeutumaan?
[/quote]
Tämä on juuri se asenne mitä en kykene ymmärtämään. Ihmisen elämään mahtuu monia juhlapäiviä, keneltä se on pois ettei niistä jokaista vietä samalla tavalla? Kärsivätkö lapset jotenkin siitä, että he viettävät joskus juhannusaaton esimerkiksi isovanhempiensa kanssa, ilman omia vanhempiaan? Tai miten helkutissa voidaan päätellä etteivät vanhemmat sopeudu lasten kanssa elämiseen jos he haluavat joskus viettää aikaa ilman lapsiaan?
8
[/quote]
Niin, tässähän ei puhuta vanhempien omasta ajasta vaan ryyppäämisestä. Oletko 8 joku alkoholisti kun pitää päästä vetämään kunnon juhannuskaatokänni?? Vanhemmathan voivat ottaa lapsista vapaata vaikkapa juhannuksena tai ihan mikä vaan viikonloppu tms. mutta jos se kulutetaan siihen että ollaan perskännissä niin onko se ihan tervettä...?
Me mennään tytön kanssa (olen yh) vanhemmilleni saunomaan ja syömään. Jäämme yöksi joten kun tyttö käy nukkumaan niin voi sen muutaman lasillisen ottaa. Kuitenkin niin etten ole humalassa. Saatan silloin tällöin istua kavereiden kanssa iltaa kotona kun lapsi nukkuu mutta en koskaan ole humalassa jos lapsi on kotona. Lapsi saattaa milloin tahansa herätä tai saattaa vaikka syttyä tulipalo ja silloin minun on voitava huolehtia lapsesta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:32"] Saunakaljaa otetaan meillä lastenkin kanssa. Luultavasti isäntä ottaa 1-6 ja minä 0-1. Näin se on ollut ja tulee olemaan, lasten kanssa saunotaan ja katsotaan kokkoa. Meillä alkoholi ei ole tabu. En vie ikinä lapsia hoitoon juhlapyhien takia, meillä on alkoholin käyttö hallinnassa. Ihmettelen jos jollain perheellisellä on pakottava tarve olla ympäripäissään juhannuksena, miksi on pitänyt niitä lapsia hankkia jos niiden kanssa elämiseen ei pysty sopeutumaan? [/quote] Tämä on juuri se asenne mitä en kykene ymmärtämään. Ihmisen elämään mahtuu monia juhlapäiviä, keneltä se on pois ettei niistä jokaista vietä samalla tavalla? Kärsivätkö lapset jotenkin siitä, että he viettävät joskus juhannusaaton esimerkiksi isovanhempiensa kanssa, ilman omia vanhempiaan? Tai miten helkutissa voidaan päätellä etteivät vanhemmat sopeudu lasten kanssa elämiseen jos he haluavat joskus viettää aikaa ilman lapsiaan? 8 [/quote] Niin, tässähän ei puhuta vanhempien omasta ajasta vaan ryyppäämisestä. Oletko 8 joku alkoholisti kun pitää päästä vetämään kunnon juhannuskaatokänni?? Vanhemmathan voivat ottaa lapsista vapaata vaikkapa juhannuksena tai ihan mikä vaan viikonloppu tms. mutta jos se kulutetaan siihen että ollaan perskännissä niin onko se ihan tervettä...?
[/quote]
Kas kun sitä omaa aikaa voi olla myös juhlat kavereiden kanssa. Ja niiden sivistyneiden parin lasillisen ja perskännin välille mahtuu sellainen iloinen hiprakka, mistä myönnän nauttivani mutta en halua lasten nähden olla siinä kunnossa. Enkä halua tehdä itseäni niin korvaamattomaksi, etteivät lapset viihtyisi muiden kuin äidin ja isä kanssa. Viime juhannuksena meillä kaikilla oli hauskaa, sekä minulla ja miehellä kavereiden kanssa, että lapsilla mummun ja vaarin kanssa. Tekeekö se minusta alkoholistin?
8
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:27"]Paras olisi osata ottaa sen verran järkevästi, että voi tehdä sen lasten ollessa paikalla.
En tunne ketään joka olisi traumatisoitunut vanhempien kohtuukäytöstä.
[/quote]
Ei ole kohtuukäyttöä, se on urbaanilegenda. On vain absolutismi tai alkoholismi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:27"]Paras olisi osata ottaa sen verran järkevästi, että voi tehdä sen lasten ollessa paikalla.
[/quote]
Ei ole kohtuukäyttöä, se on urbaanilegenda. On vain absolutismi tai alkoholismi.
[/quote]ja tämä oli ironiaa?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:27"]Paras olisi osata ottaa sen verran järkevästi, että voi tehdä sen lasten ollessa paikalla.
[/quote]
[/quote]ja tämä oli ironiaa?
[/quote]
Tämä oli johtopäätös miljoonista tämän palstan alkoholia koskevista ketjuista. Toki ironiseen sävyyn.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:27"]Paras olisi osata ottaa sen verran järkevästi, että voi tehdä sen lasten ollessa paikalla. En tunne ketään joka olisi traumatisoitunut vanhempien kohtuukäytöstä. [/quote] Ei ole kohtuukäyttöä, se on urbaanilegenda. On vain absolutismi tai alkoholismi. [/quote]ja tämä oli ironiaa?
[/quote]
No mitäs muutakaan tuo nyt voisi olla.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:32"] Saunakaljaa otetaan meillä lastenkin kanssa. Luultavasti isäntä ottaa 1-6 ja minä 0-1. Näin se on ollut ja tulee olemaan, lasten kanssa saunotaan ja katsotaan kokkoa. Meillä alkoholi ei ole tabu. En vie ikinä lapsia hoitoon juhlapyhien takia, meillä on alkoholin käyttö hallinnassa. Ihmettelen jos jollain perheellisellä on pakottava tarve olla ympäripäissään juhannuksena, miksi on pitänyt niitä lapsia hankkia jos niiden kanssa elämiseen ei pysty sopeutumaan? [/quote] No kuule, voi olla ihan sattumaa että vanhemmat juuri juhannuksena ottavat kuppia kahdestaan tai muiden aikuisten kanssa. Emme mekään kalenteria tuijottele vaan fiiliksen mukaan mennään. Tänä vuonna osuu nyt sitten juhannukseen minun ja miehen "lapsivapaat" kun isovanhemmat haluavat ottaa lapset yökylään. Aikamoisia päätelmiä kyllä teette vain sen perusteella, että vanhemmat juuri juhannuksena ovat ilman lapsia liikenteessä. [/quote] Tässä ehkä enemmän ihmeteltiin sitä että jos jollain on PAKOTTAVA TARVE OLLA YMPÄRIPÄISSÄÄN. Lastenkin kanssa voi ottaa alkoholia jos sitä osaa ottaa sivistyneesti. Jännä että on vanhempia jotka tarvitsevat tällaisia ryyppyvapaita. Aloituksessahan puhutaan juurikin ryyppäämisestä, ei vanhempien yhteisestä ajasta. Meilläkin juodaan saunakaljoja ja ruokajuomia lasten kanssa ja vaikka olisi kaveriporukkaakin mukana niin kyllä siellä kaikilla pitää olla kontrolli juomisessa. Ryyppyvapaata tarvitsevat vahemmat voisivat miettiä sitä lasten tekemistä pari kertaa...
[/quote]
Ehkä niiden, joiden on pakko päästä tyyliin kerran kuukaudessa tai useammin ryypylle. En näe mitään ongelmaa siinä, että vanhemmat haluavat tyyliin kerran tai kaksi vuodessa kännit. Joko kahdestaan tai aikuisporukassa. Se ei kyllä alkoholistia tee ja jäähän siinä vuodessa aika monta viikonloppua lasten kanssa vietettäväksi.
Ei kai se haittaa, jos lapset ei ole mukana ryyppäjäisissä. Tiedän niitäkin, ketkä ryyppää oli lapset paikalla tai ei. Pienempi paha se on laittaa ne hoitoon. Mutta parempi tietty ryypätä joskus muulloin kuin juhlapäivinä ja viettää juhlat perheen kanssa.
Kyllä mä ainaki veisin lapset mummolaan ja olisin hirveessä kännissä jos en olis raskaana :D
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:32"]
[/quote]
Tämä on juuri se asenne mitä en kykene ymmärtämään. Ihmisen elämään mahtuu monia juhlapäiviä, keneltä se on pois ettei niistä jokaista vietä samalla tavalla? Kärsivätkö lapset jotenkin siitä, että he viettävät joskus juhannusaaton esimerkiksi isovanhempiensa kanssa, ilman omia vanhempiaan? Tai miten helkutissa voidaan päätellä etteivät vanhemmat sopeudu lasten kanssa elämiseen jos he haluavat joskus viettää aikaa ilman lapsiaan?
8
[/quote]
Niin, tässähän ei puhuta vanhempien omasta ajasta vaan ryyppäämisestä. Oletko 8 joku alkoholisti kun pitää päästä vetämään kunnon juhannuskaatokänni?? Vanhemmathan voivat ottaa lapsista vapaata vaikkapa juhannuksena tai ihan mikä vaan viikonloppu tms. mutta jos se kulutetaan siihen että ollaan perskännissä niin onko se ihan tervettä...?
[/quote]
Minäkin olen varmaan sun mielestä alkoholisti kun kerran tai kaksi vuodessa vedän kännit. Hohhoijaa. Ohis
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:32"]
[/quote]
8