Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että teini nukkuu puoleen päivään ja

Vierailija
15.06.2015 |

sen jälkeen makaa loppupäivän sängyssä? Syömässä kävi välillä ja telkkaria katsoi tunnin-pari, mutta muuta ei ole tänään tehnyt.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:21"]

On normaalia. Eikä tuollainen teinielämä kestä kauaa. Lapsena herätään 5-7 aamulla, koulu-ikäiset arkisin n. Klo. 7. ja jos saadaan kesätöitä, niin vielä aikaisemmin ja koulujen jälkeen herätään töihin. Mä annan ihan hyvällä omatunnolla mun teinien nukkua, jos haluavat.

[/quote]

Ei mun lapsi kylläkään koskaan alle kouluikäisenä herännyt noin aikaisin. Suurinpiirtein 8.30-10 aikaan. Noh, me olemmekin iltavirkkuja ja aamuntorkkuja.

Aloitukseen... Aivan normaalia käytöstä. Mun teini saattaa nukkua jopa iltapäivään, enkä ole yhtään huolissani. Siinähän kukkuu ja nukkuu. Kasvava nuori tarvitsee lepoa ja omaa tilaa. Onneksi sentäs omani käy välillä tapaamassa kavereita ja jos hyvä ilma, niin mm. potkimassa palloa. Sitten, jos ei viikkoon ilmesty luolastaan, muuten kuin vessaan, niin voi alkaa olla huolissaan.
[/quote]

Tämä yksilö ei käy edes kavereita tapaamassa, eikä kuulemma kännykänkään kautta juttele heille.

-ap

Vierailija
22/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 20:40"]Jos jatkuu viikosta toiseen niin kyllä huolestuisin - erityisesti jos tosiaankin vaan _makaa sängyssään_, eikä tee muuta [/quote] Kyllä hän siis lukee kirjaa, on kännykällä ja piirtää, ettei ihan reporankana makaa. -ap

[/quote]

Ihan normaalilta kuulostaa. Anna olla rauhassa lomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia!!! Teini tarvitsee unta, kyllä, mutta sillä ei voi perustella yökausien kukkumista ja iltapäivään nukkumista. Normaalista päivärytmistä poikkeaminen ei ole mitenkään suositeltabaa ja se vieroittaa normaalielämästä. Parhaassa tapauksessa tuloksena on teini, joka ei kykene työelämään  tai opiskeluun koska "ei jaksa".

Se, mitä teinin aivot eniten tarvitsisivat, on iltayön (kl. 22-23 lähtien) uni. Nyt vanhemmuutta peliin ja teini ylös sängystä viimeistään ysiltä.

Vierailija
24/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Sitä paitsi teini-iässä kehon vuorokausirytmi muuttuu ihan luonnollisesti hormoonitoiminnan takia. Tämän takia teinit kukkuu yömyöhään ja nukkuvat sitten puoleen päivään tai jopa iltapäivään saakka. Tuon ikäiset myös tarvitsevat paljon unta.

Vierailija
25/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Eikä johda syrjäytymiseen. Kaksi teinipoikaani nukkuivat vkl aina yli puoleen päivään ja kesälomalla myös. Molemmat lukiosta ulos useamman laudaturin paperein. Ei se nukkuminen mitään huonoa tulevaisuutta ennusta. Älä vaan herätä yhdeksältä!

Vierailija
26/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mietipä itse teineistä kuultuja juttuja; kuinka moni herää pirteänä ja iloisena seiskalta päivän hommiin? Tai kuinka moni valvoo yöt ja nukkuu päivät.

Se on teinien homma kukkua öisin ja nukkua päivisin..Omani nukkuu puoleenpäivään vaikka lähtisikin nukkumaan jo ennen puolta yötä.

Tässä maailmassa ehtii heräämään aikaisin ja katsomaan kelloa ihan tarpeeksi myöhemminkin. Normaalisti kasvatettu lapsi ei mene pilalle teininä valvoessaan ja nukkuessaan miten sattuu..=)