Vaihdatko kuukautissiteen/-tampponin lapsen nähden?
Itse haluan hoitaa nämä puuhat rauhassa mutta joskus olen unohtanut lukita vessan oven ja tietysti lapset 4v tai 6v ryntää sinne. pitäisikö vaan jatkaa puuhaa ja antaa lasten ihmetellä äidin touhuja?
Kommentit (25)
Vierailija:
Riittää, kun toisista asioista PUHUTAAN! Ja pienten lasten ei todellakaan tarvitse moisista asioista mitään tietää.
Kyllä sen oven voi siksi aikaa kiinni laittaa.
odottaa sen aikaa ulkopuolella. Opetetaanhan lapsille monia muitakin asioita ja tämä on yksi muiden joukossa - vessassa annetaan toiselle hetki yksityistä aikaa.
Tyttö himppusen alle 3v. On joskus nähnyt verisen siteenkin ja sanonut että äitillä kakkaa vaipassa ja olen korjannut että se on verta. Selittänyt että kun äitin masusta on tullut vauva (meillä on vastasyntynyt) niin äidillä tulee verta, mutta äidillä ei ole mitään hätää. Ja asia on ollut ok.
Joskus kysyy saako laittaa vaipan itselleen ja olen kertonut että sitten kun kasvaa äitin kokoiseksi niin sitten.
Pyyhin myös takamukseni sillon kun lapsi on vessassa. Ei ole tapana tutkia taikka haistella paperia pyyhkimisen jälkeen.
satuttaa itsensä. On nimittäin todella vilkas ja ketterä. Eikä lapsi katsele mitä äiti pöntöllä tekee, vaan hän touhuaa omiaan. Käyn aina kauppakeskuksissakin vessassa vauva rintarepussa. Mitäpä muutakaan voisi tehdä, jos täytyy käydä? Jättää lapsi kaupan lattialle oven ulkopuolelle odottamaan?
Riittää, kun toisista asioista PUHUTAAN! Ja pienten lasten ei todellakaan tarvitse moisista asioista mitään tietää.
Kyllä sen oven voi siksi aikaa kiinni laittaa.