Mikni mun koirani rakastaa "kaikkia ihmisiä" ylitsevuotavasti?
Vähän rasittavaa, kun koiralla on selkeä päämäärä saada kaikki ihmiset tykkäämään itsestään, rapsuttelemaan ja pitämään sylissä. Jos läsnä on viesas, joka ei koirista pidä, hänet otetaan erityisen käännyttämisen kohteeksi. Ei mitään estoja, tungetaan syliin, tungetaan sohvan selkänojan ja niskan väliin retkottamaan, nuollaan siitä päälakea ym ym. Ja kadulla, siis jopa keskustassa, yrittää huomioida kaikki ihmiset ja jos niillä on kauppakassi, katsoa sinne sitään. Juri kukaan ei pääse huomiotta ohitse.
En enää jaksa huomioida, kun tuntuu että huomiokin on koirasta miellyttävää. Kiskon vaan hihnasta eteenpäin. Koira on working-linjan jackrussell eli se jaksaa ihan loputtomiin noita temppujaan.
Kommentit (22)
Meillä oli ensin iso musta belggari. Harvemmin kukaan halusi silittää, vaikka koira rakastaa ihmisiä. Mutta se on koulutettu, ei ryntää kenenkään päälle hellyydenkipeänä.
Sitten se sai kaverikseen pikkuisen valkoisen terrierin. Nyt harva se päivä halutaan silittää, aikuiset ja lapset. Luvan saatuaan kaikki silittävät tätä isoa mustaa mörköä!
Ilmeisesti belggari näyttää nyt kiltimmältä, kun sillä on pikkuinen ystävä vieressä. :)
Mulla on just päinvastainen koira, ei tykkää kenestäkään, ei osoita mitään kiinnostusta ihmisiin ulkona, paitsi jos joku tunkee lähelle niin murisee. Minua se pitää Jumalana ja rakastaa sille tuttuja ihmisiä. Mutta eipä oikein kukaan tule kyselemään, saako silittää. Saksanpaimenkoira :D