Mäkkäriruoat luottokortilla!
ei hyvää päivää! Noin kolmekymppinen mies oli pienen lapsen kanssa mäkkärillä. Ensimmäisessä luottokortissa ei riittänyt kate, niin vaihtoi toiseen. Siis safkatkin jo pitää maksaa luotolla, sit esitetään jotain euroopan omistajaa. Huh huh!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:07"]
Siis ap syö mäkissä? Taitaa olla läski valas.
[/quote]Oma veikkaukseni, että ap on töissä siellä...
En voi asioida mäkkärissä koska gluteeni :(
Ootko varma, että maksoi luotolla? Kyllä mullakin on joskus, harvoin tosin, pitänyt vaihtaa korttia, kun käyttötili on vähissä Toisessa kortissa on luotto, toisessa ei. Ei vaan aina muista kaikki ajastettuja laskuja ja käyttötilikortissani on päivittäinen käyttöraja. Toinen taas on hätävaratili eri pankissa, jos toinen ei toimi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:06"]
minä siirrän usein säästötilille palkasta suuren osan. Joskus ennen tilipäivää saattaa olla tilanne et tili tyhjä vaikka säästössä 15000e. tälle tilille ei korttia ole. joten joskus harvoin voin joutua ostamaan luotolla jos en ole hoksannut ettei tilillä rajaa. usein kyllä maksan vain käteisellä.
[/quote]
minulla ihan sama metodi. Siirrän säästöön tietoisesti reippaasti enemmän kuin mitä ehkä vaivattomasti kykenen säästämään ja muutamia kertoja vuodessa sitten joudunkin käyttämään luottokorttia. Kokonaisuutena kuitenkin hyvä tapa -selkeästi säästö syntyy näin enemmän. Vaikuttaa siihen miten päästän rahaa virtaamaan kun tiedän pankkitilillä olevan vähemmän.
Juu mullakin joskus ulkomaanreissussa baarissa baarimikko totes että your card is empty ja mä ihan whaat, sit tajusin, että se velotti automaattisesti creditin puolelta ja se oli tosiaan tapissa debitin puolella oli varaa, joo sain sit maksettua juomani
Eikös luottokortilla maksaminen ole oikeastaan turvallisempaa.
Buahaha. Olet vaan kade kun et saa luottokorttia. Monet ostavat kaiken luotolla ja sitten on helppoa maksaa laskut ja katsoa samalla kulutusta. Nimenomaan monet hyvätuloiset tekevät noin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:34"]
Eikös luottokortilla maksaminen ole oikeastaan turvallisempaa.
[/quote]
Juuri näin. Siksi kaikki minkä voi, varsinkin isommat ostokset, kannattaa aina ostaa luotolla vaikka ei luottoa tarvisikaan eli maksaa kaiken kuun lopussa pois.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:06"]minä siirrän usein säästötilille palkasta suuren osan. Joskus ennen tilipäivää saattaa olla tilanne et tili tyhjä vaikka säästössä 15000e. tälle tilille ei korttia ole. joten joskus harvoin voin joutua ostamaan luotolla jos en ole hoksannut ettei tilillä rajaa. usein kyllä maksan vain käteisellä.
[/quote]
Sama homma, käyttörahat voi olla laskujen ym. Takia loppu vaikka säästössä on rahaa.
Voisi käydä minulle. Pistän siivun joka palkasta säästötilille tai luottotilille, ja joskus arvioin väärin mikä summa riittää loppukuuksi. Sitten maksan luottokortilla loput menot ja maksan luottokorttivelat heti seuraavasta palkasta.
Itse olen yrittäjä ja maksan kaikki ostokseni visalla näin kirjanpitäjä minua neuvo sitten se visalasku maksetaan firman tililtä kerran kuukaudessa ja kirjanpitäjä merkitsee sen yksityisotoksi/palkaksi.
Fyrkkamies ei tarvii luottokortteja.
t:massipäällikkö
Herrajumala mikä typerys ap! :-DDD
Etkö tosiaan tiennyt, että rahaa voi käyttää aikaslailla monella eri tavalla kuin miten sinä sen teet :-DDD
Miten tässä maassa voi olla näitä idiootteja näin paljon, jatkuvasti tällaisia aivottomia aloituksia?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:16"]
En voi asioida mäkkärissä koska gluteeni :(
[/quote]
Mitä helkkaria tällainen lause tarkoittaa?
Mä maksan aina luotolla ja mulla on säästössä pari miljoonaa. Käykö kateeks, hää?
Täällä voi nyt esittää mitä vaan...
Oikeesti maksan aina pankkikortilla ja säästössä on ehkä 200 euroa...jee!!!
On täällä äveriästä väkeä. Kaikilla luottokortit käytössä ja rutkasti säästöjä. Sitten voinkin kertoa, että maksoin viimeksi mäkkärissä käteisellä ja halvimmat juustot, kun Visa Electron oli tapissa. Eikä ole säästöjä. Eikä luottokorttia.
So? Kyllä mullakin on toinen kortti usein tapissa, mutta silti pärjätään ja omaisuutta löytyy niin asuntoa, sijoituksia kuin säästötiliäkin.
Oikeasti joku kyylää kassalla millä toiset maksaa? Mäkin kassalla? :DD
Millä tavalla esitetään euroopan omistajaa? Oletko katkera kun et itse saa luottokorttia? Huolehdi sinä vain omista raha-asioistasi. Ei ole mitenkään tavatonta että joskus on luottokortti tapissa. Ei silläkään isukilla korttia enää olisi jos olisi sössinyt raha-asiansa täydellisesti. Pankki ottaa kortin pois jos lyhennyksiä ei hoideta.
Meillä on ainakin miehenkanssa yhteinen tili, mistä ostetaan lähinnä ruuat ym. Sinne siirretään aina kun on lähes tyhjä. Joskus kate ei riitä (ei olla muistettu siirtää rahoja) jolloin joudun vaihtamaan toiseen korttiin.. Pärjätään taloudellisesti vallan mainiosti, siitä ei ole kyse. Ystävä pariskunta taas ostaa aina luotolla ja kuun lopussa laittavat luottokorttilaskun puoliksi. Maksutapansa kullakin! Turhaa kauhistelet.