Miksi karjalanpaistilihoista ei tullut mureita?
175 C. Peitetty lihat vedellä. Kahden tunnin päästä kokeilin, ei ollut mureaa. Snellmanin karjalanpaistilihoja olivat, tuskin niissä vikaa. Mutta kun välistä saa niin mureanmehevää karjalanpaistia. Laittavatko jotkut myös sikaa mukaan?
Kommentit (65)
Osta ensi kerralla kunnon lihat. Esim lihatiskistä.
Nuo Snellmanit ja muut pakkaavat vakuumiin kaikki ne lihat, jotka ei muuten mene ja nimeävät ne karjalanpaistilihoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse syö karjalanpaistia mutta puolisolle teen ja hän tykkää ja on ilmeisesti mureaa. Lihat huoneenlämpöön puoli tuntia aikaisemmin, paisto kuumalla pannulla niin että pinta ruskistuu, sen jälkeen uuniin ja noin 170 C nelisen tuntia. Välillä lisään vettä ja loppuvaiheessa peitän foliolla.
Juuri näin. Lihat paistetaan pikaisesti hyvin kuumalla pannulla, että ruskistuu ja sitten vasta vuokaan. Olen suunnattomasti ihmetellyt ruoka-aiheisissa ketjuissa sitä, että lihat laitetaan suoraan vuokaan ja vettä päälle ja uuniin. Aiheen vierestä, mutta ei ole kauaa kun luin miten jotkut tekevät kalakeittoa. Kala keitetään vedessä ja vesi viemäriin jonka jälkeen maitoa kalan päälle. Siinä menivät kalan maut ja ravinteet sitten viemäriin. Kulinarismia parhaimmillaan?
Ohhoh. Toi kalakeitto kuulostaa jo kalakeiton raiskaukselta. Noin kait helponkin ruoan saa pilattua. Mut eikait siinä, jos ei tykkää kalan mausta. :)
Enpä ihmettelisi jos siihen kalasoppaan sitten vielä kehoitettaisiin laittamaan kalaliemikuutio 😂 t.ohis
Mä kyllä laitan kalaliemijauhetta arkiseen lohisoppaan, koska teen sen fileistä.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti uunissa 1 tunti ja uunin lämpötila 80 astetta. Hyvä karjalanpaisti tulee ja murea liha.
Höpöhöpö, ei riitä aika eikä lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Saahan ne lihat ruskistaa, jos haluaa, mutta silloin kyseessä ei ole karjalanpaisti vaan jokin muu sitä muistuttava pataruoka.
Oikeaoppista karjalanpaistia ei ole olemassakaan.
Karjalanpaisti uunissa 1 tunti ja uunin lämpötila 80 astetta. Hyvä karjalanpaisti tulee ja murea liha.