Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni elää täysin omaa elämää

Vierailija
06.02.2022 |

Nyt pysähdyin miettimään asioita tässä suhteessa niin kumppanina kuin ” tasavertaisena” vanhempana.
Mies tekee aina kuten häntä huvittaa, hän voi päättää pelaavansa illan ja olla osallistumatta lapsemme 2v iltatoimiin esim ja hän voi lähteä vklp reissuilleen vaan, että ilmoittaa asiasta ja minun on vain hyväksyttävä. Nyttenkin hän lähti yhden yön sovitulle reissulle, mutta ilmoittikin olevansa toisen yön ja sen piti vain sopia minulle.. eihän tämä näin voi mennä. Olen kotona kiinni aina lapsessa ja mieheni elää omaa elämää ja on isä vain silloinkun hän niin haluaa

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit tehdä samoin, riittää, että teet. Älä vetoa siihen, että lapsi jää hoidotta tms. Yksinkertaisesti poistu illaksi kotoa, kun mies jää pelaamaan. Jos jotain sattuu tai jos mitään ei tapahdu, lapsi ei saa ruokaa tms., niin se on miehen asia, ei sinun.

Vierailija
2/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit tehdä samoin, riittää, että teet. Älä vetoa siihen, että lapsi jää hoidotta tms. Yksinkertaisesti poistu illaksi kotoa, kun mies jää pelaamaan. Jos jotain sattuu tai jos mitään ei tapahdu, lapsi ei saa ruokaa tms., niin se on miehen asia, ei sinun.

Kehotat siis kostamaan miehen huonon käytöksen lapselle? Tosi fiksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsestäänselvyys

Vierailija
4/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yksi avaus aiheesta piisannut?

Vierailija
5/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucky bastard.

Vierailija
6/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama homma, mutta sillä erotuksella, että mies ei tee elämässään mitään muuta kuin töitä. Ja hänen työt menevät tietysti kaiken edelle: minun töiden, lapsen, minun, vapaa-ajan, kavereiden, .. kaiken.

Olen aika turta ja iloton.

Vierailija
7/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa - siis mies kostaa lapselle vaimonsa huonon käytöksen jäämällä kavereitten kanssa viettämään viikonloppua. Enpä ole koskaan osannut ajatella asiaa niin, että kaveriporukka ja harrastukset on kosto perheen pienimmille, mutta näköjään sitten ovat.

Vierailija
8/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Vierailija
9/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat lapsen nukkumaan ja lähdet ulos viettämään iltaa. Sinulla on oikeus.

Vierailija
10/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on sanonut, kun olette asiasta keskustelleet?

Vierailija
11/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa - siis mies kostaa lapselle vaimonsa huonon käytöksen jäämällä kavereitten kanssa viettämään viikonloppua. Enpä ole koskaan osannut ajatella asiaa niin, että kaveriporukka ja harrastukset on kosto perheen pienimmille, mutta näköjään sitten ovat.

Silloin jos se kavereiden kanssa hengaaminen tarkoittaa sitä että ei ole huolehtinut hoitajaa niille lapsille, niin kyllä.

Vierailija
12/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat lapsen nukkumaan ja lähdet ulos viettämään iltaa. Sinulla on oikeus.

Laitat lapsen nukkumaan? Petaat tämänkin miehelle valmiiksi?

Vierailija
13/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Meillä sama. Miehellä on kuulemma oikeus "omaan aikaan". Ei myöskään kuulemma kuulu minulle, mitä tekee omalla ajalla (käy vieraissa). Minkäs teet, kun olet kiinni imeväisessä ja miehen pienikin apu on tarpeen varsinkin näin talvella. En ihan tätä tilannut, kun halusin perheen tämän miehen kanssa

Vierailija
14/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lasta hyväksikäyttämällä kuvittelet hallitsevasi miestä toimimaan niin kuin sinä tahdot? Vaaditko myös että hän anoo sinulta lupia joka asiaan ja kai kuitenkin itse muistat tehdä mitä haluat kysymättä mieheltä?

Vierailija
15/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hän teki noin jo ennen lastakin, vai tuliko käytös puskista? En katselisi yhtään.

Vierailija
16/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan vielä vähän enemmän. Lapsiarki on alusta asti ollut epäreilu. Mies tekee tosi paljon töitä usein myös viikonloppuina ihan vain rahoittaakseen omat harrastukset ja menonsa. Minä hoidan lasta kotona ja opiskelen siinä sivussa. Minä hoidan lähes kaikki kotityöt ja mies ylistää itsensä taivaisiin kun auttaa kerran viikossa vaatteiden viikkaamisessa.. kun hän ei ole töissä hän usein lähtee harrastusten pariin viikonlopuksi ja minä sopeudun koska pakkohan minun on jäädä kotiin hoitamaan lasta, kun mies vain ilmoittaa lähtevänsä. Mies usein myös arkisin töiden jälkeen tekee omia asioitaan kuten näkee kavereita tai rassaa autoaan ja tulee kotiin kun lapsi onjo unessa. Olen niin kyllästynyt

Vierailija
17/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Meillä sama. Miehellä on kuulemma oikeus "omaan aikaan". Ei myöskään kuulemma kuulu minulle, mitä tekee omalla ajalla (käy vieraissa). Minkäs teet, kun olet kiinni imeväisessä ja miehen pienikin apu on tarpeen varsinkin näin talvella. En ihan tätä tilannut, kun halusin perheen tämän miehen kanssa

Sinä halusit perheen mutta kysymys kuuluukin halusiko mies vai teitkö sen päätöksen hänen puolesta?

Vierailija
18/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama homma, mutta sillä erotuksella, että mies ei tee elämässään mitään muuta kuin töitä. Ja hänen työt menevät tietysti kaiken edelle: minun töiden, lapsen, minun, vapaa-ajan, kavereiden, .. kaiken.

Olen aika turta ja iloton.

Mies tekee töitä elättääkseen perheen ja sinä kitiset minä minä minä asenteen kanssa kun asiat ei mene niin kuin sinä haluat

Vierailija
19/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli toki menevä ennen lastakin mutta rauhottui kun päätimme perheen perustaa, kuitenkin lapsen syntymän jälkeen tuntuu pakoilevan vastuuta. Olemme keskustelleet usein ja tämä yleensä päätyy riitelyyn sillä yhteistä säveltä emme löydä, kun minä kuulema ”rajoitan” häntä. Ei kyse ei ole siitä että minä rajoittaisin vaan yritän saada häntä hoitamaan oman vastuunsa lapsesta. Tiedän ja hyväksyn että omia menoja pitää olla, mutta ei niitä laiteta perheen edelle ja jätetä lasta ja puolisoa yksin kotiin toistuvasti ilman että asiasta sovitaan. Lapsesta saan vapaa-aikaa vain siten että lapsi on jollain sukulaisella hoidossa

Vierailija
20/41 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman tilan ottaminen voi tuntua kostolle ja rajojen vetäminen kiukuttelulle tai ilkeydelle, mutta se ei ole sitä. Valitettavasti moni on opetettu siihen, että heillä ei ole mitään väliä ja että vain muilla on oikeuksia. Silloin kun opettelee tekemään itselle ja muille selväksi, että minä olen myös tärkeä, niin alussa se tuntuu sille kuin tekisi väärin ja olisi ilkeä muille.