Mieheni elää täysin omaa elämää
Nyt pysähdyin miettimään asioita tässä suhteessa niin kumppanina kuin ” tasavertaisena” vanhempana.
Mies tekee aina kuten häntä huvittaa, hän voi päättää pelaavansa illan ja olla osallistumatta lapsemme 2v iltatoimiin esim ja hän voi lähteä vklp reissuilleen vaan, että ilmoittaa asiasta ja minun on vain hyväksyttävä. Nyttenkin hän lähti yhden yön sovitulle reissulle, mutta ilmoittikin olevansa toisen yön ja sen piti vain sopia minulle.. eihän tämä näin voi mennä. Olen kotona kiinni aina lapsessa ja mieheni elää omaa elämää ja on isä vain silloinkun hän niin haluaa
Kommentit (41)
Tämän takia syntyvyys laskee. Useimmat tietää arjen olevan tota.
Just tän takia naiset eroaa ja hakee viikko-viikko tai vkl-isä elämää. Enemmän omaa aikaa, vaikka se isä ois vaan 4 vuorokautta lapsen kans kuussa. Vapaus tehdä mitä haluaa ja hyvällä omatunnolla voi palkata arkena lastenvaht7a, kun eihän sitä kehtaa vahtia ottaa, jos isä istuu tallissa tai pelaa pleikkaria.
Tästä syystä lapset myös yleensä jää äidille erossa. Fakta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Meillä sama. Miehellä on kuulemma oikeus "omaan aikaan". Ei myöskään kuulemma kuulu minulle, mitä tekee omalla ajalla (käy vieraissa). Minkäs teet, kun olet kiinni imeväisessä ja miehen pienikin apu on tarpeen varsinkin näin talvella. En ihan tätä tilannut, kun halusin perheen tämän miehen kanssa
Sinä halusit perheen mutta kysymys kuuluukin halusiko mies vai teitkö sen päätöksen hänen puolesta?
Jos on nii vässykkä, ettei yhtä steriä saa tai kortsua osaa käyttää nii joutaaki kuolla sukupuuttoon.
Onnettomia vässyköitä, joille vaan syntyy lapsia ilman omaa tahtoa. Harmi, että nää kumia käyttämättömät juoppoaikuislapset sikiää kaikista eniten ja niitten vässykkä vaimot hyväksyy kaiken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit tehdä samoin, riittää, että teet. Älä vetoa siihen, että lapsi jää hoidotta tms. Yksinkertaisesti poistu illaksi kotoa, kun mies jää pelaamaan. Jos jotain sattuu tai jos mitään ei tapahdu, lapsi ei saa ruokaa tms., niin se on miehen asia, ei sinun.
Kehotat siis kostamaan miehen huonon käytöksen lapselle? Tosi fiksua.
Oman tilan ottaminen voi tuntua kostolle ja rajojen vetäminen kiukuttelulle tai ilkeydelle, mutta se ei ole sitä. Valitettavasti moni on opetettu siihen, että heillä ei ole mitään väliä ja että vain muilla on oikeuksia. Silloin kun opettelee tekemään itselle ja muille selväksi, että minä olen myös tärkeä, niin alussa se tuntuu sille kuin tekisi väärin ja olisi ilkeä muille.
Ei sitä omaa tilaa silti oteta niin että jättää lapsen tietoisesti ilman ruokaa. Tärkein oikeus on sen lapsen oikeus huolenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit tehdä samoin, riittää, että teet. Älä vetoa siihen, että lapsi jää hoidotta tms. Yksinkertaisesti poistu illaksi kotoa, kun mies jää pelaamaan. Jos jotain sattuu tai jos mitään ei tapahdu, lapsi ei saa ruokaa tms., niin se on miehen asia, ei sinun.
Oman tilan ottaminen voi tuntua kostolle ja rajojen vetäminen kiukuttelulle tai ilkeydelle, mutta se ei ole sitä. Valitettavasti moni on opetettu siihen, että heillä ei ole mitään väliä ja että vain muilla on oikeuksia. Silloin kun opettelee tekemään itselle ja muille selväksi, että minä olen myös tärkeä, niin alussa se tuntuu sille kuin tekisi väärin ja olisi ilkeä muille.
Ei sitä omaa tilaa silti oteta niin että jättää lapsen tietoisesti ilman ruokaa. Tärkein oikeus on sen lapsen oikeus huolenpitoon.
Jos lapsi on riskissä jäädä isänsä kanssa ilman perushoivaa niin silloin otetaan ero tuollaisesta miehestä. Psykopaattihan sellainen on joka ei avuttomasta huolehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen oikeudella huolenpitoon ei toki ole mitään tekemistä vanhempien hyvinvoinnin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eli lasta hyväksikäyttämällä kuvittelet hallitsevasi miestä toimimaan niin kuin sinä tahdot? Vaaditko myös että hän anoo sinulta lupia joka asiaan ja kai kuitenkin itse muistat tehdä mitä haluat kysymättä mieheltä?
Lapsettoman sinkkumiehen meoja ei kukaan rajoita eikä kysele niistä mitään. Jos haluaa elää poikamiehen elämää, täytyy pysyä poikamiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Laitat lapsen nukkumaan ja lähdet ulos viettämään iltaa. Sinulla on oikeus.
Vaikka on lapsi niin ei ole velvollisuutta huolehtia lapsesta? On vain oikeuksia, täh?
Minusta kuulostaa siltä että ap voisi kokeilla erilaista lähestymistapaa asiassa miehen kanssa. Mitä jos kysyisit siltä mieheltä rauhallisena hetkenä paljonko mies haluaisi omaa aikaa viikon aikana harrastuksiin, tietokonepeleihin ym. Jos mies rupeaa laskemaan niitä innoissaan niin autat ja muistutat että haluaako varata vielä lenkkeihin/tietsikkapeleihin ym aikaa.
Kun tuntimäärä on selvillä niin sanot että sinusta on reilua että mies saa omaa aikaa koska niinhän me kaikki sitä tarvimme. Nyt ruvetaan miettimään miten se järjestetään niin että meillä kummallakin on yhtäpaljon omaa aikaa. Eli jos mies haluaa vaikka 25 tuntia omaa aikaa niin milloin mies sitten hoitaa lasta vuorostaan 25 tuntia viikon aikana että sinäkin saat saman määrän omaa aikaa.
Jos mies selittää että ethän sinä tarvi omaa aikaa kun sinä olet kotona vaan etkä käy töissä niin voit ehdottaa että silloinhan miehenkin oma aika voi olla kotona lapsen hoitoa ja kotitöiden tekoa jos miehen mielestä ne kerta on omaa aikaa.
En tiedä saisitko tällaisella erilaisella tavalla miestä tajuamaan muidenkin näkökantaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lasta hyväksikäyttämällä kuvittelet hallitsevasi miestä toimimaan niin kuin sinä tahdot? Vaaditko myös että hän anoo sinulta lupia joka asiaan ja kai kuitenkin itse muistat tehdä mitä haluat kysymättä mieheltä?
Lapsettoman sinkkumiehen meoja ei kukaan rajoita eikä kysele niistä mitään. Jos haluaa elää poikamiehen elämää, täytyy pysyä poikamiehenä.
Plus käy vasektomiassa. Ilmainen vinkki jota saa levittää miesten ryhmissä. Serbiassa vasektomian saavat 18 vuotiaatkin. Vasektomia ei kuitenkaan suojaa sukupuolitaudeilta.
Niin minäkin eläisin jos muija on saanut mukulansa niin olkoot tyytyväinen hoivatessa sitä. En ymmärrä miksi miehenkin pitäisi siellä kotona kökkiä.
Aloittaja kirjoitti:
Avaan vielä vähän enemmän. Lapsiarki on alusta asti ollut epäreilu. Mies tekee tosi paljon töitä usein myös viikonloppuina ihan vain rahoittaakseen omat harrastukset ja menonsa. Minä hoidan lasta kotona ja opiskelen siinä sivussa. Minä hoidan lähes kaikki kotityöt ja mies ylistää itsensä taivaisiin kun auttaa kerran viikossa vaatteiden viikkaamisessa.. kun hän ei ole töissä hän usein lähtee harrastusten pariin viikonlopuksi ja minä sopeudun koska pakkohan minun on jäädä kotiin hoitamaan lasta, kun mies vain ilmoittaa lähtevänsä. Mies usein myös arkisin töiden jälkeen tekee omia asioitaan kuten näkee kavereita tai rassaa autoaan ja tulee kotiin kun lapsi onjo unessa. Olen niin kyllästynyt
Ja sinua estää eroamasta mikä?
Pääsisit paljon helpommalla ilman miestä. Kun onneksi on vasta yksi lapsi, ja olet vielä nuori. Löydät paremman miehen vuodessa. Jos odotat vielä vuosia, se on tämän ainoan, lyhyen, elämäsi heittämistä hukkaan.
Oletko kysynyt mieheltä kokeeko hän teidän perhearjen reiluksi? Veikkaan että vastaus olisi että kyllä paitsi sinä nalkutat liikaa.
Tuollaisen vastauksen jälkeen voisi sanoa että ymmärrän että sinä olet tyytyväinen kun minä hoidan lapsen noin x prosenttia ajasta, maksan kuluista y prosenttia ja teen kotityöt 95 prosenttisesti. Mutta minusta tämä ei tunnu reilulta eikä hyvältä. Jos mies perustelee että sinä vaan makaat lapsen kanssa kotona eikä se ole työtä niin ilmoita että sittenhän mies varmasti vaihtaa mielellään osia ensiviikonlopuksi ja jää kotiin makaamaan lapsen kanssa kun sinä käyt tekemässä omia juttujasi. Hienoa että mies haluaa jatkossa maata lapsen kanssa tekemässä kotitöitä omana vapaaaikanaan.
Itsenäinen ja vahva mies voiko mitään muuta enään toivoa?
Minä miehenä luovuin tuosta kaikesta ja teen kuten vaimo halusi, olen aina kotona, luovuin kaikista ystävistä ja harrastuksista. Ihmettelen kuinka itsekäs vaimo on, vaikka minulla ei ole enää mitään, silti on vihainen jokaisesta liikkeestäni jonka teen oman hyvinvoinnin eteen...
Sinulla taitaa olla 2 lasta huolehdittavana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma, mutta sillä erotuksella, että mies ei tee elämässään mitään muuta kuin töitä. Ja hänen työt menevät tietysti kaiken edelle: minun töiden, lapsen, minun, vapaa-ajan, kavereiden, .. kaiken.
Olen aika turta ja iloton.
Mies tekee töitä elättääkseen perheen ja sinä kitiset minä minä minä asenteen kanssa kun asiat ei mene niin kuin sinä haluat
En voi väittää, ettenkö miettisi onko tässä kyseessä oma itsekkyyteni, mutta jos vertailee muihin perheisiin, missä lapsen kanssa käydään erilaisissa paikoissa, pidetään vapaapäiviä ja lomia, yleensäkin eletään sitä vapaa-aikaa joskus, on aikalailla se normi. Meidän arki poikkeaa aika vahvasti tuosta ja ollaan monen mielestä tosi erikoisia kun meiltä puuttuu tuollaisia tärkeitä normaaleja asioita miehen töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä että ap voisi kokeilla erilaista lähestymistapaa asiassa miehen kanssa. Mitä jos kysyisit siltä mieheltä rauhallisena hetkenä paljonko mies haluaisi omaa aikaa viikon aikana harrastuksiin, tietokonepeleihin ym. Jos mies rupeaa laskemaan niitä innoissaan niin autat ja muistutat että haluaako varata vielä lenkkeihin/tietsikkapeleihin ym aikaa.
Kun tuntimäärä on selvillä niin sanot että sinusta on reilua että mies saa omaa aikaa koska niinhän me kaikki sitä tarvimme. Nyt ruvetaan miettimään miten se järjestetään niin että meillä kummallakin on yhtäpaljon omaa aikaa. Eli jos mies haluaa vaikka 25 tuntia omaa aikaa niin milloin mies sitten hoitaa lasta vuorostaan 25 tuntia viikon aikana että sinäkin saat saman määrän omaa aikaa.
Jos mies selittää että ethän sinä tarvi omaa aikaa kun sinä olet kotona vaan etkä käy töissä niin voit ehdottaa että silloinhan miehenkin oma aika voi olla kotona lapsen hoitoa ja kotitöiden tekoa jos miehen mielestä ne kerta on omaa aikaa.
En tiedä saisitko tällaisella erilaisella tavalla miestä tajuamaan muidenkin näkökantaa asiaan.
Tämä on hyvä! Kerro AP sitten, että miten meni? Tämä on yksinkertainen ja havainnollistava tapa sille, että molemmat saisivat vapaata välillä. Jos toinen saa 25h, niin toinenkin saa 25h vain sillä tavalla, että se edellinen on silloin hoitamassa lasta.
Vakavasti puhuen 25h on kyllä tosi paljon. Aloittaisin jollain 2x2,5h / nuppi viikossa kokeilulla.
Jännä kysymys. Mistä lähtien lapsia on yksin tehty?