Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä extraa olet saanut neuvoteltua palkan lisäksi työpaikkaa vaihtaessasi?

Vierailija
06.02.2022 |

Oliko kova vääntö vai tapahtuiko helposti?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen kesäloma ensimmäisenä vuotena.

Vierailija
2/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeauto on aika vakio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei näillä polttoaineen hinnoilla kukaan järkevä niitä itse maksakaan.

Vierailija
4/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mersu vai Bemari?

Vierailija
5/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No extrasta en tiedä, mutta vaadin aina (ja saan) vanhan työntekijän lomakertymän, eli niin, että heti kärkeen kertymä on 2,5pv/kk, eikä 2pv, kuten uusilla työntekijöillä on normaalisti. Onnistuu ilman vääntöä, ja mun käsitys on, että tää on ihan normi muutenkin jo.

Vierailija
6/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat extralla? Jotain mitä sinä saat, vaikka se ei kuulu firman toimintatapoihin?

Ainakin niissä paikoissa, joissa minä olen ollut töissä, tehtävä määrittelee saatko työsuhdeauton, joten siinä ei ole mitään neuvoteltavaa. Näin muutkin edut.

Palkan lisäksi ehkä ainoat neuvoteltavat asiat mitä keksin, on ylimääräinen loma tai vaikka pidempi irtisanomisaika (jos firma irtisanoo). Oman kokemuksen mukaan lomaa tarjotaan pyytämättäkin. Samoin irtisanomisaikaa, mutta silloin se pitenee myös siinä tapauksessa, että haluat itse lähteä.

Vierailija
7/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat extralla? Jotain mitä sinä saat, vaikka se ei kuulu firman toimintatapoihin?

Ainakin niissä paikoissa, joissa minä olen ollut töissä, tehtävä määrittelee saatko työsuhdeauton, joten siinä ei ole mitään neuvoteltavaa. Näin muutkin edut.

Palkan lisäksi ehkä ainoat neuvoteltavat asiat mitä keksin, on ylimääräinen loma tai vaikka pidempi irtisanomisaika (jos firma irtisanoo). Oman kokemuksen mukaan lomaa tarjotaan pyytämättäkin. Samoin irtisanomisaikaa, mutta silloin se pitenee myös siinä tapauksessa, että haluat itse lähteä.

Extralla tarkoitan lain tai tes-minimin ylittäviä juttuja. Itse vasta tekemässä "nousua" uralla niin extrat ja pyytäminen/vaatiminen on suurta ja ihmeellistä :D

-ap

Vierailija
8/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet lomat alusta asti. Meni helposti kun sanoin etten ota työtä vastaan jos ei onnistu.

Vierailija
9/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuodenvaihteessa ja sain kaksi viikkoa palkallista lomaa.

Vierailija
10/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 4 viikkoa lomaa ekana kesänä. Muuta en sitten saanut.

Vierailija
11/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin tekeväni syksystä kevääseen, kun eivät soittele kesällä perään.

Vierailija
12/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Extralla tarkoitan lain tai tes-minimin ylittäviä juttuja. Itse vasta tekemässä "nousua" uralla niin extrat ja pyytäminen/vaatiminen on suurta ja ihmeellistä :D

-ap

Yritykset tyypillisesti tarjoavat paljonkin asioita, jotka ylittävät lain ja tessin, mutta niissä ei useinkaan ole neuvotteluvaraa. Työsuhdeauto on hyvä esimerkki (pienissä firmoissa voi toki olla jotain joustonvaraa autojen suhteen). Et myöskään tule saamaan sairausvakuutusta, jos se ei kuulu firman etuvalikoimaan. Bonukset maksetaan samoilla periaatteilla kaikille.

Tyypillisimmät neuvoteltavat asiat tosiaan ovat palkka, lomat, irtisanomisaika, työsuhteen aloituspäivä. Miksei myös koeajan pituus.

Vierailija
13/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeauto on itseasiassa aika kallis työntekijälle

Vierailija
14/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhdeauto on itseasiassa aika kallis työntekijälle

Usein varmasti näin, mutta riippuu paljon tilanteesta. Jos saat vapaan autoedun palkan päälle, ajat paljon yksityisajoa ja pidät mielelläsi melko uutta autoa, niin työsuhdeauto on hyvä ratkaisu.

Jos taas ajat muutaman tonnin käytetyllä autolla ja työsuhdeauto sisältyy palkkaan, niin kyllä, kallista on.

Vierailija
15/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä ovat kansainvälistä uraa tekevältä yhdysvaltalaisen yrityksen leivissä olevalta.

- Autoetu

- Puhelinetu

- Nettietu

- Kesäloma

-Tulospalkkio normaalin sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi