Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kylmä Alpeilla on kesällä n. 2-3 kilometrin korkeudessa?

Vierailija
15.06.2015 |

Olen lähdössä Sveitsiin kansainvälisen työporukan kanssa heinäkuussa pariksi viikoksi. Teemme jonkun hiking-reissun jollain vuorella. Hiking kestää 6 tuntia ja mukaan tarvitaan lämpimät vaatteet, hyvät hiking-kengät ja reppu. En löydä mistään tietoa, millainen lämpötila siellä on heinäkuussa.

Itse kaupungissa pitäisi olla hyvää kesäsäätä, hellettä keskimäärin. Yritin kysellä järjestäjiltä, että mikä on se "kylmä" mihin pitää varautua. Pakkasta? +5? +10? Sieltä vastattiin vain, että 'might be very, very cold, winter temperatures'. Itselleni talvilämpötila on tietenkin vähän eri kuin jollekin eteläitalialaiselle.

Joten onko joku teistä ollut jonkinlaisella hiking-reissulla Alpeilla heinäkuussa? Ei vuorikiipeilyä, vaan helppo päiväkävely 2-3 kilometrin korkeudessa. Pakkaanko mukaan täyden talvivarustuksen toppatakkeineen ja toppahousuineen vai riittääkö talvivarustukseksi pitkät housut ja joku fleece??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta oon asunu päivän tasaajalla 2,5 km korkeudessa ja siel pärjäs hyvin ohuella pitkähihasella ja pitkillä housuilla, illalla huppari siihen päälle.

Vierailija
2/6 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu. Ei oo talvi. Jos aurinko porottaa t-paidallakin pärjää vaikka ilma on 5 asteista.
Jos on pilvistä, sitten toki tuntuu kylmältä.

Ota mukaan fleece alle ja tuulitakki päälle niin pärjäät. Pipo kassiin varalle. Toppatakkia ei tarvita. M38tre

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käyty Italian alpeilla jossain samassa korkeudessa, ei tosin patikoimassa vaan ihan pällistelemässä maisemia. Keli on suomalaisen näkökulmasta aika ihmeellinen, silloin oli aurinkoinen päivä joten meillä oli caprihousut/shortsit ja collegehupparit. Oli hämärää seistä semmoisessa varustuksessa lumikasassa. Patikoimaan laittaisin pitkät housut ja ottaisin pitkähihaista/pipoa mukaan koska voisin kuvitella että jos aurinko on pilvessä niin saattaa olla viileää, missään nimessä ei pakkasta kuitenkaan. Eli samoilla linjoilla vaatetuksen suhteen edellisen kanssa.

Vierailija
4/6 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Noi varustukset kuulostaa jo italialaiselta talvelta.

ap

Vierailija
5/6 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä säällä yli 20 astetta kevyesti ja huonolla alle 10. Vaihteluväli on suuri. Tuulenpitävää kannattaa olla joka tapauksessa.

Vierailija
6/6 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesäkuussa Sveitsin Alpeilla laskettelemassa pari vuotta sitten. Vaakalunta ja ihan talvivarustus. Toisena vuonna saattoi istuskella t-paidassa afterskissä. Varaudu....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi