Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei anna hakea tukia ja menemästä ruokajonoon, vaikka jäimme molemmat työttömiksi

Vierailija
06.02.2022 |

Mehän emme kuulemma köyhältä ala näyttää. Kummallakaan ei palkasta niin merkittävää käteen jäänyt, että sillä monta kuukautta eläisi. En saa mennä ruokajonoon. Ajattelin, että soitan salaa jostain ulkoa kun olen "lenkillä" ja haen ruuat salaa. Valehtelisin jonkun sukulaiseni antaneen ne. Vai mikä olisi uskottavampi selitys?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että postini kantajia ärsyttää enemmänkin minun Zalandon pakettien virta kuin se fakta etten näytä käyvän ikinä töissä ja olen aina kotona. Mikä pitääkin paikkansa, koska olen eläkkeellä. Reippaasti vain ilmottautumaan työttömäksi. Kelan kirjeet tuntuu muutenkin tulevan 3 aikaan aamuyöstä. Postinkantajat muuten tietää kaiken elämästänne ilman kirjeitäkin, tämäkin on tullut opittua.

Vierailija
22/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan menisin töihin. Minne vaan...vaikka lähihoitajaksi tai päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku levyseppäraudoittaja on epäilemättä haluttu lähihoitaja. Sinnehän pääsi ilman alan koulutusta, eikö vain?

Vierailija
24/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se sun miehes ajattelee teidän elävän jos päivärahat ja ruokakassit on ehdoton ei? Kun sitä rahaa ruokaankaan ei tuu kuin kahta reittiä, joko saat palkan työstä tai työn puuttuessa haet avustuksia.

Vierailija
25/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai menisit vaan🤣 Kerro meillekin se työnantaja joka ottaa kenet tahansa, koska tahansa, ja maksaa palkkaakin. Varmasti saisi talon täyteen työntekijöitä.

Vierailija
26/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olette molemmat olleet töissä, niin tuskin te muita tukia edes saatte kuin ansiopäivärahaa. Toivottavasti kuulutte työttömyyskassaan. Ilmoittautuminen työttömäksi työnhakijaksi ja sitten netissä hakemusta vetämään. Eiköhän sillä rahalla pärjää ilman ruokajonoakin.

Vierailija
27/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteissa on alettu puhua sellaisestakin käsitteestä kuin taloudellinen väkivalta, kun puoliso määrää/rajoittaa jollain vahingoittavalla toisen rahankäyttöä. Miehesi voi aiheuttaa sulle paljon vaikeuksia ja rahanmenetystä jos annat hänen sanella saatko ottaa vastaan sulle kuuluvia tukia.

Tukien hakeminen voi aiheuttaa häpeän tunteita, mutta ne pitää pystyä käsittelemään. On hyvä kysyä itseltään mitä ajattelee muista työttömistä tai pienituloisista ja tarkastella niitä asenteita. Empatia ja ymmärrys voi kasvaa kun ei asettaudu muiden yläpuolelle tyyliin nuo ehkä joutuvat yhteiskunnan eläteiksi mutta minulle ei voisi ikinä käydä niin koska olen niin ahkera / hyvä työntekijä / muuten vain parempaa väkeä tai ylempää sosiaaliluokkaa. Lähes kuka vain voi joutua työttömäksi ainakin tilapäisesti.

Vierailija
28/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle ole kukaan kertonut, että Suomessa ei nainen tarvitse miehen lupaa mihinkään?

Vierailija
29/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sitten maksaa ylläpitonne? Case closed.

Eli jos mies ei halua lähteä pummimaan sen pitää elättää pummi?

Vierailija
30/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteissa on alettu puhua sellaisestakin käsitteestä kuin taloudellinen väkivalta, kun puoliso määrää/rajoittaa jollain vahingoittavalla toisen rahankäyttöä. Miehesi voi aiheuttaa sulle paljon vaikeuksia ja rahanmenetystä jos annat hänen sanella saatko ottaa vastaan sulle kuuluvia tukia.

Tukien hakeminen voi aiheuttaa häpeän tunteita, mutta ne pitää pystyä käsittelemään. On hyvä kysyä itseltään mitä ajattelee muista työttömistä tai pienituloisista ja tarkastella niitä asenteita. Empatia ja ymmärrys voi kasvaa kun ei asettaudu muiden yläpuolelle tyyliin nuo ehkä joutuvat yhteiskunnan eläteiksi mutta minulle ei voisi ikinä käydä niin koska olen niin ahkera / hyvä työntekijä / muuten vain parempaa väkeä tai ylempää sosiaaliluokkaa. Lähes kuka vain voi joutua työttömäksi ainakin tilapäisesti.

Ihmekään kun Suomi on konkurssin partaalla kun ihmiset on tuta mieltä että pummimaan vaan kun itse ei halua panostaa

Vierailija
31/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei anna hullu taas vauhdissa.

Vierailija
32/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tuki välittömästi. Asu erillään jos estelee ja sabotoi, koska muuten ei ole kohta asuntoa, koska se on pakko maksaa. Soita äidille, ja järjestä muualta oma asunto. 

Vierailija
33/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sitten maksaa ylläpitonne? Case closed.

Eli jos mies ei halua lähteä pummimaan sen pitää elättää pummi?

Ei, vaan jos mies "perheen päänä" ja auktoriteettina määrää ettei vaimo saa hakea hänelle kuuluvia tukia joita on verovaroin maksellut vuosia, niin mies siinä kohtaa keksii ratkaisun, jolla niitä ei tarvi hakea. Myy vaikka persettä, jos ei muuten saa tilannetta ratkaistua. Ei voi vaan sanoa, että et saa hakea tukia ilman, että on joku konkreettinen ratkaisu millä perhe elätetään.

Vierailija
34/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä aloitus, jossa "mies/teini kieltää", mutta halutaan länkyttää sosiaalituista tai kaupan ilta-alen punalaputetuista tms.

Vierailija
35/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin se kun joku joka on vähemmän ylpeä. Hypergamyni ei salli minulle sitä.

T AP

Vierailija
36/36 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku levyseppäraudoittaja on epäilemättä haluttu lähihoitaja. Sinnehän pääsi ilman alan koulutusta, eikö vain?

Luultavasti levyseppäraudoittajalle olisi tarjolla paljon parempipalkkaista hitsarin hommaa, ainakin pienellä lisäkoulutuksella.