Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahmimishäiriö

Vierailija
06.02.2022 |

Olen tajunnut että minulla on tuo. Syön normaalia ruokaa, paljon kasviksia jne.
Mutta sitten vapaapäivänä tai iltaisin vedän kaikkea kaksinkäsin, etenkin herkkuja. Arki on ollut raskasta, Syön vielä enemmän. Olen hieman lihonut ja nyt pitäisi laihduttaa.
Tiedän kyllä miten se tehdään, ongelma on se miten pääsen eroon tuosta ahmimisesta.
Kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opittu tapa tuo sull avaan vielä. Voit opetella siitä pois.

Aloita nauttimaan vapaista muuten kuin syömisen takia.

Vierailija
2/5 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä herkkuvarastoa kotona. Jos jotain herkkua haluat, niin esim. yksi suklaapatukka per päivä. Et osta kaupasta enempää.

Lisäksi kannattaa pestä hampaat heti iltaruoan jälkeen. Myös lenkillä käyminen yleensä vähentää ahmimishimoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva, ahmimishäiriö yhdistettynä tunnesyömiseen. Olen kamppaillut tässä pari vuotta ongelman kanssa, kaupassa käyminen vaatii paljon tahdonvoimaa. Parhaimmillaan pystyn välttämään ylimääräisten herkkujen ostamisen, mutta arkiruuan säännöstely on vaikeaa, liian helposti tulee otettua santsiannoksia jos tekee isomman määrän ruokaa kerralla. Yksi asia mikä auttaa on se, että miettii aina ennen syömistä, että olenko oikeasti (vielä) nälkäinen, vai haluanko tyydyttää ruualla jotain muuta tarvetta jne. Mutta se on tosi työlästä ja turhauttavaa useita kertoja päivässä. Välilläsujuu paremmin ja välillä huonommin.

Vierailija
4/5 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se ongelma et jos kotona ei ole herkkuja niin syön ihan mitä tahansa mitä kaapissa on. Vaikka leipää, lasten murot, viilit,hedelmät kuitenkin niin että syön liikaa. Vaikka 4 leipää, viilin, banaanin, appelsiinejä . Nämä siis esim iltapalaksi.

Vierailija
5/5 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nro 4 siis ap