Kuinka usein ostat itsellesi kukkia ?
Ja miksiköhän kukkien ostaminen itselle tuntuu rahan haaskaukselta?
Tuli mieleen, kun tänään sorruin tulppaanikimppuun. Cittarin tarjous vitosella kimppu.
Kommentit (59)
Parin kuukauden välein. Ostan neilikoita koska ovat halpoja, kauniita ja kestävät maljakossa kuukauden.
Perjantaina kyselin kukkaa kaverilta, mutta oli kuulemma vielä liian kosteita. Ehkä ensi viikonloppuna voi saada, toivottavasti ainakin.
En ole koskaan ostanut itselleni kukkia. Tykkään kyllä kovasti kukista, mutta jotenkin tuntuisi hassulta ostaa niitä itselle ja toisaalta en ole varma että ne säilyisivät hengissä pyörämatkan kaupasta kotiin. Joskus kesällä olen kyllä poiminut itselleni kukkia.
No aika harvoin mutta tällä viikolla ostin kimpun neilikoita.
Pari kertaa vuodessa tulee täytettyä purkit tuoreella kukalla ;)
Joka viikko. Ostan joko 2 kimppua tulppaaneita tai 2 kimppua ruusuja. Joskun 4 kimppua pikkuruusuja.
Ne on arjen luksusta. Samalla tavalla kuin oma kahvikone, joka jauhaa pavuista ja vaahdottaa maidon.
Terveisiä pahamaineisesta itä-Helsingistä.
Ostan joka viikko, paitsi kesällä en välttämättä aivan jokaisena. Nämä ovat halpoja neljän euron kimppuja ruokakaupasta. Olen tehnyt näin jo useamman vuoden, kun tykkään tosi paljon tulppaaneista ja olin sitten miksikäs en ilahduttaisi itseäni joka viikko, enkä vain jouluna ja pääsiäisenä (tulppaanikauden aluksi ja lopuksi).
Tulppaanien tuoksu on kyllä huumaava...
Meillä on aina tuoreita leikkokukkia sekä keittiön pöydällä, että olohuoneessa.
Ostan sitä mukaa, kun näyttävät menevät huonommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostan ruukussa olevan orkidean, ja siitä onkin iloa moneksi viikoksi.
Tarkoitat kai, moneksi vuodeksi.
En koskaan, mies tuo talvella joka lauantai kimpun
Usein. Eilen just ostin uudet tulppaanit. Pöydällä on aina tuoreita kukkia. Viherkasveista en ole koskaan innostunut. Ne on jotenkin tylsiä.
En ole ikinä ostanut, kun en kukista välitä. Ei ole muitakaan viherkasveja kotona.
Varmaan keskimäärin ostan kerran viikossa koska aika usein ostan maljakkoon. Lisäksi silloin tällöin jonkun viherkasvin. Joulukukat ja pääsiäiskukatt. Kesällä kuistille ja pihalle.
Varmaan siis aika paljon vuodessa..
Kukat on ihania. En varmaan edes tulisi toimeen ihmisen kanssa joka sanoo ettei pidä kukista. Minusta se on aivan outoa 🤔
Talvella tulee ostettua leikkokukkia aika usein mutta kesällä käytän luonnosta saatavia kukkia ja oksia.
Tosin usein talvellakin poimin esim vihreitä mustikan varpuja maljakkoon. Niihin tulee talvellakin lehtiä. Joukkoon esim pieniä neilikoita.
N. kerran kuussa. Kesällä luonnonkukkia yms.
Ostan harvoin, kissa nostaa ne vaasista pöydälle ja siihen kuolevat. Monet on myös myrkyllisiä ja vaaraksi kissalle.
Nimenomaan tässä ketjussa naiset ostavat kukkia itse ja (enimmäkseen) itselleen. Eikä muuten nolota yhtään!