Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vuokra-asuntoon yleensä kuuluu mukaan?

Vierailija
15.06.2015 |

Muutan syksyllä omaan kämppään. Tai siis aion vuokrata sellaisen. Olen nyt selaillut ilmoituksia mutta en pikein ymmärrä mitä niihin vuokra-asuntoihin sisältyy. Eli mitä vuokraam yleensä kuuluu? Huonekalut, astiat, hella, jääkaappi, pakastin, televisio, pesukone, kylpyamme, verhot, pyyhkeet? Tää ei oikein käy noista ilmoituksista selville! Niissä ei yleensä sanota mitä vuokraan kuuluu. Vähän outoo?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala

Vierailija
2/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jääkääppi-pakastin, suihku/kylpyamme kuuluu asuntoon niin kuin vessanpönttökin.

Itse sitten hommataan muut ellei ole kalustetusta asunnosta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:09"]Voi herranjumala
[/quote]

Turpa kiinni.

-3-

Vierailija
4/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:13"]Yleensä jääkääppi-pakastin, suihku/kylpyamme kuuluu asuntoon niin kuin vessanpönttökin.

[/quote]
Voi vitsi! Tosi paljon joudun hankkiin. Ehkä sit kuitenkin vuokraan kalustettuna. Onks niissä kaikki mukana vai vaan jotain? Ap

Vierailija
5/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot mieleisesi asunnon netistä tai lehdestä tms. paikasta ja hinnan tietysti pitää olla sinun pussillesi kohdallaan. Alä unohda huomioida takuuuvuokraa (googleta). Menet katsomaan muutamaa asuntoa niin saat käsitystä mitä kuuluu sellaiseen hintaan. Jatkossa tiedät mitä voit odottaa tietyltä hintatasolta.
-3 & 4-

Vierailija
6/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi-parka. Ei siellä ole kuin seinät. Kysy vanhemmilta, jos jelppaavat huonekaluissa ja pyyhkeissä. 

Vierailija
7/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta saa halvalla huonekaluja, pyyhkeitä, lakanoita, astioita jne.

Vierailija
8/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:13"]Yleensä jääkääppi-pakastin, suihku/kylpyamme kuuluu asuntoon niin kuin vessanpönttökin.

[/quote]
Voi vitsi! Tosi paljon joudun hankkiin. Ehkä sit kuitenkin vuokraan kalustettuna. Onks niissä kaikki mukana vai vaan jotain? Ap
[/quote]

Yleensä kalustetussa on mukana yleiset tarvittavat kalut. Mutta riippuu vuokraajasta. Henkilökohtaiset hygienitarvikkeet (googleta) joudut hankkimaan itse.

Vierailija
9/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:21"]Katsot mieleisesi asunnon netistä tai lehdestä tms. paikasta ja hinnan tietysti pitää olla sinun pussillesi kohdallaan. Alä unohda huomioida takuuuvuokraa (googleta). Menet katsomaan muutamaa asuntoa niin saat käsitystä mitä kuuluu sellaiseen hintaan. Jatkossa tiedät mitä voit odottaa tietyltä hintatasolta.
-3 & 4-
[/quote]
Kiitti! Hyvä tietää näit juttui, olis ollu vähän noloo menmä kattoon jotain kämppää ja sit ihmetellä kun tää on ihan tyhjä XD

Vierailija
10/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän noi on tosi hyvin varusteltuja nykyään! Löytyy siis ovet, ikkunat, seinät, lattiat ja katot. Usein asunnot on jaoteltu eri huoneisiin ja nämä huoneet siis sisältyvät vuokraan. Yleensä löytyy myös WC pönttöineen, suihkuineen ja lavuaareineen. Sitten keittiöstä löytyy hella, jääkaappi/pakastin sekä tiskipöytä hanoineen. Erityisherkkuna voisin mainita vielä pistorasiat ja patterit. Joissain tapauksissa on myös parveke, mutta sehän on jo ihan lussusta semmonen! Saunasta nyt puhumattakaan. Kannattaa muuten ottaa ehdottomasti saunallinen asunto, jos sellaisen löydät nimittäin saat kiukaan kaupan päälle ja kaiken tämän lisäksi vieläpä kivet kuuluvat hintaan!

Vierailija
11/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:09"]Muutan syksyllä omaan kämppään. Tai siis aion vuokrata sellaisen. Olen nyt selaillut ilmoituksia mutta en pikein ymmärrä mitä niihin vuokra-asuntoihin sisältyy. Eli mitä vuokraam yleensä kuuluu? Huonekalut, astiat, hella, jääkaappi, pakastin, televisio, pesukone, kylpyamme, verhot, pyyhkeet? Tää ei oikein käy noista ilmoituksista selville! Niissä ei yleensä sanota mitä vuokraan kuuluu. Vähän outoo?
[/quote]

Et sää mihinkään hotelliin oo muuttamassa

Vierailija
12/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:13"]Yleensä jääkääppi-pakastin, suihku/kylpyamme kuuluu asuntoon niin kuin vessanpönttökin.

[/quote]

Ja tietysti hella ja keittiön+wc:n lavuaarit kuuluu myös vuokraan.

Vierailija
13/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:13"]Yleensä jääkääppi-pakastin, suihku/kylpyamme kuuluu asuntoon niin kuin vessanpönttökin.

[/quote]
[/quote]

Omg.

Vierailija
14/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri asui solussa, niin siellä oli kyl sänky ja pöytä ja joku tuolikin. Sen äiti osti sille maton ja kahvinkeittimen. Mut ne ei saaneet laittaa esim tauluja seinään nauloilla vaan julisteita ym sinitarralla. Ja se kulppäri oli yhteinen kahden muun kanssa. Muita mä en tiedä ketkä asuis vuokralla niin siksi kyselen. Kiitos avusta kaikki! Ap

Vierailija
15/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:34"]Mun kaveri asui solussa, niin siellä oli kyl sänky ja pöytä ja joku tuolikin. Sen äiti osti sille maton ja kahvinkeittimen. Mut ne ei saaneet laittaa esim tauluja seinään nauloilla vaan julisteita ym sinitarralla. Ja se kulppäri oli yhteinen kahden muun kanssa. Muita mä en tiedä ketkä asuis vuokralla niin siksi kyselen. Kiitos avusta kaikki! Ap
[/quote]

Onnea asunnon etsintään

Vierailija
16/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, joissakin opiskelija-asunnoissa varmaan onkin sänky ja pöytä.

Vierailija
17/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vuokra-asuntoon ei tosiaan kuulu mitään muuta kuin ns. seinät ja kiinteät kalusteet (toisinsanoen keittiönkaapit, jääkaappi, wc-pönttö ja käsienpesuallas + suihku sekä ehkä jotain kiinteästi seinässä kiinni olevia vaatekaappeja). Kaiken muun joutuu vuokralainen itse hankkimaan kattolampuista pyykinpesukoneeseen.  

Toki on myös mahdollista vuokrata kalustettuja asuntoja, joissa sitten on asunnosta riippuen ehkä ruokapöytä, tuolit, sohva, sänky ja kenties joku yksinkertainen keittövälineistö. Välttämättä mitään kodinelektroniikkaa asunnossa ei ole valmiina jääkaapin lisäksi (tv, pyykinpesukone, kahvinkeitin ym). Kalustettuunkin asuntoon joutuu ostamaan pyyhkeet, lakanat ja tapauksesta riippuen paljon muuta, jotta arki olisi sujuvaa. Opiskelija-asunnoissa voi olla myös jotain kalusteita, kannattaa aina kysyä koska lienee tapauskohtaista.

Kannattaa jutella vanhempiesi kanssa ja tehdä vaikka lista yhdessä, että mitä pitää tehdä/ostaa ja paljonko näihin kuluihin rahaa menee. Esimerkiksi sähkösopimukset, kotivakuutukset ym on muistettava hoitaa kuntoon kun asuntoon muuttaa eli joudut miettimään muitakin juttuja kuin tavaroiden ostamista.  

Vierailija
18/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja hella kuuluu aina

Vierailija
19/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
[/quote]

Ei juuri ole kalustettuja kuin määräajoiksi

Vierailija
20/20 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:27"]Yleensähän noi on tosi hyvin varusteltuja nykyään! Löytyy siis ovet, ikkunat, seinät, lattiat ja katot. Usein asunnot on jaoteltu eri huoneisiin ja nämä huoneet siis sisältyvät vuokraan. Yleensä löytyy myös WC pönttöineen, suihkuineen ja lavuaareineen. Sitten keittiöstä löytyy hella, jääkaappi/pakastin sekä tiskipöytä hanoineen. Erityisherkkuna voisin mainita vielä pistorasiat ja patterit. Joissain tapauksissa on myös parveke, mutta sehän on jo ihan lussusta semmonen! Saunasta nyt puhumattakaan. Kannattaa muuten ottaa ehdottomasti saunallinen asunto, jos sellaisen löydät nimittäin saat kiukaan kaupan päälle ja kaiken tämän lisäksi vieläpä kivet kuuluvat hintaan!
[/quote]

Usein seinät on maalattu tai tapetoitu. Lattiassa on pinta. Muovi- laminaatti- parketti tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän